Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Av stand maar geeft aan op Exif automatich?.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Av stand maar geeft aan op Exif automatich?.

    Ik heb even een vraag over de Canon 40D ben vanmiddag voor het eerst aan het fotograferen geweest met deze mooie kamera maar ik heb heel veel foto's gemaakt in de AV stand maar op de exif geeft die toch aan dat het automatich was?.
    Hoe kan dat eigelijk.dat is in Bridge van Adobe cs3.
    William.

  • #2
    Re: Av stand maar geeft aan op Exif automatich?.

    Bij mij geeft hij:

    Exposure Program : Aperture-priority AE
    Exposure Mode : Auto
    Ik ben er klaar mee.

    Comment


    • #3
      Re: Av stand maar geeft aan op Exif automatich?.

      Ik heb nu net even een test gedaan met verschillende instellingen in de 40D eerst'P' tweede foto 'tv' derde foto 'av' en in Adobe Bridge geeft die voor alle drie aan Belichtingmodus; automatisch?.Bij de Canon 10D gaf die dan aan p,tv,av.
      Toen heb ik in de Av stand (diafragma) drie verschillende diafragma's ingestelt maar die gaf hij in Bridge wel weer goed aan maar wel op Automatisch.
      William.

      Comment


      • #4
        Re: Av stand maar geeft aan op Exif automatich?.

        Tiens, nooit op gelet, maar je hebt gelijk!
        Met mijn 350D werk ik meestal in AV modus. Wel, ik heb in Bridge de "Exposure Mode" van een aantal foto's bekeken en inderdaad: "Auto", terwijl Reveal (een progje voor de Mac) duidelijk aangeeft: "Aperture Priority".
        Ook iPhoto geeft duidelijk "Diafragmaprioriteit".
        Schiet Bridge (CS3) hier tekort, of wat is het?
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment

        Working...
        X