Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies: Panasonic Lumix DMC-TZ5, Sony DSC-H10, Sony DSC-H50

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Advies: Panasonic Lumix DMC-TZ5, Sony DSC-H10, Sony DSC-H50

    Ik ben op dit ogenblik aan het uitkijken om mijn oude Canon Ixus te vervangen. Momenteel ben ik nog aan het twijfelen tussen een compacte Panasonic Lumix DMC-TZ5, of tussen de bridges Sony DSC-H10, Sony DSC-H50.
    He tis de bedoeling om er dagdagelijks huis, tuin en keuken foto's (bv. vakantiefoto's) mee te maken.

    Graag jullie advies en meningen, want is zie het bos door de bomen niet meer.
    Deze toestellen zijn echter nog niet veel aan bod gekomen op DB.

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: Advies: Panasonic Lumix DMC-TZ5, Sony DSC-H10, Sony DSC-H50

    Kan iemand me verderhelpen Aub

    Comment


    • #3
      Re: Advies: Panasonic Lumix DMC-TZ5, Sony DSC-H10, Sony DSC-H50

      Ik heb een dmc tz5 onlangs gekocht,
      reuzetevreden, super met die zoom, is echt de moeite, heel klaar scherm, is compact maar niet zo compact als de ixus, docht het stoort mij niet als ik die in mijn jeansbroek steek. Ligt enorm goed in de hand , wat je niet kan zeggen van de ixus( te klein ) maar ja, eventjes bekijken.
      Mocht u uit de streek van Kortrijk zijn mag je de mijne eens testen.
      Grtn
      fargo

      Comment


      • #4
        Re: Advies: Panasonic Lumix DMC-TZ5, Sony DSC-H10, Sony DSC-H50

        Ikzelf heb een TZ-5 gekocht.


        Sla er de reviews op http://www.dpreview.com eens op na.
        De review van de TZ-5 is in elk geval heel goed.
        Wotancraft & Hold Fast Gear & bridge cameras.

        Comment


        • #5
          Re: Advies: Panasonic Lumix DMC-TZ5, Sony DSC-H10, Sony DSC-H50

          Oorspronkelijk geplaatst door lurf90 Bekijk bericht
          Kan iemand me verderhelpen Aub
          Nog vraagjes, het kon niet snel genoeg gaan
          En nu horen we graag wat je keuze is of was

          Comment


          • #6
            Re: Advies: Panasonic Lumix DMC-TZ5, Sony DSC-H10, Sony DSC-H50

            Heb op 15 mei in Duitsland een Lumix DMC-FX500 gekocht. Moest er toch zijn voor mijn werk. Hop, ik binnen in een plaatselijke fotowinkel. Zie ik toch wel dat ze de FX500 daar al hebben en hier nog niet! Ik wacht al maanden tot dit kleinood op de markt verschijnt en hier blijkt hij welgeteld pas vier dagen in de vitrine te liggen.

            Ik moest hem o.a. hebben voor de breedhoek (weinig barrel distortion!). Als ik niet oplet staan mijn voeten erop. Dat "probleem" heb ik ook met de Wit-Russische visoog van 8 mm die ik op mijn Canon 30D gebruik.

            De FX500 is in elk geval ongelooflijk uitgebreid, zowat alles is instelbaar. Het focuspunt kan ik zelfs kiezen door gewoon het gewenste punt aan te raken op het scherm.

            Comment


            • #7
              Re: Advies: Panasonic Lumix DMC-TZ5, Sony DSC-H10, Sony DSC-H50

              Aangezien mijn Nikon D200 nog niet terug was uit herstelling heb ik mij voor het concert van Céline Dion een Panasonic TZ5 gekocht om te fotograferen. Voor een compactcamera waren de foto's echt niet slecht.

              Voorbeeldfoto's:




              Het is dan wel geen DSLR resultaat maar voor een compact vind ik dat de foto's er wel doorgaan.

              Een aanrader dus
              *Nikon D300s + MB-D10 + SB-900 +18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX II + *Nikon D200 + SB-800 + 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX*

              Comment


              • #8
                Re: Advies: Panasonic Lumix DMC-TZ5, Sony DSC-H10, Sony DSC-H50

                @ Bralo20: Ik heb zelf oa een TZ5 en ik moet zeggen => knappe beelden. Met welke optie/instelling heb je die genomen? Thanks!

                Comment


                • #9
                  Re: Advies: Panasonic Lumix DMC-TZ5, Sony DSC-H10, Sony DSC-H50

                  Ja, dat TZ5-ke is zeker niet slecht, enneuh ... de fotograaf in kwestie ook niet hoor! Ben ook benieuwd wat je instellingen waren, en hoe ver je van haar af zat. Prachtige foto's in moeilijke omstandigheden!
                  Wotancraft & Hold Fast Gear & bridge cameras.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Advies: Panasonic Lumix DMC-TZ5, Sony DSC-H10, Sony DSC-H50

                    Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
                    @ Bralo20: Ik heb zelf oa een TZ5 en ik moet zeggen => knappe beelden. Met welke optie/instelling heb je die genomen? Thanks!
                    Wat er enigszins manueel in te stellen viel heb ik dan ook manueel ingesteld.

                    ISO: 100
                    Sluitertijd: 1/30"
                    Diafragma: automatisch, niet in te stellen
                    Stabilisatie: programma 1
                    *Nikon D300s + MB-D10 + SB-900 +18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX II + *Nikon D200 + SB-800 + 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX*

                    Comment


                    • #11
                      Re: Advies: Panasonic Lumix DMC-TZ5, Sony DSC-H10, Sony DSC-H50

                      Oorspronkelijk geplaatst door Luna-L Bekijk bericht
                      Ja, dat TZ5-ke is zeker niet slecht, enneuh ... de fotograaf in kwestie ook niet hoor! Ben ook benieuwd wat je instellingen waren, en hoe ver je van haar af zat. Prachtige foto's in moeilijke omstandigheden!
                      Instellingen: check hierboven

                      Afstand: Frontrow seats

                      Dus de foto's zijn genomen gaande van quasi geen zoom tot maximale zoom.

                      Het resultaat is best wel "ok" maar ik had liever m'n Nikon meegenomen...
                      Spijtig genoeg is de service van Nikon echt waardeloos

                      Binnenkort mss in Arras nog eens proberen...
                      *Nikon D300s + MB-D10 + SB-900 +18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX II + *Nikon D200 + SB-800 + 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX*

                      Comment


                      • #12
                        Re: Advies: Panasonic Lumix DMC-TZ5, Sony DSC-H10, Sony DSC-H50

                        Ja, met je D200 was het ideaal geweest natuurlijk.

                        Kijk, ik heb zelf geen ervaring met concertfotografie.
                        Ik pik wel af en toe een concertje mee, en heb nu tickets voor Tina Turner, ook in de zitjes, misschien niet helemaal op de eerste rij, moet ze namelijk nog ontvangen.

                        Wat ik wou vragen is ... mag je in het Sportpaleis (want ik veronderstel dat je daar die foto's genomen hebt) zomaar met een SLR + flink lenske + flash binnen? En is het gebruik van een flitser toegestaan?
                        Wotancraft & Hold Fast Gear & bridge cameras.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Advies: Panasonic Lumix DMC-TZ5, Sony DSC-H10, Sony DSC-H50

                          Hoi ,

                          Mijn oude Coolpix was wel aan vervanging toe en ben ook eens gaan kijken.
                          Bij de mediamarkt ( tsja, ik heb hier wel goede ervaringen mee ) net over de grens eens met de chef foto afdeling gebabbeld over mijn wensen en toen kwam als zijn advies de TZ5 uit.

                          Voor mij moest het nieuwe toestel in ieder geval
                          compact zijn
                          8-10 Mpixel
                          max optisch kunnen zoomen, min 3x
                          en max groothoek ( liefst <30mm kleinbeeld )

                          De TZ5 voldoet hier prima aan.

                          Grtz

                          Bryan
                          Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

                          Comment


                          • #14
                            Re: Advies: Panasonic Lumix DMC-TZ5, Sony DSC-H10, Sony DSC-H50

                            Oorspronkelijk geplaatst door Luna-L Bekijk bericht
                            Wat ik wou vragen is ... mag je in het Sportpaleis (want ik veronderstel dat je daar die foto's genomen hebt) zomaar met een SLR + flink lenske + flash binnen? En is het gebruik van een flitser toegestaan?
                            In principe niet neen maar ze zijn in het Sportpaleis enorm laks geworden wat security betreft... Precies of ze hebben er geen probleem meer mee dat er met een DSLR foto's genomen worden. De dag dat ik naar Céline gaan kijken ben waren er veel mensen met een DSLR, er was dan ook totaal geen controle aan de ingang...

                            Officiëel mag het dus niet, officieus laten ze blijkbaar rustig begaan...

                            Ik heb trouwens ook gemerkt dat aan de ingang enkel nog de melding "no flash" staat naast dat er niet gefilmt mag worden.
                            *Nikon D300s + MB-D10 + SB-900 +18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX II + *Nikon D200 + SB-800 + 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX*

                            Comment


                            • #15
                              Re: Advies: Panasonic Lumix DMC-TZ5, Sony DSC-H10, Sony DSC-H50

                              Bedankt Bralo, m'n SLR gaat dus mee!
                              En voor de zekerheid neem ik toch m'n TZ5 mee indien ie er niet in mag.
                              Voor het flitsen kijk ik wel hoeveel er in de zaal geflitst wordt.
                              Kwestie van het concert te mogen uitzitten
                              Wotancraft & Hold Fast Gear & bridge cameras.

                              Comment

                              Working...
                              X