Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf compact camera.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aanschaf compact camera.

    Ik kocht indertijd een Olympus E500, altijd zeer tevreden van geweest maar omdat ik nogal graag fiets en tegelijkertijd ook foto's van de omgeving wil nemen, maar niet graag zwaar geladen ben, dacht ik om een compact camera aan te schaffen, dus om goede raad en ervaring met diverse toestellen, wend ik mij tot het forum.
    Bestaat er al een compact toestel dat kan evenaren of zelfs beter is dan mijn huidig toestel op gebied van fotografie contrast, scherpte enz., ik dacht misschien iets in de richting van Canon, van Panasonic heb ik ook reeds goede reviews gelezen, maar ja sommige reviews zijn meestal ook reclame. Ik zou zeggen laat maar eens horen.
    Last edited by Leo1944; 24 april 2008, 19:14.

  • #2
    Re: Aanschaf compact camera.

    Ik zal zelf maar een reactie schrijven anders blijft dat zo leeg staan. Wat is den truuk eigenlijk om die titel vetgedrukt te krijgen ?
    Mijn eerste rondzoeken brengt mij op het idee om een Sony Dsc-H3 aan te schaffen, is niet te duur bij Redcoon 185 euro. Iemand ervaring met dit toestel ?
    Toeters en bellen niet nodig, als er maar een goede foto uitkomt.

    Comment


    • #3
      Re: Aanschaf compact camera.

      Mijn echtgenote heeft een Panasonic FS3 en ikzelf een Panasonic FS5 respectievelijk 8 en 10Mpix en we fietsen ook vaak.
      Voor dezelfde reden als jij kochten we een compactje, er zit ook een quick zoom op waarmee razendsnel van groothoek naar tele overgaat en omgekeerd wat wel handig is.
      Je kan ook vooraf enkele opname modes programeren en de volautomaische IA mode doet het prachtig.
      Verder kan je 2 soorten rasters op de display tonen en full HD fotos nemen in 16:9 formaat. Er bestaat zelfs een onderwaterbehuizing voor ook.
      De rest van de technische informatie kan je natuurlijk vinden op de site van panasonic.

      Het zijn beide heel goed en gemakkelijk te gebruiken toestelletjes.

      Groeten
      Spogy
      Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

      Comment


      • #4
        Re: Aanschaf compact camera.

        Bedankt voor de reactie, ik was intussen al bijna gevonden voor de Sony-Dsc-W200, maar de door u gebruikte camera schijnt mij ook wel iets te hebben. Hoe zit het met de beeldkwaliteit van gewone openluchtfoto's en de kwaliteit bij gebruik van iso, want die geeft tot 6400 aan, bij indoor of huiskamerfoto's zonder flits ? Het is niet de bedoeling om dit gaan toe te passen maar dit geeft wel de lichtgevoeligheid aan bij extreme toepassingen. Is er ook veel verschil tussen de FS3 en de FS5 ? Indien het verschil niet in de fotokwaliteit zit is dat het overwegen waard.
        Hopelijk niet teveel gevraagd.

        Comment


        • #5
          Re: Aanschaf compact camera.

          De hoogste iso waarde die ik tot nu toe gebruikt heb is iso400 met goed resultaat.
          Maar dat er behoorlijk wat ruis is op die hoge iso waarden daar twijfel ik niet aan daar hebben alle fototoestellen wel last van.
          Het grootste verschil zit in het objectief van de FS3 en FS5.
          De FS3 is lichtsterker 2.8 maar heeft een kleinere zoom equivalent aan 33-100 LEICA VARIO ELMARIT.
          De FS5 3.3 maar heeft een grotere groothoek en wat meer tele LEICA DC VARIO-ELMAR equivalent aan 30-120.
          Ze bezitten beide dezelfse Venus IV processor en de display past zich aan het omgevingslicht aan.
          De iA modus is verbazend goed een knap stukje hitech !
          Eerlijk gezegd tegenwoordig heb ik het toestel meer bij me dan mijn DSLR :-)

          Groeten
          Spogy
          Last edited by spogy; 25 april 2008, 20:09.
          Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

          Comment


          • #6
            Re: Aanschaf compact camera.

            Ik ben bijna overtuigd, hoe meer men rondkijkt des te moeilijker wordt de keuze.

            Comment


            • #7
              Re: Aanschaf compact camera.

              Ik heb 2 weken op internet gezocht op allerlei sites bekende en onbekende en tot slot had ik 3 toestellen over.
              Een Pentax, een Nikon en de Panasonic.
              Daarna ben ik naar een een paar winkels geweest om ze eens in de hand te houden en de bediening te bekijken.
              De Pentax viel meteen tegen bij het vastnemen en de beeldstabilisatie leek niet helemaal in orde.
              Nikon lag goed in de hand maar de bediening viel tegen.
              De Panasonic ligt goed in de hand en is gemakkelijk te bedienen naast het hoofdmenu is er gemakkelijk en snel te bedienen hulpmenu waar je snel en gemakkelijk snel een instelling kan wijzigen zoals de iso waarde.

              Uiteindelijk moet je kopen wat jou het beste lijkt maar in dezelfde prijsklasse van de Sony valt de FS3 de FS5 is ietsje duurder.

              Groeten
              Spogy
              Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

              Comment


              • #8
                Re: Aanschaf compact camera.

                In ieder geval hartelijk bedankt en ik hoop u niet voor het hoofd te stoten omdat ik na al uw moeite toch beslist heb voor een ander merk, namelijk een Sony DSC-W200. De hoofdreden is dat het zicht met ouder te worden niet meer je dat is, kortbij en veraf dus, daarom moest ik voor een optische zoeker kiezen en wat me ook heeft doen overslaan was de prijs, 198,73 euro bij Mycom. Nu eerlijk gezegd ik ken Mycom niet en daarom heb ik nogmaals een vraag over het verkooppunt op het forum gezet. Indien Panasonic van een zoeker voorzien was had ik zeker naar uw raad en ervaring geluisterd.

                Comment


                • #9
                  Re: Aanschaf compact camera.

                  Eventjes op aanvullen ipv een nieuw topic te starten.
                  Ik wil ook een compactje, mij oudere dsc t5 is defect, ik dacht ook aan panasonic. Maar er zit daar enen tussen met een optische zoom X10 DMC-TZ3EG-K, is die goed genoeg of niet compact genoeg.
                  Waarom zou ik de fs5 nemen in de plaats ?
                  Wil toch graag max 350-400 euro spenderen .

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aanschaf compact camera.

                    De Panasonic TZ5 heeft een 10X zoom en is ook zeer goed 10,7Mpix effectief 9.1Mpix en zoom 28-280 en is zeker een aanrader.
                    Hij is wel iets minder compact dan de FS3 / FS5.

                    De prijs in België ken ik niet maar hij zal zeker binnen uw budget vallen.

                    Groeten
                    Spogy
                    Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aanschaf compact camera.

                      Bedankt, morgen bekijk ik het toestel eens van dichtbij.
                      Mochten er nog tips of alternatieven zijn, alle info is welkom.
                      Nu , zo heel belangrijk is het nu ook niet hoor, ik was tevreden over mijn sony dsc t5 en die was al 4 j oud. Ik wil gewoon goed spul.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aanschaf compact camera.

                        Ik weet het iets minder compact maar waarom geen panasonic lumix dcm fz18
                        Je wil tussen de 300 en 400 euro uitgeven zeg jezelf. En je fiets graag en neemt graag foto's van omgeving enz...

                        Ik vind de Panasonic een zeer goed allround toestel zeker met de groothoek en tele inéén echt een must...

                        Wat de goede foto's betreft op 400iso kan ik kort zijn...in mijn ogen hebben alle bridgen en compacten last van ruis vanaf 400 iso sommige zijn mischien nog te doen op die stand maar ik vind hoge iso en compact gaat hoegenaamd niet samen...anders ben je veel beter af met een DSLR maar dat is natuurlijk niet meer zo compact natuurlijk.

                        Voor de rest vind ik mijn pana een zeer goed toestel ook omdat er zoveel vorgeprogrameerde standen opstaan die voor sommige beginners een must zijn.

                        grtz templar
                        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Aanschaf compact camera.

                          Het onderwerp is compact camera dacht ik.
                          Dingen die gemakkelijk in jas- of broekzak passen.
                          Eigenljk zou het wel een goed idee zijn om een appart forum aan 'compactjes' te wijden.
                          Tegenwoordig zijn die toestelletjes niet te ondeschatten.
                          Natuurlijk niet te vergelijken met een DSLR maar de resultaten zijn soms even goed of beter dan een goedkope of middelmatige DSLR.
                          Iemand die zijn toestel gebruikt voor huis- tuin- keuken en vakantieplaatjes is volgens mij beter af met een compactje maar je moet wel goed opletten wat je koopt.

                          Greetz
                          Spogy
                          Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Aanschaf compact camera.

                            Ieder zijn ding natuurlijk,maar ik vind als ge zoveel geld wil uitgeven aan een compact,dat ge mischien beter af zijt met een goede Bridge...die eigenlijk ook niet zo heel groot is om weg te steken.En waar ge een groothoek 28mm en tele 504mm inéén.
                            Ik heb hoegenaamd niks tegen een compact maar tegenwoordig worden de mensen zo misleid tot een megapixel wetloop...hoe meer pixels hoe beter...tegenwoordig zie je compactjes met 12 miljoen megapixels en een super klein lensje erin...joehoe kopen maar...en dan achteraf constateren dat ze slechte foto's maken....dus je hebt gelijk als ge een compact koopt zie wat je koopt..en laat je niet verleiden door de vele pixels.


                            succes
                            grtz templar
                            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Aanschaf compact camera.

                              Ik kruip er even tussen, ik heb me laten verleiden met een Sony DSC-W200 met 12 milj pixels, op het net gespeurd om reviews, en dan is het plezier van te denken goed gekocht te hebben twijfelachtig. Door de een de hemel in geprezen en door de ander het tegendeel. Nu moet ik zelf maar afwachten waarschijnlijk we zien wel en ik laat het zeker weten.

                              Comment

                              Working...
                              X