Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D3

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D3

    Nikon D3, Hoge ISO

    Deze foto werd genomen in Brussel, ISO 6400,
    lens : 20-35 mm f:5 1/30 sec

    Dit is een reeks voor printtests op Epson 3800 Stylus PRO met het uitstekende INNOVA ART PAPER FibaPrint Baryt Ultra Gloss 285 gr/m² IFB49.
    Dit papier komt het dichtst bij echt barietpapier, met een textuur die niet van bariet te onderscheiden is.

  • #2
    Re: Nikon D3

    Kan je eens de 100% crop posten (achter een linkje)? Zo ziet die er echt goed uit om op deze hoge ISO waarde te nemen.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D3

      Dit is wel knap!!!

      mvg,

      Roland

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D3

        Hier een 100 % crop van deze afbeelding, zoals gevraagd.

        Heb deze gesaved als PNG, dus geen verlies t.o.v. originele post.
        groeten,

        Peter Berghman

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D3

          Verbijsterend !
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D3

            Vind het knap, maar zou persoonlijk toch op lagere ISO werken, als voorbeeld van een hoogwaardig kwalitatief beeld kan deze opname niet gebruikt worden.
            Zelfs op de niet 100% versie zie je detail verlies. (watercolor effect)
            Vind het prachtig dat de D3 dit aankan op 6400 ISO begrijp me niet verkeerd.
            Zelfde opname eens maken op 200 ISO en effe vergelijken.

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D3

              Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
              Vind het knap, maar zou persoonlijk toch op lagere ISO werken, als voorbeeld van een hoogwaardig kwalitatief beeld kan deze opname niet gebruikt worden.
              Zelfs op de niet 100% versie zie je detail verlies. (watercolor effect)
              Vind het prachtig dat de D3 dit aankan op 6400 ISO begrijp me niet verkeerd.
              Zelfde opname eens maken op 200 ISO en effe vergelijken.
              Niets tenzij de situatie verplicht je om op ISO 6400 te trekken. Het is niet omdat hij het aankan dat hij geen 200 of 400 meer kan doen.
              Het is wel gemakkelijk om, indien de situatie het verlangt, te kunnen gebruiken.
              Het is een beetje zoals met een auto. Je mag maar 120km/h rijden maar het is wel gemakkelijk als je, om in te halen, der eens even over kunt gaan en dat het beschikbaar is.

              Hubert
              Hubert

              Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D3

                Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                Vind het knap, maar zou persoonlijk toch op lagere ISO werken, als voorbeeld van een hoogwaardig kwalitatief beeld kan deze opname niet gebruikt worden.
                Zelfs op de niet 100% versie zie je detail verlies. (watercolor effect)
                Vind het prachtig dat de D3 dit aankan op 6400 ISO begrijp me niet verkeerd.
                Zelfde opname eens maken op 200 ISO en effe vergelijken.
                Zonder een oorlogje te willen beginnen, ik zie hier hetgeen ik al meermaals gezien heb van de D3, namelijk een zeer sterke ruisonderdukking. Met inderdaad het watercolor effekt als resultaat.

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D3

                  Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                  Niets tenzij de situatie verplicht je om op ISO 6400 te trekken. Het is niet omdat hij het aankan dat hij geen 200 of 400 meer kan doen.
                  Het is wel gemakkelijk om, indien de situatie het verlangt, te kunnen gebruiken.
                  Het is een beetje zoals met een auto. Je mag maar 120km/h rijden maar het is wel gemakkelijk als je, om in te halen, der eens even over kunt gaan en dat het beschikbaar is.

                  Hubert
                  Ieder zijn gedacht en vrijheid natuurlijk, maar voor een printtest zou ik goede kwalitatieve beelden selecteren met veel detail.
                  Zou nog gaan denken dat er iets mis met de printer met dit voorbeeld.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D3

                    Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                    Ieder zijn gedacht en vrijheid natuurlijk, maar voor een printtest zou ik goede kwalitatieve beelden selecteren met veel detail.
                    Zou nog gaan denken dat er iets mis met de printer met dit voorbeeld.
                    TS had waarschjijnlijk geen statief bij tijdens de opname. Dan kon hij misschien zakken naar een ISO 400.
                    Maar zoals gezegd is het gemakkelijk als je er op kunt terug vallen.

                    Hubert
                    Hubert

                    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D3

                      Uiteindelijk blijkt niets meer goed genoeg. De vraag is waar we nog mee bezig zijn.
                      Ik constateer dat dit beeld op 6400 iso nog als zeer bruikbaar kan beschouwd worden. Dit is op zich al heel uitzonderlijk. Uiteraard zal 100 of 200iso kwalitatief beter zijn, het zou er nog aan mankeren. Bedenk dat je in het analoge tijdperk er nog niet moest aan denken om dergelijke beelden te maken op 800 iso bijvoorbeeld. En dat is nog geen 10 jaar geleden.
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D3

                        Hi,

                        Ik vind dit interessant. Dat de D3 dit aankan bravo.

                        Maar het bewijst eens te meer dat op internet formaat alles er meestal goed en scherp uit ziet.

                        Net zoals vroeger komt de aap uit de mouw op het ogenblik dat er "vergroot" moet worden op papier.

                        Voor statische beelden is er geen enkele reden om 1000-en-zoveel ISO te gebruiken. Een statiefje van 50 euro levert betere resulaten op.

                        Ik wil wel aannemen dat voor unieke fast-moving optredens enz. hoge iso's af en toe nutig zijn. Wellicht komt er wel een tijd dat er geen verschil meer is tussen 100 en 10.000 iso. Maar nu nog niet.

                        DPaul.
                        DPaul - A.FIAP
                        D810, nikkors and other stuff

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D3

                          Peter heeft deze foto hier alleen maar gezet om aan te tonen wat de D3 aankan in de hoge ISO, en dat is toch wat velen hier willen zien dacht ik
                          Ik ken Peter zeer goed, en wat een fotografisch oog heeft deze man zeg, niet voor niets krijgt hij opdrachten voor de stad roeselare, Diksmuide en noem maar op, hij heeft er dan ook geen probleem mee om in vodden gekleed met zijn camera onder zijn vest, tussen de clochards in de metro van Parijs te gaan slapen, om dan halverwege de nacht op te staan, en alles op de gevoelige plaat (nu ccd)vast te leggen, in zulke gevallen zal de hoge iso zeker voor hem zijn nut bewijzen.
                          Deze creaties weet hij soms om te zetten naar zijn beroep als kunstenaar bronsgieter, waarvoor hij een speciale techniek heeft ontwikkeld, die hem toelaat foto's en tekst om te zetten naar bronzen platen, zie maar eens http://www.eplaat.be/index_NL.html
                          Ik vond dat dit hier terloops ook wel even mag vermeld worden.

                          Geert.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D3

                            Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                            Uiteindelijk blijkt niets meer goed genoeg. De vraag is waar we nog mee bezig zijn.
                            Ik constateer dat dit beeld op 6400 iso nog als zeer bruikbaar kan beschouwd worden. Dit is op zich al heel uitzonderlijk. Uiteraard zal 100 of 200iso kwalitatief beter zijn, het zou er nog aan mankeren. Bedenk dat je in het analoge tijdperk er nog niet moest aan denken om dergelijke beelden te maken op 800 iso bijvoorbeeld. En dat is nog geen 10 jaar geleden.
                            Klopt: maar een beeld met analoge filmkorrel ziet er beter uit dan een door ruisonderdrukking uitgebete en opgepept beeld

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D3

                              Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                              Klopt: maar een beeld met analoge filmkorrel ziet er beter uit dan een door ruisonderdrukking uitgebete en opgepept beeld
                              Ooit al eens een analoge opname op 6400 iSO film gezien bij 1.000 ISO zien de beelden van de D3 er nog helemaal niet opgepept en uitgebeten uit, maar

                              Comment

                              Working...
                              X