Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Droom-objectieven? En waarom?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Droom-objectieven? En waarom?

    Wat zijn voor jullie zo wat de droom-objectieven die je graag nog in de collectie zou willen toevoegen? En om welke reden?

    Mijn droom: een Cannon EF 400 F4 DO IS(qua gewicht, mm's,...) maar met de scherpte van vb een 300 f2.8 ;-)

    Zijn dit trouwens nog de lenzen die je op een gewoon statief of monopod meeneemt? of moet je daar al van die zware/lompe ondersteunende statiefmontage-ringen voor hebben? (kan niet direct op naam komen ;-)
    Imagination is more important than knowledge...
    http://www.kiekje.be

  • #2
    Re: Droom-objectieven? En waarom?

    EF 400 F4 DO IS
    In mijn zoektocht naar droomobjectieven staat deze toch niet op de eerste plaats
    Hij blijkt weliswaar lichter en korter te zijn en evt nog uit de hand te gebruiken, maar ten koste van enige scherpte en contrast (ook maar van horen zeggen)

    Geef mij dan maar de EF 500 F4 IS , minder compromissen

    Comment


    • #3
      Re: Droom-objectieven? En waarom?

      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
      In mijn zoektocht naar droomobjectieven staat deze toch niet op de eerste plaats
      Hij blijkt weliswaar lichter en korter te zijn en evt nog uit de hand te gebruiken, maar ten koste van enige scherpte en contrast (ook maar van horen zeggen)

      Geef mij dan maar de EF 500 F4 IS , minder compromissen
      ik houd het toch op de 300mm f2.8L IS hoor... DE droomlens voor sport
      en ja natuurlijk dan komen er nog enkele bij zoals
      • 14-24 2.8 (jaja, van nikon, maar hopelijk volgt canon)
      • 135mm f2L
      • 85mm 1.2L II
      • ...
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: Droom-objectieven? En waarom?

        Mijn droomlens is de sigma 120-300 f/2.8... Heel scherp, werkt goed met teleconvertors en is niet superzwaar. Lijkt me een schitterende lens voor natuurfotografie. Zeker de mogelijkheid om in- en uit te zoomen vanuit een schuilhut lijkt me zeer handig.

        en mijn absolute droomlens is de Nikkor 200-400 f/4 VR, een beetje om de zelfde redenen... Maar die is gewoon verschrikkelijk duur!
        https://www.instagram.com/andriesdes...er_photography

        Comment


        • #5
          Re: Droom-objectieven? En waarom?

          Voor mij de 400L F2.8 en misschien de 85L F1.2.

          Ik zou eerder voor de 400 mm gaan ten nadele van de 500 F4 omwille dat hij breder inzetbaar is.

          Ook voor concertfotografie is die 400 top.

          Voor de 85 ben ik niet zo zeker. Ik heb de 1.8 versie van deze lens, en volgens mij is de meerprijs voor de 1.2 te gek voor woorden.
          BD0808BE

          Comment


          • #6
            Re: Droom-objectieven? En waarom?

            bestaand : 50mm F1.2
            niet bestaand : 24-70L F2.8 maar met IS
            Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

            Comment


            • #7
              Re: Droom-objectieven? En waarom?

              Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
              In mijn zoektocht naar droomobjectieven staat deze toch niet op de eerste plaats
              Hij blijkt weliswaar lichter en korter te zijn en evt nog uit de hand te gebruiken, maar ten koste van enige scherpte en contrast (ook maar van horen zeggen)

              Geef mij dan maar de EF 500 F4 IS , minder compromissen
              Je moet mijn originele droom "goed lezen" hé ;-)
              ... effectief een "400mm" met DO eigenschappen (licht & compact...) maar met de scherpte van een 300mm 2.8 lens.

              In other words, .... die lens bestaat niet ;-)

              De Canon EF 500mm F4 heb ik eens mee kunnen werken en moet zeggen... ferm spel, zal wel super zijn, maar zo moeilijk inzetbaar.
              Iets tracken (a la vogel ofzo) vond ik niet evident, persoonlijk vond ik zijn AF-speed nu ook niet "zo" super.

              Ik denk dat het echt een lens is om echter in uw schuilhut te kruipen ofzo & the perfect shot te maken.
              Imagination is more important than knowledge...
              http://www.kiekje.be

              Comment


              • #8
                Re: Droom-objectieven? En waarom?

                gisteren was ik eens een review aan het bekijken van een Canon EF 50mm F1.0
                Best wel een coole lens ;-)
                Zelfs "in the dark" kan je nog shots nemen. Alleen jammer dat zo'n peperdure lens blijkbaar optische geen euro waard is :-(
                (allezja, .. paar honderden euro's zou ik er wel nog aan uitgeven om 's avonds wat fun te hebben, maar geen 1000 a 1500 € wat ze kost of koste dacht ik)
                Imagination is more important than knowledge...
                http://www.kiekje.be

                Comment


                • #9
                  Re: Droom-objectieven? En waarom?

                  Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
                  gisteren was ik eens een review aan het bekijken van een Canon EF 50mm F1.0
                  Best wel een coole lens ;-)
                  Zelfs "in the dark" kan je nog shots nemen. Alleen jammer dat zo'n peperdure lens blijkbaar optische geen euro waard is :-(
                  (allezja, .. paar honderden euro's zou ik er wel nog aan uitgeven om 's avonds wat fun te hebben, maar geen 1000 a 1500 € wat ze kost of koste dacht ik)
                  er staat er een op marktplaats.nl voor 1700 euro (terwijl de nieuwe f1.2 rond de 1200 kost)
                  Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Droom-objectieven? En waarom?

                    Hmmm, een CZ 135/1.8 zou ik best wel zien zitten
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                    Comment


                    • #11
                      Re: Droom-objectieven? En waarom?

                      Ik denk dat het echt een lens is om echter in uw schuilhut te kruipen
                      je hebt daar wel een punt, b-@rt

                      Comment


                      • #12
                        Re: Droom-objectieven? En waarom?

                        Nikkor 18-55mm 2.8.. 70-200mm 2.8 VR.. en 12-24mm.. Maarja.. ben maar een arme student..
                        D70 met Tamron 28-75 f/2.8; nikkor 50 f/1.8; (en spoedig Sigma 70-200 f/2.8!)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Droom-objectieven? En waarom?

                          Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
                          Je moet mijn originele droom "goed lezen" hé ;-)
                          ... effectief een "400mm" met DO eigenschappen (licht & compact...) maar met de scherpte van een 300mm 2.8 lens.

                          In other words, .... die lens bestaat niet ;-)
                          Waarom niet gewoon kiezen voor de 300 2.8 en een 1.4 extender , ok weegt een half kilootje meer maar is zeker nog vrij licht. Mijn ervaring is dat de 300+x1.4 zeker de scherpte van de 400DO evenaart + je hebt een heel flexibele oplossing, die 300 is echt een hele goede lens !


                          Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht

                          De Canon EF 500mm F4 heb ik eens mee kunnen werken en moet zeggen... ferm spel, zal wel super zijn, maar zo moeilijk inzetbaar.
                          Iets tracken (a la vogel ofzo) vond ik niet evident, persoonlijk vond ik zijn AF-speed nu ook niet "zo" super.

                          Ik denk dat het echt een lens is om echter in uw schuilhut te kruipen ofzo & the perfect shot te maken.
                          Vanop een wimberley kop of iets dergelijks is tracken geen probleem met de 500 , dat van die AF speed snap ik niet zo goed, als de 500 te traag is voor je dan zal dat bij de 300 net zo zijn want ze zijn op dat vlak elkaar waardig

                          De 500 is zwaarder klopt maar het is mits wat fysiek perfect te doen om er een dagje mee de natuur in te rekken, meestal werk ik enkel met een monopod op deze lens wat perfect werkt ( of een rijszakje ).



                          Mijn meest geliefde objectieven zijn nog steeds de 35 F1.4 , 85 F1.2 en natuurlijk 500 F4 IS , ook de 150 macro van Sigma zou ik niet meer kunnen missen !
                          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                          Comment


                          • #14
                            Re: Droom-objectieven? En waarom?

                            Nikon 70-200 F2.8
                            Nikon D300, AF-S DX VR 18-200mm 3.5-5.6G IF-ED, Nikkor AF-S 105mm F 2.8 G IF-ED VR , SB-800

                            Comment


                            • #15
                              Re: Droom-objectieven? En waarom?

                              De EF 200 1.8 : schijnt (is van te lezen en horen zeggen want heb die nooit zelf gehad) één van de beste Canon lenzen ooit te zijn. Wordt al enige tijd niet meer nieuw verkocht

                              Misschien wachten en sparen voor de opvolger EF 200 2.0 IS


                              Mvg

                              Steven
                              1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

                              Comment

                              Working...
                              X