Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor 2.8 AFS 24-70 VS AFS 28-70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikkor 2.8 AFS 24-70 VS AFS 28-70

    Nu Nikon de nieuwe 24-70 op de markt brengt kun je nu tegen heel redelijke prijzen de 28-70 kopen...... ik ruik een kans maar twijfel nog.....
    Behalve de paar mm extra, is de nieuwe nu echt zoveel beter dan de oude 28-70 op een D300? Toch beide ff objectieven van hoge kwaliteit......

    Wie zei daar toch steeds dat merk objectieven veel waarde vaster zijn dan B-merken de prijzen kelderen!

    Groet,

    Ed
    ---------------- Ik doe niet meer mee

  • #2
    Re: Nikkor 2.8 AFS 24-70 VS AFS 28-70

    Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht

    Wie zei daar toch steeds dat merk objectieven veel waarde vaster zijn dan B-merken de prijzen kelderen!

    Groet,

    Ed

    Heb je voorbeelden van gekelderde prijzen ?
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

    Comment


    • #3
      Re: Nikkor 2.8 AFS 24-70 VS AFS 28-70

      Je bedoeld dan allicht een 28-70 tweedehands? Want nieuw ontlopen de 24-70 en de 28-70 toch niet zoveel.
      Als je werkelijk een koopje kunt doen - dan blijft een 28-70/2.8 toch een goede lens, wat ze ook mogen beweren. Ik denk dat er momenteel wat verkocht wordt in paniek, wat de prijzen naar beneden haalt.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #4
        Re: Nikkor 2.8 AFS 24-70 VS AFS 28-70

        Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
        Heb je voorbeelden van gekelderde prijzen ?
        Ik popel nu om Nikkor TOPglas aan te kopen aan... gekelderde prijzen

        Bij deze vraag ik toelating aan de raad van bestuur...

        mvg,

        Roland

        Comment


        • #5
          Re: Nikkor 2.8 AFS 24-70 VS AFS 28-70

          Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
          Heb je voorbeelden van gekelderde prijzen ?
          Kijk eens op de verkoop sites.....
          ---------------- Ik doe niet meer mee

          Comment


          • #6
            Re: Nikkor 2.8 AFS 24-70 VS AFS 28-70

            Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
            Je bedoeld dan allicht een 28-70 tweedehands? Want nieuw ontlopen de 24-70 en de 28-70 toch niet zoveel.
            Als je werkelijk een koopje kunt doen - dan blijft een 28-70/2.8 toch een goede lens, wat ze ook mogen beweren. Ik denk dat er momenteel wat verkocht wordt in paniek, wat de prijzen naar beneden haalt.
            Ik denk dat ik dan toch maar ga voor de 28-70
            ---------------- Ik doe niet meer mee

            Comment


            • #7
              Re: Nikkor 2.8 AFS 24-70 VS AFS 28-70

              Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
              Kijk eens op de verkoop sites.....
              ----Ik heb intussen nog geen 28-70/2.8 gevonden aan een gekelderde prijs....---

              edit - intussen wel op marktplaats -
              Last edited by Leopard; 27 december 2007, 22:00.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • #8
                Re: Nikkor 2.8 AFS 24-70 VS AFS 28-70

                Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
                Nu Nikon de nieuwe 24-70 op de markt brengt kun je nu tegen heel redelijke prijzen de 28-70 kopen...... ik ruik een kans maar twijfel nog.....
                Behalve de paar mm extra, is de nieuwe nu echt zoveel beter dan de oude 28-70 op een D300? Toch beide ff objectieven van hoge kwaliteit......

                Wie zei daar toch steeds dat merk objectieven veel waarde vaster zijn dan B-merken de prijzen kelderen!

                Groet,

                Ed
                Ja Ed, de nieuwe is inderdaad beter qua kleurweergave en chromatische abberatie, blijkbaar hebben ze bij Nikon hun huiswerk goed gemaakt bij het uitbrengen van NANO CRISTAL COATINGS, die ze als ik het goed voorheb, voor het eerst hebben gebruikt bij de macro 105mm AFS-VR, ik heb nog niets gemerkt van gekleurde lijntjes langs de randen bij felle contrasten
                Ook is de vertekening bij breedhoek NOG beter, de rechte lijnen zijn nu ECHT recht bij de 24-70, zelfs bij de 14-24 is dat prima , waar de 12-24 AFS-DX f4.0 echt een stuk brol tegen is, wil je CA zien dan heb je bij deze een voorbeeld
                De 28-70 is natuurlijk ook een prachtobjectief, maar de nieuwe generatie objectieven is blijkbaar toch beter bij gebruik op digitale toestellen
                De paar mm extra betekenen volgens mij toch een belangrijke meerwaarde bij gebruik op een cropcamera zoals de D300, daar wordt deze een 36-105mm terwijl de 28-70 een 42-105 is, het scheelt natuurlijk niet heel veel, maar voor algemeen reportagewerk, werkt het toch wat makkelijker
                Bovendien is de 24-70 helemaal niet duurder dan de 28-70 toen deze uitkwam, integendeel.
                Vroeger gebruikte ik de 28-70 op mijn F4 en mijn F5 analoge toestellen, waar deze optimaal presteerde, toen heb ik deze nog een tijd gebruikt op digitaal, waar hij volgens mij toch een steekje liet vallen, ook de 17-55 bleek mijns inziens beter en vooral gebruiksvriendelijker te zijn, jammer dat ze niet metteen een 17-70 AFS f2.8 uitgebracht hebben met de kwalliteit van de 24-70 wij weten wel wat we zouden willen, maar of dat technisch haalbaar is
                Ik heb alle Nikon lenzen hierboven zelf gehad, en ik moet zeggen dat de nieuwe 14-24 en de 24-70 werkelijk uitschieters van een nieuwe generatie zijn, jammer dat de 70-200 die NANO coatings niet heeft, want dan was de kleurweergave nog beter geweest zoals reeds gezegd, ik weet wel wat ik zou willen, waarschijnlijk wat beroepsmisvorming, daar ik mijn ganse loopbaan ben bezig geweest met optische meettoestellen, en soms ook nog meewerk aan nieuwe realisaties voor een sterrewacht, met name het opdampen van alluminium, en daarna het leggen van beschermcoatings op de spiegels.

                Comment


                • #9
                  Re: Nikkor 2.8 AFS 24-70 VS AFS 28-70

                  Laatst viel mij iets merkwaardigs op bij studio 73...

                  De 24-70 is daar goedkoper dan de 28-70 .

                  Koopjes moet je daar doen, denk ik .

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikkor 2.8 AFS 24-70 VS AFS 28-70

                    Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                    ----Ik heb intussen nog geen 28-70/2.8 gevonden aan een gekelderde prijs....---

                    edit - intussen wel op marktplaats -
                    Ja he ik zit echt in dubio...... een 28-70 tegen een scherpe prijs of toch maar bijna 1000 euri meer voor de 24-70
                    @ demeyereg bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik blijf toch twijfelen.....
                    ---------------- Ik doe niet meer mee

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikkor 2.8 AFS 24-70 VS AFS 28-70

                      Als je kan zou ik toch voor de 24-70 gaan, want als je de 28-70 koopt en die laat bv een steekje vallen dan zal je toch altijd afvragen "had ik maar voor de
                      24-70 gegaan"

                      bij mij is dat toch het geval.
                      nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikkor 2.8 AFS 24-70 VS AFS 28-70

                        Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
                        Ja he ik zit echt in dubio...... een 28-70 tegen een scherpe prijs of toch maar bijna 1000 euri meer voor de 24-70
                        @ demeyereg bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik blijf toch twijfelen.....
                        It is not worth 1000 more. We have both lenses and in reality you won't tell the difference between them.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikkor 2.8 AFS 24-70 VS AFS 28-70

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          De paar mm extra betekenen volgens mij toch een belangrijke meerwaarde bij gebruik op een cropcamera
                          Hoi Geert.

                          Even over je reactie wat ik hierboven aangeef:
                          Je praat over belangrijke mm, maar bij de 14-24 gaf je toch ook 2mm toe?
                          Die lijken mij ook belangrijk, ondanks kleine rbollingen in de foto's die makkelijk te corrigeren zijn.
                          Bij een FF camera lijkt hij me wel interresant.

                          Gr Kees
                          Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikkor 2.8 AFS 24-70 VS AFS 28-70

                            Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
                            Hoi Geert.

                            Even over je reactie wat ik hierboven aangeef:
                            Je praat over belangrijke mm, maar bij de 14-24 gaf je toch ook 2mm toe?
                            Die lijken mij ook belangrijk, ondanks kleine rbollingen in de foto's die makkelijk te corrigeren zijn.
                            Bij een FF camera lijkt hij me wel interresant.

                            Gr Kees
                            Het is dan ook mijn bedoeling om op termijn Full Frame te gaan Kees, maar de laatste twee weken kocht ik voor een kleine 5.000 € aan nieuw materiaal, (14-24,24-70, en een D300) waardoor ik de bodem van mijn zwarte sok begin te zien

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikkor 2.8 AFS 24-70 VS AFS 28-70

                              Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht
                              It is not worth 1000 more. We have both lenses and in reality you won't tell the difference between them.
                              Ik heb toch maar de 28-70 gehaald en wat geld in mijn zak gehouden...

                              Bedankt voor de reacties!

                              Ed
                              ---------------- Ik doe niet meer mee

                              Comment

                              Working...
                              X