Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 350D of 400D??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 350D of 400D??

    Ik zou graag willen overstappen van volledig digitaal naar een spiegelreflex camera. Fotografie is een grote hobby aan het worden en volledig digitaal begint na een tijdje technisch beperkt te worden.

    Momenteel heb ik een Panasonic FZ50, zeer degelijk toestel, al mooie foto's mee getrokken, geweldige zoom. Maar natuurlijk qua instellingen en lensen, ... veel beperkter als een spiegelreflex.
    Mijn broer heeft een 400D, heb daar al meer me getrokken als hem en die bevalt me dus zeer goed, zeker de mogelijkheid om op iso1600 goede resultaten te halen wat ik bij de FZ50 zeke rniet moet proberen. Daarenboven de vele lenzen, instellingen, snelheid enzo...

    Was eerst van plan voor een 40D te gaan maar aangezien ik student ben ga ik met een goedkoper model beginnen. Al de lenzen die ik aanschaf en flitsers kan ik later toch nog gebruiken op de duurdere toestellen.

    Om nu to the point te komen, welke van in de titel kan ik het beste nemen?
    400D is nieuwer maar ik kan 2dehands een 350D kopen met 3 originele batterijen, schoudertas, 18-55mm, sensor cleaning voor iets minder als een nieuwe 400D kit.
    Plus in perfecte staat met nog zeker een jaar garantie.

    Ook beweert deze verkoper het volgende:

    "BTW en ik citeer mijn leraar fotografie :

    - De eos 400d heeft 10 miljoen pixels op de zelfde cmos dan de 350d wat in hoge kwaliteit voor lichte ruis zorgt.

    - Door de zelfreinigende sensor gaat spiegel van de eos 400d maar 50000 clicks mee in goede omstandigheden waar de 350d er 125000 haalt.

    - In de behuizing van de 400d zit meer plastik dan in de 350d

    - De 350d schiet met volle batterij ruim dubbel zoveel foto's als de 400d

    - De 350d heeft 2 displays t.o.v. het grotere display van de 400d dat veel batterijtijd verslint

    - Volgens mijn leraar fotografie maakt dit alles de 350d beter dan de 400d!!!

    Wij hebben op school ook een 400d en die komt de kast niet uit!"


    In hoeverre is dit allemaal waar? Ga ik het verschil merken tussen een 350D en 400D? Met andere woorden, welke geeft me het meeste waar voor mijn geld

    Alvast bedankt, en prettige feesten aan iedereen.

    Tom

  • #2
    Re: Canon 350D of 400D??

    De sensor van de 400D is van een nieuwere generatie, en op hoge iso presteert die iets beter dan die van een 350D.

    De zelfreinigende sensor heeft niets te maken met het spiegelmechanisme, het zijn twee aparte onderdelen. De levensduur van de spiegel of het sluitergordijn is dus helemaal niet afhankelijk van die zelfreinigende sensor.

    Volgens DPreview kan je met de akku van een 400D wel minder foto's maken, maar het verschil is niet zo heel erg groot.

    De behuizing kan misschien wel meer plastiek bevatten, maar die is nog steeds degelijk genoeg.

    Als het prijsverschil tussen een nieuwe 400D en een tweedehands 350D niet veel meer is dan de prijs van drie akku's en een schoudertas, koop dan wel meteen een nieuwe 400D. Je kan daarvoor vrij gemakkelijk compatibele akku's vinden die minder dan 10 euro per stuk kosten (en die werken even goed, ik gebruik al jaren zo'n goedkope akku's in de 20D en 40D).

    Is het je leraar die de 350D wil verkopen?

    Wacht niet te lang, want nu krijg je via de Cash-back nog wat geld terug van Canon als je een 400D koopt.
    Last edited by Black B@ndit; 24 december 2007, 11:24.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Canon 350D of 400D??

      Als de 350D beter dan de 400D zou zijn, zou dit wel een serieuze blamage voor de ingenieurs van Canon zijn.

      Die prijs is veel te hoog.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 350D of 400D??

        ik ben supertevreden over mijn 400D...

        het grote scherm beschouw ik als een voordeel : alle instellingen in 1 oogopslag heel duidelijk op het scherm

        dat verschil in body zal dan echt wel minimaal zijn hoor.

        ik heb er trouwens meteen een grip opgezet en gebruik ook compatibele batterijen zonder probleem.

        Ga gewoon voor de 400D en je haalt een hele leuke camera in huis.
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

        Comment


        • #5
          Re: Canon 350D of 400D??

          Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
          ik ben supertevreden over mijn 400D...

          het grote scherm beschouw ik als een voordeel : alle instellingen in 1 oogopslag heel duidelijk op het scherm

          dat verschil in body zal dan echt wel minimaal zijn hoor.

          ik heb er trouwens meteen een grip opgezet en gebruik ook compatibele batterijen zonder probleem.

          Ga gewoon voor de 400D en je haalt een hele leuke camera in huis.
          Ben ook tevreden van die 400D aangezien mijn broer zo een heeft gekocht maar totaal niet gebruikt
          Spijtig genoeg doet hij die niet weg.

          Wat zou ik voor mijn FZ50 nog kunnen vragen? In perfecte staat, nog 1,5 jaar garantie.

          Hoop zoveel mogelijk want zit met wat geld tekort aangezien ik ook nieuwe pc heb gekocht met 24inch tft vr mijn fotokes

          Een extra lens die ik op het oog heb is de Tamron 70-300mm of de sigma met dezelfde zoom. Welke is aan te raden?

          Ik koop ook meestal bij digicamshop.be , ben zeer tevreden van de service.
          Mss zijn er nog andere goede winkels?

          Comment


          • #6
            Re: Canon 350D of 400D??

            ik denk dat uw leraar dringend aan een update cursus digitale technologie toe is ...

            Comment


            • #7
              Re: Canon 350D of 400D??

              Oorspronkelijk geplaatst door tomvanhouche Bekijk bericht
              Een extra lens die ik op het oog heb is de Tamron 70-300mm of de sigma met dezelfde zoom. Welke is aan te raden?
              ik heb toevallig een Tamron 70-300 te koop staan wegens aankoop van een andere lens. ik gebruik ze niet meer maar heb ze met veel plezier gebruikt.

              Het is de Tamron 70-300mm f 4-5,6 1:2 LD DI Canon. Zowat de goedkoopste instap-telezoom maar een leuk lensje om te leren.

              Je krijgt ze van mij voor 100 € als je wil. Lens is in goede staat, inclusief boekjes, zonnekap en originele doos (zonder piepschuim wel)

              geen idee wat je voor je pana nog kan vragen...
              With Canon, I can (or at least try)
              Photastic.be ~ Passion for the picture
              Nieuwe site

              Comment


              • #8
                Re: Canon 350D of 400D??

                Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                ik denk dat uw leraar dringend aan een update cursus digitale technologie toe is ...
                Tis mijne leraar ni ze
                Tis die van de verkoper van het toestel

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 350D of 400D??

                  Even een randopmerking,

                  Voorlopig kijk je alleen naar Canon. Is dat een specifieke keuze of gewoon omdat je die kent van je broer...

                  Een overweging die je kan maken als je beschikt over een beperkt budget (wie niet?) is dat recente Nikon toestellen ook nog prima werken met vrij oude lenzen. Op die manier kan je dus relatief goedkoop aan tweedehands materiaal geraken dat optisch best zeer goed in elkaar steekt.
                  Als ik het goed begrepen heb vervangt Canon om de zoveel tijd wel eens van lensvatting waardoor dit voordeel wegvalt

                  in de koopjeshoek hier op de site staan trouwens nog wel een paar aanbiedingen, zowel canon als nikon.... mss het overwegen waard

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 350D of 400D??

                    Oorspronkelijk geplaatst door lukkefluk Bekijk bericht
                    Even een randopmerking,

                    knip

                    Een overweging die je kan maken als je beschikt over een beperkt budget (wie niet?) is dat recente Nikon toestellen ook nog prima werken met vrij oude lenzen. Op die manier kan je dus relatief goedkoop aan tweedehands materiaal geraken dat optisch best zeer goed in elkaar steekt.
                    Als ik het goed begrepen heb vervangt Canon om de zoveel tijd wel eens van lensvatting waardoor dit voordeel wegvalt
                    Dat is maar heel beperkt waar.
                    1-Op een Nikon past alleen maar oude Nikon, op een Canon bijna alles, maar geen oude Canon.
                    2-De Eos vatting is 20 jaar oud , en daar past ook alle EF materiaal op en werkt ook 100%
                    Het is een enorm grote bajonet met alleen electrische contacten, veranderen zal de eerste 25 jaar ook wel niet gebeuren , even afgezien van EFs lenzen die alleen geschikt zijn voor een kleine sensor.
                    De hoofdreden waarom ik Canons gebruik.

                    Topicstarter: neem de 400D , kost weinig meer en is veel meer camera.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 350D of 400D??

                      Diezelfde verkoper heeft ook met diezelfde citaten de nikon D70s niet als "slecht" bestempeld, maar toch als minderwaardig t.o.v. de 350D.

                      Dit door zowel zijn leerkracht als de medestudenten. Nu hebben mijn schoonouders en vrienden de Nikon D70s en zijn daar enorm tevreden over. Ik kan me niet inbeelden dat er zo'n wereldschokkende verschillen zijn.

                      Of ben ik volledig fout? Ben zelf ook op zoek naar een 2e hands toestel D70S, 350D, ... en kan de tips ook gebruiken.

                      Link

                      Canon Powershot G15 + Ikelite onderwaterbehuizing (-60m)
                      Fujifilm X-T3 - 56mm F/1.2 - 16-55mm f/2.8 - 50-140mm f/2.8

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 350D of 400D??

                        Oorspronkelijk geplaatst door Gizmoke Bekijk bericht
                        Diezelfde verkoper heeft ook met diezelfde citaten de nikon D70s niet als "slecht" bestempeld, maar toch als minderwaardig t.o.v. de 350D.

                        Dit door zowel zijn leerkracht als de medestudenten. Nu hebben mijn schoonouders en vrienden de Nikon D70s en zijn daar enorm tevreden over. Ik kan me niet inbeelden dat er zo'n wereldschokkende verschillen zijn.

                        Of ben ik volledig fout? Ben zelf ook op zoek naar een 2e hands toestel D70S, 350D, ... en kan de tips ook gebruiken.

                        Link
                        Een D70S is zeker geen slecht toestel, maar bij de hogere iso-waarden krijg je wel heel veel ruis, daar doet een 350D of 400D het veel beter.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 350D of 400D??

                          ik heb de indruk dat de verkoper enkel van zijn stock 350D's wil afgeraken . . .
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 350D of 400D??

                            Oorspronkelijk geplaatst door tomvanhouche Bekijk bericht
                            Tis mijne leraar ni ze
                            Tis die van de verkoper van het toestel

                            .. totaal geen excuus om zich niet te moeten bijscholen ..

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 350D of 400D??

                              Ja die 350d is natuurlijk een camera die wat ouder is dan de 400d,
                              Al zeggen ze dat het geen voorlopers zijn, dat zijn ze natuurlijk wel, alleen wordt er weleens wat ingeleverd in de nieuwe om de prijs laag te houden.

                              Comment

                              Working...
                              X