Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D geruild voor Nikon D200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 5D geruild voor Nikon D200

    Hallo Allemaal,

    Ik heb gisteren mijn gehele Canon apparatuur waaronder een 5D camera omgeruild tegen een Nikon D200. De objectieven van de canon qua lichtsterkte en type zijn gelijkwaardig als die van de Nikon. 3 lenzen in totaal. Daarover bestaat er geen twijfel. Alleen vraag ik mij steeds af of ik, wat betreft de camera er goed aan gedaan hebt. In mijn achterhoofd heb ik nog lichte twijfel. De ruil kan niet meer teruggedraaid worden. Maar wie kan mijn gedachten geruststellen?

  • #2
    Re: Canon 5D geruild voor Nikon D200

    Der zijn der altijd die graag ge***** worden hé !

    De ruil van een 5D voor een D200 van Nikon is in mijn ogen een verkeerde ruil
    Dus gerustellen kan ik je zeker niet. De 5 D is momenteel véél camera voor weinig geld !

    MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Canon 5D geruild voor Nikon D200

      Dit is mijns inziens een flater van formaat, ik zeg niet dat de D200 slecht is maar de 5D is veel beter volgens mij ...

      Comment


      • #4
        Re: Canon 5D geruild voor Nikon D200

        Oorspronkelijk geplaatst door waiso Bekijk bericht
        Hallo Allemaal,

        Ik heb gisteren mijn gehele Canon apparatuur waaronder een 5D camera omgeruild tegen een Nikon D200. De objectieven van de canon qua lichtsterkte en type zijn gelijkwaardig als die van de Nikon. 3 lenzen in totaal. Daarover bestaat er geen twijfel. Alleen vraag ik mij steeds af of ik, wat betreft de camera er goed aan gedaan hebt. In mijn achterhoofd heb ik nog lichte twijfel. De ruil kan niet meer teruggedraaid worden. Maar wie kan mijn gedachten geruststellen?
        rare vraag, wat is de reden dat je geruild hebt??
        als je op dit forum gewetens rust komt zoeken denk ik dat je verkeerd zit.
        je hebt nu de d200, voldoet die voor jou toz vd 5d, dat is toch iets wat jezelf nu kunt ervaren, is die meer geschikt voor jouw type van fotografie, ik denk dat dit de belangrijkste vraag is.

        Comment


        • #5
          Re: Canon 5D geruild voor Nikon D200

          Zou ook wel eens graag de reden weten.

          P.S.: misschien had je dezelfde vraag beter VOORDIEN gesteld.
          Canon EOS 30D | 18-55mm (kit) | 50mm 1.8 II | EF 70-200mm f/4L USM | Speedlite 430ex | Manfrotto 055XB Tripod
          Meer op: www.xindi.be

          Comment


          • #6
            Re: Canon 5D geruild voor Nikon D200

            Redenen voor de D200 ipv 5D kunnen zijn:

            - 5 fps voor sport fotografie
            - Weather sealing
            - Macro opnamen (pixeldichtheid)
            - Meer behoefte aan tele ipv breedhoek bereik
            - Wil absoluut geen Canon meer (om welke reden dan ook)

            Versta me niet verkeerd:
            wat mij betreft had ik de 5D nooit weg gedaan omdat de bovenvermelde redenen niet op mij van toepassing zijn.
            Greetz Geert.
            Canon gerief...

            Comment


            • #7
              Re: Canon 5D geruild voor Nikon D200

              Valt wel op dat de Canon boys hier snel achter elkaar reageren.

              Het is natuurlijk niet verstandig om achteraf je af te vragen of je dit wel goed gedaan hebt.

              Wat GeertB schrijft zou bijv een goede reden kunnen zijn.
              Redenen voor de D200 ipv 5D kunnen zijn:

              - 5 fps voor sport fotografie
              - Weather sealing
              - Macro opnamen (pixeldichtheid)
              - Meer behoefte aan tele ipv breedhoek bereik
              - Wil absoluut geen Canon meer (om welke reden dan ook)


              Ik kan je in iedergeval geruststellen met het feit dat ik in het begin getwijfeld heb tussen de canon 5D en de Nikon D200.

              De keuze van de lenzen hebben bepaald dat het Nikon is geworden. De D200 heb ik gekozen omdat die beter bij mijn fotografie past.

              Ik hoop dat je hierdoor wat beter kunt slapen.
              mvgr
              antoine200

              Comment


              • #8
                Re: Canon 5D geruild voor Nikon D200

                Mijn eerste reaktie ga ik hier niet herhalen. Dat is uw vraag niet.

                Dus zeg ik even dat volledig wisselen van systeem zeker geen slecht idee is.
                Zo zie je ook eens wat er aan de andere kant is en wat de fouten zijn van het Canon systeem. En die zijn er heel zeker.

                Ik heb hier zelf over nagedacht maar met 10+ Canon lenzen is dat minder haalbaar.

                Met een 5D kan je fotos maken en met een D200 ook.
                Een 5D heeft voordelen maar een D200 heeft zeker evenveel voordelen.

                Toch zou het omruilen van een 5D met een D300 nog beter zijn geweest.

                Jan.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 5D geruild voor Nikon D200

                  Als je zoiets post, zet er dan ook bij waarom je dat gedaan hebt. De d200 is zeker geen slechte camera en ook de 5d heeft zo zijn/haar voor en nadelen.

                  het gaat er om bij welke camera jij zelf het beste gevoel hebt. dat is het belangrijkste.

                  En om nou te zeggen te zeggen dat het een flater van formaat is .................

                  Zo goed is de 5d nou ook weer niet. het is gewoon een ander type camera
                  Website : www.alextimmermans.com
                  Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
                  Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 5D geruild voor Nikon D200

                    Een beetje raar om het achteraf te vragen. Het hangt een beetje van de optiek af of de ruil financieel gezien een goed is. Als de waarde van de lenzen gelijk ligt is het zeker een slechte ruil.
                    Sony en Olympus
                    Fotoseries

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 5D geruild voor Nikon D200

                      Waarom niet eerst informeren alvorens te ruilen?

                      Twee jaar geleden deed ik, samen met Sugar, een vergelijkende test van een 5D tegen een D200.
                      De 5D was toch, met rasse schreden, een stapke voor tegenover een D200;
                      maar ja beginnen tegen een full frame....
                      Ondoordachte ruil volgens mijn inzicht.



                      mvg,

                      Roland
                      Last edited by Roland Cuypers; 12 november 2007, 15:32.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 5D geruild voor Nikon D200

                        Zoals hier al staat, de Nikon zal een stuk sneller zijn. Dus zeker beter voor actie, sport etc. Als dat je voornaamste fotobezigheden zijn was het een goeie zet.

                        In elk ander geval sta je eraan ge*****

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 5D geruild voor Nikon D200

                          Oorspronkelijk geplaatst door waiso Bekijk bericht
                          Hallo Allemaal,

                          Ik heb gisteren mijn gehele Canon apparatuur waaronder een 5D camera omgeruild tegen een Nikon D200. De objectieven van de canon qua lichtsterkte en type zijn gelijkwaardig als die van de Nikon. 3 lenzen in totaal. Daarover bestaat er geen twijfel. Alleen vraag ik mij steeds af of ik, wat betreft de camera er goed aan gedaan hebt. In mijn achterhoofd heb ik nog lichte twijfel. De ruil kan niet meer teruggedraaid worden. Maar wie kan mijn gedachten geruststellen?
                          Je meent dit toch niet? Welke argumentatie had je om het te doen?
                          Als snelheid en of telewerk je belangrijkste punt is, zit je beter met Nikon
                          Als beeldkwaliteit en of fullframe je belangrijkste punt is, beter met de 5D

                          Voor de prijs van 1 tweedehands 5d heb je 2 stuks d200.
                          Ik hoop dat je heel goede en dure Nikon lenzen bedongen hebt.

                          In ieder geval suc6, en de volgende keer, eerst vragen, dan handelen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 5D geruild voor Nikon D200

                            ...en als je de D200 wil ruilen heb ik hier nog een Canon G4 liggen.
                            Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                            Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 5D geruild voor Nikon D200

                              Een full-frame ruilen voor een DX is al niet de beste deal. Een 5D kost nieuw zelfs meer dan de D300 wat een fel ge-upgrade D200 zou moeten zijn.
                              De 5D scoort goed op ruis op hoge ISO, de D200 is op dat vlak het tegendeel. Uw 'zakenpartner' heeft een goede zaak gedaan.

                              Comment

                              Working...
                              X