Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

To FZ or not to FZ ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • To FZ or not to FZ ?

    M'n broer gaat zich een camera aanschaffen en twijfelt tussen:

    Panasonic FZ8 - 316€
    Canon S5 IS - 499€

    (prijzen Konijn)

    Echter, in die prijsklasse zit ook de Panasonic FZ50... (495€)

    Ik zou hem de FZ50 aanraden, wegens het gemak van de zoomring.
    De S5 IS echter recenter. (beter??)

    Anyway, welke van deze drie zouden jullie kiezen?
    Fuji(film) X-T1 + XF 18-135mm + XF 35mm + XF 14mm

  • #2
    Re: To FZ or not to FZ ?

    kijk eens naar de:
    Panasonic-Lumix DMC-LX2.
    ook geschikt voor breedbeeld opnamen.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: To FZ or not to FZ ?

      Geen twijfel: de FZ50, omwille van de formidabele lens (scherpte, afwezigheid van CA) en de zoomring + de mogelijkheid van zeer gemakkelijk filters of voorzetlenzen te gebruiken (gewoon opschroeven, want de lens komt niet naar voor bij het zoomen).
      Waarmee ik niet wil zeggen dat de Canon slecht zou zijn, verre van.
      Ik heb vanmorgen de FZ8 in handen gehad, en ik heb vroeger de FZ5 gehad: prima voor zijn geld, maar ik zou toch niet meer terugwillen.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: To FZ or not to FZ ?

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Geen twijfel: de FZ50, omwille van de formidabele lens (scherpte, afwezigheid van CA) en de zoomring + de mogelijkheid van zeer gemakkelijk filters of voorzetlenzen te gebruiken (gewoon opschroeven, want de lens komt niet naar voor bij het zoomen).
        Waarmee ik niet wil zeggen dat de Canon slecht zou zijn, verre van.
        Ik heb vanmorgen de FZ8 in handen gehad, en ik heb vroeger de FZ5 gehad: prima voor zijn geld, maar ik zou toch niet meer terugwillen.
        I rest my case
        nete, we gaan toch dringend procenten moeten gaan vragen bij Panasonic
        Groetjes,
        FilMar, Beeldbrouwer ;-)
        * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

        Comment


        • #5
          Re: To FZ or not to FZ ?

          Don't forget me!

          Comment


          • #6
            Re: To FZ or not to FZ ?

            Heb 'm de Canon aanbevolen.
            Hij had hier en daar iets opgevangen ivm ruis & de lumixen, en mja, daardoor heb ik indertijd de Fz50 ook aan mij laten voorbijgaan (m'n schoonpa heeft de FZ50. Tof ding, maar te veel ruis voor mijn smaak). --> da's een persoonlijke smaak hé, dus gelieve mij niet te overtuigen over het ruisvrij zijn van de Fz50
            Fuji(film) X-T1 + XF 18-135mm + XF 35mm + XF 14mm

            Comment


            • #7
              Re: To FZ or not to FZ ?

              Gisteren 14:22

              Oorspronkelijk geplaatst door Wassenaar Bekijk bericht
              M'n broer gaat zich een camera aanschaffen en twijfelt tussen:

              Panasonic FZ8 - 316€
              Canon S5 IS - 499€

              (prijzen Konijn)

              Echter, in die prijsklasse zit ook de Panasonic FZ50... (495€)

              Ik zou hem de FZ50 aanraden, wegens het gemak van de zoomring.
              De S5 IS echter recenter. (beter??)

              Anyway, welke van deze drie zouden jullie kiezen?
              Vandaag 10:50

              Oorspronkelijk geplaatst door Wassenaar Bekijk bericht
              Heb 'm de Canon aanbevolen.
              Hij had hier en daar iets opgevangen ivm ruis & de lumixen, en mja, daardoor heb ik indertijd de Fz50 ook aan mij laten voorbijgaan (m'n schoonpa heeft de FZ50. Tof ding, maar te veel ruis voor mijn smaak). --> da's een persoonlijke smaak hé, dus gelieve mij niet te overtuigen over het ruisvrij zijn van de Fz50




              Waarom dan in de eerste plaats de vraag stellen???

              Comment


              • #8
                Re: To FZ or not to FZ ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Wassenaar Bekijk bericht
                Heb 'm de Canon aanbevolen.
                Hij had hier en daar iets opgevangen ivm ruis & de lumixen, en mja, daardoor heb ik indertijd de Fz50 ook aan mij laten voorbijgaan (m'n schoonpa heeft de FZ50. Tof ding, maar te veel ruis voor mijn smaak). --> da's een persoonlijke smaak hé, dus gelieve mij niet te overtuigen over het ruisvrij zijn van de Fz50
                Zelf heb ik de FZ50 en echt waar... het is een zalig toestel. Ruis?... tja een consumer of prosumer moet je nu eenmaal niet kopen voor het ontbreken van ruis... Of dit nu een toestel van Canon, Pentax, Fuji (al doen die het wel beter), Nikon of Panasonic is... vanaf ISO-400 zijn de ruisgehaltes gewoon niet meer doenbaar.

                Het enige nadeel van de FZ50 is gewoonweg de noisereductie die zelfs wanneer die op low staat, nog veeeeeeeeel te fel is. (Als low de max instelling was zou het ideaal geweest zijn)

                Langs de andere kant moet je ook eens kijken wat je broer wilt... Als hij het toestel in zijn binnenzak wilt steken is hij niets met de FZ50, maar ook niet met de FZ8 of de Canon S5IS.
                Last edited by Johaninho; 6 juni 2007, 11:17.
                Mvg,
                Johan

                Comment


                • #9
                  Re: To FZ or not to FZ ?

                  Jaja, die Panasonics met hun ruis hé . Ik weet ook dat die ruis hebben. Véél meer dan een 1d Mark III. Ongeveer evenveel als die Canons compactjes zelfs...
                  Groetjes,
                  FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                  * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

                  Comment


                  • #10
                    Re: To FZ or not to FZ ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door FilMar Bekijk bericht
                    Jaja, die Panasonics met hun ruis hé . Ik weet ook dat die ruis hebben. Véél meer dan een 1d Mark III. Ongeveer evenveel als die Canons compactjes zelfs...
                    Zalig deze zin...
                    Dat vergelijk met een 1D Mark III... wat is het prijsverschil tss de FZ50 en de 1D? Een dikke 3500 euro als ik me niet vergis?

                    Wassenaar, wil je broer ruis erbij nemen? ==> FZ50 als het niet in de binnenzak moet passen (of canon s5 of fz8)
                    Ik heb heel lang nagedacht over de keuze van een Fuji s9600, een Canon S3IS of een FZ50... En ik ben blij dat ik die laatste gekozen heb.
                    Wil je broer geen last van ruis ==> dslr

                    Bij de weg: voor random gebruik ga je toch al niet snel naar een iso 400 of hoger gaan lijkt me zo...
                    Als je broer vooral buiten fotografeerd lijkt het me zelfs vanzelfsprekend dat je voor de fz50 gaat. (op vlak van buitenfotografie kan de rest moeilijk tippen aan de fz50 volgens mij)

                    bij de weg2: neen ik heb geen panasonic aandelen.
                    Last edited by Johaninho; 6 juni 2007, 13:14.
                    Mvg,
                    Johan

                    Comment


                    • #11
                      Re: To FZ or not to FZ ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Johaninho Bekijk bericht
                      Zalig deze zin...
                      Dat vergelijk met een 1D Mark III... wat is het prijsverschil tss de FZ50 en de 1D? Een dikke 3500 euro als ik me niet vergis?
                      Enkel voor de body, als ik me niet vergis, heb je der nog geen lenzen bij maar dat is letten op details hé
                      Groetjes,
                      FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                      * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

                      Comment


                      • #12
                        Re: To FZ or not to FZ ?

                        Wel, hij wil een camera waar je toch wel wat pak aan hebt, en toch geen slr is.

                        Hij dus gaat mijn advies niet opvolgen en een Sony DSC H9 aanshaffen
                        Fuji(film) X-T1 + XF 18-135mm + XF 35mm + XF 14mm

                        Comment


                        • #13
                          Re: To FZ or not to FZ ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Wassenaar Bekijk bericht
                          Panasonic FZ8 - 316€
                          Canon S5 IS - 499€
                          Bijna €200 verschil... voor bijna hetzelfde. Da's toch snel gekozen. De FZ8 heeft geen externe flitsvoet, wat me het grootste verschil lijkt, op een megapixel na.

                          Comment


                          • #14
                            Re: To FZ or not to FZ ?

                            't zal wss dan toch een FZ8 of FZ50 worden. De review op www.dpreview.com van de Sony stond hem niet aan.

                            Maar aangezien zijn madam er ook mee zal werken, en zij beiden geen enkele fotografische interesse hebben, buiten de gebruikelijke kiekjes dan, denk ik dat het de FZ8 zal worden voor het gebruiksgemak.

                            Eerlijkheidshalve zou de FZ50 dan toch wel wat overkill zijn voor P&S gebruik
                            Fuji(film) X-T1 + XF 18-135mm + XF 35mm + XF 14mm

                            Comment


                            • #15
                              Re: To FZ or not to FZ ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Wassenaar Bekijk bericht
                              't zal wss dan toch een FZ8 of FZ50 worden. De review op www.dpreview.com van de Sony stond hem niet aan.

                              Maar aangezien zijn madam er ook mee zal werken, en zij beiden geen enkele fotografische interesse hebben, buiten de gebruikelijke kiekjes dan, denk ik dat het de FZ8 zal worden voor het gebruiksgemak.

                              Eerlijkheidshalve zou de FZ50 dan toch wel wat overkill zijn voor P&S gebruik
                              Hmm waarom heb ik een gek gevoel bij het opnieuw lezen van heel deze topic?
                              Hij wil een toestel dat toch heel wat kan... Dan gaat hij voor de dsc h9 gaan, en uiteindelijk toch weer kiezen voor de FZ8 of FZ50 en wss om dan toch voor de FZ8 te gaan, omdat een fz50 overkill zou zijn voor P&S...
                              Jah dan zeg ik kies ook geen FZ8 maar ga gewoon voor een Canon A710 (ok je hebt dan wel maar 6x) Maar dat is mijn gedacht maar natuurlijk.
                              Mvg,
                              Johan

                              Comment

                              Working...
                              X