Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop D200 of S5 Pro.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop D200 of S5 Pro.

    Drie jaar geleden kocht ik een Nikon D70. Ik overweeg om deze te vervangen door een D200. Mijn interesse gaat uit naar het fotograferen van mensen (trouw- andere feesten) en opnames in theater (hoge ISO waarden).
    Mijn vraag is nu: weet er iemand of Nikon van plan is binnen korte termijn een opvolger uit te brengen voor de D200? In dat geval stel ik mijn uitkoop nog wat uit. Het is immers niet dringend.
    Is een overstap naar de S5 Pro misschien te overwegen? En zijn er dan geen compatibiliteitsprobleem met mijn Nikon accessoires? (SB800, AFS17-55/2.8 ; AFS 70-200/2.8; 85mm1.4; 50mm1.4) Volgens de handleiding van de S5 zouden deze moeten compatibel zijn, doch is dat effectief wel zo?
    De 50mm1.4 lens presteert op mijn D70 niet altijd goed. Zal deze op een S5 Pro misschien beter presteren?

    Dank voor jullie inputs.
    Nikon D4 - 24F1.4 50F1.4 85F1.4 200F2

  • #2
    Re: Aankoop D200 of S5 Pro.

    In het maandblad Focus van deze maand (mei) staat een vergelijkende test tussen deze 2 toestellen. Misschien interessant om het zelf eens na te lezen, het ganse artikel van 3 blz hier neerpennen zou wat veel worden.
    Maar enkele puntjes:
    D200 sneller dus beter voor sportfotografie
    S5 in het voordeel bij slechtere lichtomstandigheden (lagere ruis)
    Maar beide toestellen komen zeer goed uit de test.
    Vriendelijke groeten,Raf

    www.rafvandenbogaert.be

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop D200 of S5 Pro.

      Ik heb de Fuji S5 Pro, eigenlijk is het een body van de D200 met andere sensor en software. Alles van Nikon werkt zonder probleem op de Fuji, daar moet je je geen zorgen over maken.
      Voordeel D200 : snelheid
      Voordeel Fuji S5 pro : Dynamisch bereik, veel minder ruis bij hoge ISO
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop D200 of S5 Pro.

        In "Digital Photo" geven ze de voorkeur aan de D200 omdat de S5 op hoge ISO detail mist (wel minder ruis, maar ook de details minder). Hét positieve punt was inderdaad wel de dynamic range.
        Maar zoals ze zelf zeggen, en ik ook wel vind, met 'n beetje ervaring (belichting juist aanpassen) en nabewerking haal je met de D200 goed vergelijkbare resultaten op DR gebied als de S5. Plus de D200 is goedkoper én sneller.
        'n Andere bemerking van hen, maar dat heb ik zelf nog niet gaan zien, de menus en algemene werking vinden ze slechter van de S5. Wat natuurlijk iets subjectief is. Maar goed, de D200 is al anderhalf jaar uit, we hebben 'n V2 firmware, even zien wat Fuji nog verder doet.
        Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
        MySite - All your base are belong to us - What you say

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop D200 of S5 Pro.

          Detail op hoge iso was van een S3 al stukken beter dan van de D200. Natuurlijk kan iedere foto onder bepaalde omstandigheden iets anders aantonen, maar wat ik ervan gezien heb met mij eigen diverse lenzen en toestellen diverse lenzen gaf de S3 al meer detail, mooiere kleuren en minder ruis. De jpg van de S3 overtrof nog op alle punten ruimschoots de nef van de D200. Ik heb niet het idee dat Fujililm een S5 op de markt die slechter is dan een S3, diverse tests hebben mij het tegendeel laten zien.
          Als er een ff S5 werd gemaakt had nu echt geen 5d.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment

          Working...
          X