Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke prijsbare flits foor een Sony DSLR-A100 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke prijsbare flits foor een Sony DSLR-A100 ?

    Ik tracht een goede flits te vinden, liefst wireless, die op de DSLR-A100 kan werken. Spijtig genoeg heb ik reeds enkele slechte ervaringen (eBay flitsschoen speciaal voor A100 die niet werkt, Minoltaflits ook goed voor A100 maar deed het ook niet enz.) en 499€ voor de 'echte' is nu net veel te veel. Ik probeerde bij Phoenix de D92-BZS maar ook zij (antwoord op hun site) blijken terughoudend als je 100% werk-garantie vraagt. Als ik in studio werk met de wireless-flitsen die al de Nikon collega's gebruiken via een WL-adapter op de camera dan hkan ik (a) de adapter niet doen werken en (b) als ik de Sony of Wireless zet dan gaan al de lichtjes aan, zeer keurign, maar wel te vroeg ttz. bij de pre-flash !
    Heeft iemand reeds ervaringen met 'werkende' en liefts betaalbare flitsen op de DSL-A100 ? Enige studio ervaring met lichtbakken die in sync gaan met de Sony ? Hoop doet leven als denk ik soms dat ik beter een Nikon had gekocht niet voor de kwaliteit (deze is uitstekend zelf bij vergrotingen tot 1 meter) maar op gebeied van toebehoren.
    Looking for your answers ...

  • #2
    Re: Welke prijsbare flits foor een Sony DSLR-A100 ?

    500€ voor de goedkoopste sony flits is wat overdreven hoor.
    deze is het instap model van sony.


    Ik heb overlaatst het minolta model daarvan gekocht en dat werkt perfect met mijn α100, zowel op de camera als wireless.

    kijk ook hier even voor meer info :


    en hier vind je veel info over het draadloze flash systeem
    Old manual focus cameras make superior photographic images.


    Je kan ook altijk K2 even contacteren en met wat geluk heeft hij nog een tweedehands liggen.

    G
    As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
    like.no.other

    Comment


    • #3
      Re: Welke prijsbare flits foor een Sony DSLR-A100 ?

      Al vast bedankt voor deze info. Het instapmodel heeft een iets te klein richtgetal dacht ik, en als je dan toch een flits, en liefst 2 stuks koopt voor studiowerk, dans beter iets hoger. De Hohner site kende ik en is OK.
      Welke Minolta gebruik je ? Ik heb ook een 'oude' Minolta geprobeerd maar zelfs met de speciale schoen deed die het niet.
      Wie is K2 ? Ik ken de berg ... Kan ik haar/hem eMailen ?
      Groetjes, Leo Jo

      Comment


      • #4
        Re: Welke prijsbare flits foor een Sony DSLR-A100 ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Grf Bekijk bericht
        Je kan ook altijk K2 even contacteren en met wat geluk heeft hij nog een tweedehands liggen.
        Potverdorie zeg... Straks moet ik nog op bestelling gaan werken
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #5
          Re: Welke prijsbare flits foor een Sony DSLR-A100 ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Leojo Bekijk bericht
          Wie is K2 ? Ik ken de berg ... Kan ik haar/hem eMailen ?
          pm kan ook

          (Het zou eventueel kunnen zijn dat ik binnen een week of twee een van mijn twee 5600hsd's verkoop. Ik laat je wel iets weten, mocht het zover komen.)

          Als je zeker wil zijn van perfecte werking op een a100, neem dan gewoon één van de volgende :

          Minolta 3600HSD of 5600HSD
          Sony 36 of 56.
          De Sony's zijn eigenlijk kopies van de Minolta's.

          Bij Metz zijn er ook modellen te vinden die mits het juiste schoentje heel goede resultaten geven op een Minolta of a100. Voor meer info daarover, kan je zeker bij Rudy terecht.

          Succes !
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #6
            Re: Welke prijsbare flits foor een Sony DSLR-A100 ?

            Ik heb te koop de Minolta 3600 HS (D) flitser met een originele Omni Bounce (bijna niet gebruikt)

            aankoopbon aanwezig, over de prijs worden we het vast wel eens

            Ik ga nl een een Canon of Nikon aanschaffen.
            Canon EOS 30D + EFS 17-85mm f/4-5.6 IS USM + EF 50mm f-1.8 II + EF 70-200 F/4 L USM + Canon Selphy ES1 + Lowepro Slingshot 300 AW + Manfrotto 681B + Speedlite 430EX

            Comment


            • #7
              Re: Welke prijsbare flits foor een Sony DSLR-A100 ?

              ik gebruik een sunpak 5000AF en die werkt bij mij toch goed hoor.
              Sony RX10 Mark IV
              nog een fijne dag verder!
              Guido

              Comment


              • #8
                Re: Welke prijsbare flits foor een Sony DSLR-A100 ?

                Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                Potverdorie zeg... Straks moet ik nog op bestelling gaan werken
                Dat doet me deraan denken ... is mijn macro lens al 'binnen'
                As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                like.no.other

                Comment


                • #9
                  Re: Welke prijsbare flits foor een Sony DSLR-A100 ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Scheppie Bekijk bericht
                  Ik heb te koop de Minolta 3600 HS (D) flitser met een originele Omni Bounce (bijna niet gebruikt)
                  VERKOCHT
                  Canon EOS 30D + EFS 17-85mm f/4-5.6 IS USM + EF 50mm f-1.8 II + EF 70-200 F/4 L USM + Canon Selphy ES1 + Lowepro Slingshot 300 AW + Manfrotto 681B + Speedlite 430EX

                  Comment

                  Working...
                  X