Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 28-135 Is Usm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 28-135 Is Usm

    onlangs eos 400d met bijhorende kitlens, die teleurstellende resultaten opleverde ....
    dan eens bovenstaande lens van mijn buur geleend en deze geeft eindelijk de verwachte resultaten :-)
    heb deze dus besteld en ben in blijde verwachting, ik weet dat het niet een state of the art lens is maar ik denk een goede beginnerslens ...

    nog mensen die met ervaringen (zowel positieve als negatieve) omtrent deze lens ?
    Mijn website: http://www.michelpyck.be

  • #2
    Re: Canon 28-135 Is Usm

    Ik heb deze lens vorig jaar ook aangeschaft, samen met een 17-40 bij de aankoop van mijn 30D. Ik heb hiervan nog geen spijt gehad. Dit is, zoals men noemt, een leuke walk-around lens. Niet te groot, niet te zwaar, en een goed gemiddeld bereik. Voor de prijs levert deze lens zeer goede resultaten. Denk eraan, je hebt wel geen groothoek op een crop-camera, maar hiervoor kan je uw kitlens nog gebruiken. Veel plezier ermee.
    Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

    Comment


    • #3
      Re: Canon 28-135 Is Usm

      Ik heb ze ook gekocht bij mijn 400D en ik ben er heel tevreden over, alleen mis ik een groothoek.
      Last edited by Kade; 9 februari 2007, 07:16.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 28-135 Is Usm

        vandaag nog wat testjes gedaan met deze lens en wat een hemelsbreed verschil met de k_u_tlens ...... euh sorry kitlens!

        echt een mooi allround lensje ...
        Mijn website: http://www.michelpyck.be

        Comment


        • #5
          Re: Canon 28-135 Is Usm

          Oorspronkelijk geplaatst door pin13689 Bekijk bericht
          vandaag nog wat testjes gedaan met deze lens en wat een hemelsbreed verschil met de k_u_tlens ...... euh sorry kitlens!

          echt een mooi allround lensje ...

          Mag je eens vragen die tamron 18-200 is die te vergelijken kwa beeld met die je nu vollop aan het testen bent ?
          Canon Eos 350D + efs 18-55mm

          Comment


          • #6
            Re: Canon 28-135 Is Usm

            Oorspronkelijk geplaatst door Cliff Bekijk bericht
            Mag je eens vragen die tamron 18-200 is die te vergelijken kwa beeld met die je nu vollop aan het testen bent ?
            ik ben wat teleurgesteld in de tamron, weinig scherpte en zeker in telestand weinig licht en minder scherpte
            Mijn website: http://www.michelpyck.be

            Comment


            • #7
              Re: Canon 28-135 Is Usm

              Oorspronkelijk geplaatst door pin13689 Bekijk bericht
              ik ben wat teleurgesteld in de tamron, weinig scherpte en zeker in telestand weinig licht en minder scherpte
              ok bedankt dan ben ik zeker dat die 100 euro meer voor de canon lens het waard is .
              Canon Eos 350D + efs 18-55mm

              Comment


              • #8
                Re: Canon 28-135 Is Usm

                Oorspronkelijk geplaatst door Cliff Bekijk bericht
                Mag je eens vragen die tamron 18-200 is die te vergelijken kwa beeld met die je nu vollop aan het testen bent ?
                De Canon 28-135 IS is zeker geen slechte lens, ze zal heel wat scherper zijn dan een Tamron 18-200, en ook de AF zal sneller werken.
                Maar je mist wel de breedhoek, en een stuk tele met de Canon.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 28-135 Is Usm

                  Op een cropcamera is de 17-85 een interessantere lens dan de 28-135. De hoofdreden is dat het bereik gewoon praktischer is. Dat was ook mijn enige reden om de switch te maken van de 28-135 naar de 17-85.
                  Maar ik was heel blij om te constateren dat de 17-85 op alle vlakken verbeterd was tov de 28-135. Je merkt gewoon dat het een recentere lens is. De 17-85 is scherper, de IS is beter, de AF sneller. In combinatie met het betere bereik is dit volgens mij op een cropcamera de betere koop ondanks de hogere prijs.

                  De tamron 18-200 is slechter dan de kitlens dus als de kitlens niet aan je wensen voldoet zal deze dat ook niet doen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 28-135 Is Usm

                    Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                    Op een cropcamera is de 17-85 een interessantere lens dan de 28-135. De hoofdreden is dat het bereik gewoon praktischer is. Dat was ook mijn enige reden om de switch te maken van de 28-135 naar de 17-85.
                    Maar ik was heel blij om te constateren dat de 17-85 op alle vlakken verbeterd was tov de 28-135. Je merkt gewoon dat het een recentere lens is. De 17-85 is scherper, de IS is beter, de AF sneller. In combinatie met het betere bereik is dit volgens mij op een cropcamera de betere koop ondanks de hogere prijs.

                    De tamron 18-200 is slechter dan de kitlens dus als de kitlens niet aan je wensen voldoet zal deze dat ook niet doen.

                    Ook wel intressante tip, is zien wat het prijs verschil is .
                    Canon EF-S 17-85mm F 4-5.6 IS USM --> € 584,66 bij fotokonijnenberg te Turnhout .
                    Prijs is weer wat hoger nog eens wat nadenken voor ik aankoop ( al doe ik da al even ;-) )
                    Canon Eos 350D + efs 18-55mm

                    Comment

                    Working...
                    X