Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke telelens gaat best?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke telelens gaat best?

    hallo,
    ik heb een vraagje, ik ben op zoek naar een telelens, maar weet niet goed welke ik moet nemen. ik heb een canon eos 350D, en die wil ik voornamelijk gebruiken om mijn grote hobby op foto vast te leggen, namelijk auto's, liefst actiefoto's, dus als jullie enige tips hebben waar ik op moet letten voor ik de telelens koop zijn die altijd meer dan welkom. en waarvoor dient een extender eigenlijk, en heb ik dit echt nodig om dit soort foto's te nemen?
    groetjes

  • #2
    Re: welke telelens gaat best?

    afhankelijk van je budget, denk ik.
    70-200 f4 (m/z IS)
    300f4 (IS)
    70-200 f2.8 (m/z IS)

    geen idee natuurlijk,
    want 'k heb van m'n leven nog geen
    sport gefotografeerd

    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

    Comment


    • #3
      Re: welke telelens gaat best?

      Of je gaat eens zien bij Sigma : de 70-200 2.8 EX, een dijk van een lens die op je 350D behoorlijk zal presteren en best betaalbaar. Je hebt toch wel een snelle lens nodig, dus de 70-300 zooms zou ik persoonlijk links laten liggen.
      Een converter dient om je brandpunt te verlengen : een 70-200 met 1.4 converter wordt een 98-280 mm, zeg maar een 100-300, met een 2.0 converter krijg je een 140-400. Van de Sigma's kan ik bevestigen dat de snelheid en scherpte met de 1.4 EX converter op de 70-200 EX uitstekend blijft en met de 2.0 blijft de lens snel en lever je een weinig in op scherpte.
      Ga geen converters gebruiken op multizooms : je verliest je AF, de lichtopbrengst van je lens verkleint en de prestaties zijn ondermaats.
      fotosite

      Comment


      • #4
        Re: welke telelens gaat best?

        Interessante topic, maar ik heb er een (beginners)vraagje bij : wat is een multizoom ? Een lens is toch een zoomlens of geen zoomlens ? Sorry als het een domme vraag is, maar zo leer ik weer iets bij
        Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

        Comment


        • #5
          Re: welke telelens gaat best?

          Met multizooms worden bedoeld de zoomlenzen waarvan de verhouding tussen kleinste en grootste brandpunt meer dan 3X is. het probleem is wel iets complexer dan dat. Eigenlijk had ik hier beter de term budgetzoom gebruikt. Dit zijn vrij goedkope objectieven met een lage lichtsterkte, mindere bouwkwaliteit en mindere kwaliteit glas, meestal gecombineerd met een aantrekkelijk zoombereik. Deze kunnen onder goeie omstandigheden best aardige foto's geven, maar zo gauw het licht wat minder wordt of de omstandigheden wat moeilijker komt ge ermee in de problemen. Deze zooms gebruiken met converters is al helemaal een kwalijke zaak net om de lage lichtsterkte die dan nog veminderd wordt door de converter en door de minder glaskwaliteit die met converters ronduit slechte resultaten zal geven.
          Om het helemaal moeilijk te maken dient erbij gezegd dat er extreme multizooms zijn die wel goed zijn. De Nikkor 18-200 VR bv.is een hele goeie lens voor zijn geld, maar kunt ge bezwaarlijk nog een budgetlens noemen.
          De enige multizoom die ik tot hiertoe met succes met converter heb gebruikt is mijn ouwe trouwe 50-500 met een 1.4 erop.
          fotosite

          Comment


          • #6
            Re: welke telelens gaat best?

            Bedankt Elsan voor de uitleg, ik heb weeral een term bijgeleerd
            Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

            Comment

            Working...
            X