Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nero

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nero

    Mijn schoonbroer kocht een rewriter van ACER; bijgeleverd zat de NERO-software.

    Probleem dat we ondervonden is dat de optie TEST AND COPY grijs bleef en niet
    kon aangevinkt worden. Moeten we iets aanpassen of gaat het hier om een limited
    version ???
    Bij voorbaat dank voor de reply, want ik heb geen ervaring met NERO

    Marc

    <font size="1" color="darkgray">Edited by - Marc on 04 January 2002 16:11:51</font>
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    <div align=left>Marc,
    Ik heb hetzelfde probleem met een pas gekochte plextor-writer en Nero. Ik had reeds een vorige versie van Nero waar dat testen en branden wel kon.
    Ik vermoed dat het om een limited edition gaat. Ik heb tot nog toe althans, geen enkel probleem ondervonden, nog geen enkel schijfje moeten weggooien.
    Nero is overigens een goede "brand"software.

    </div id=left>

    groetjes,

    Marc
    Marc

    Comment


    • #3
      Ik weet dat in het verleden, bij Nero, na de install de software ALTIJD eerst een speedtest en simulatie deed, je kon dit niet uitschakelen. Na de eerste succesvolle cd gemaakt te hebben, kon je dit wel ..
      Misschien is dit ook daar het geval.
      Groetjes
      Rudy

      Comment


      • #4
        Ik werk met Nero ,maar snap niet wat je wil zeggen.

        Comment


        • #5
          Wel, als je de wizzard volgt, moet je normaal de keuze krijgen om het brandproces eerst te simuleren en deze keuze kan ik niet aanvinken. Ze staat er wel, maar lichtjes grijs, dus je kan het bolletje van die mogelijkheid niet zwart maken...

          Marc
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #6

            Mijn schoonbroer kocht een rewriter van ACER; bijgeleverd zat de NERO-software.

            Probleem dat we ondervonden is dat de optie TEST AND COPY grijs bleef en niet
            kon aangevinkt worden. Moeten we iets aanpassen of gaat het hier om een limited
            version ???
            Bij voorbaat dank voor de reply, want ik heb geen ervaring met NERO

            Marc

            <font size="1" color="darkgray">Edited by - Marc on 04 January 2002 16:11:51</font>

            Comment


            • #7
              Aha, leuke vraag die ik een paar weken geleden ook naar mijn kop kreeg geslingerd.
              Blijkbaar doet hij dit enkel als je een recorder hebt zonder buffer-under run technologie. maw schrijvers van meer dan 1 jaar oud hadden deze technologie niet en daar had het dus wel zin om te testen.
              De nieuwe writers wachten gewoon tot ze genoeg data hebben om verder te schrijven.
              Ik hoop dat ik het hiermee juist heb.

              Comment


              • #8
                Ja Luke, ik was het gewoon bij mijn toestel ( HP 8100 4x write ), maar bij de nieuwe toestellen die "burn-proof" zijn heeft dit waarschijnlijk weinig zin. Ik heb ondertussen wél gevonden hoe het kan, via de wizzard biedt hij die mogelijkheid niet aan.
                Wel moet mijn schoonbroer opletten dat hij de juiste media gebruikt, want niet alle schijfjes zijn geschikt voor zulke hoge schrijfsnelheden. Ook heeft het weinig zin, denk ik om zijn CD-ROM lezer in de PC te laten staan. Het is een 10 speed en de writer werkt dus "on the fly" veel trager dan wanneer hij alleen zou werken. Vraagje: het is geen supernieuwe PC meer en hij heeft slechts een HD van 3 GB. Moet je dan minstens 700 MB vrij hebben, indien we de CD-ROM speler er uit halen en de writer dus een image op de HD laten maken ? Of doet hij dit in stukjes ?
                PS: Dit kan misschien off-topic lijken, maar hij zou ook graag beginnen met digitale fotografie

                Marc
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • #9
                  een nieuwe cd-romspeler (48-50-52-speed, maakt niks uit in feite) kost +/- 48 euro...

                  en ja, voor een image heb je 700mb vrije hd-ruimte nodig. de prijzen van de schijven zijn op het moment ook heel laag (20gb-122 euro // 40gb-148euro) en je weet dat digitale fotografie nogal mb's of zelfs gb's kan vreten hé..

                  ps:dit zijn prijzen van de winkel waar ik alles haal, dus beschouw het niet als vaste maatstaf.

                  ToM.
                  ToM.___ //Fuji s602.
                  www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                  It goes to 11 you know? 1 louder.

                  Comment


                  • #10
                    Hij betaalde voor de laatste nieuwe writer van Acer 4.495 bfr. of € 111.42 in de (ander zo dure ? ) FNAC te Leuven.
                    Toestel is 20x write 10 x rewrite en 40 read.
                    Toch niet slecht hé ?
                    Zijn PC is een Pentium II 266 Mhz die onder Win98 werkt en een HD van 3GB heeft - wat is het maximum dat je daar nog kan insteken ?

                    Marc

                    Edited by - Marc on 06 January 2002 18:32:17

                    Edited by - Marc on 06 January 2002 18:34:48
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • #11
                      Marc, dit is helemaal niet off topic, immers je moet je foto's toch kunnen bewaren!

                      Het is inderdaad aan te bevelen om je HD te vergroten. Welk moederboard steekt erin (via bios upgrade kan je moederboard wel veel groter hd's aan).
                      Nog een enorm voordeel----> een gemiddelde nieuw type hd haalt een snelheid van zo'n 15a30 MB/s en dit is met die hd van 3GB zo'n 2MB/s , dus vervangen die hd en er ineens je opstart hd van maken, die pc beleeft een 2de jeugd.

                      Comment


                      • #12
                        Ik zal bij gelegenheid hem eens openzwieren of kan je dat in het bios zien ? Ik denk dat het een Vectra VE is. Als ik op F2 druk kom ik in het bios. ( heb dat moeten doen om de writer correct te installeren )
                        Btw dank aan allen ! Als we zo nog effe doorgaan hebben we een nieuwe computer

                        Marc

                        Edited by - Marc on 06 January 2002 21:40:11
                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

                        Comment

                        Working...
                        X