Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rare vraag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Rare vraag

    Hallo, misschien raar maar ik vroeg me af hoe andere fotografen op bebaalde situaties reageren.
    Toen ik naar Mallorca ging zag ik leuke dingen om te fotograferen, maar soms zijn er mensen die zo raar kijken, soms zeggen ze dat ik dat eerst moet vragen.. haar hoe kan je een natuurlijke foto maken van mensen als je het eerst moet vragen.
    Zijn er mensen die daar ook ervaring rond hebben?
    http://www.busimatch.com

  • #2
    Re: Rare vraag

    dvcgraphics, ik heb je thread even verplaatst omdat je in TEST niet zoveel reactie gaat krijgen denk ik.

    Als hij terugmoet dan roep je maar
    [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

    Comment


    • #3
      Re: Rare vraag

      Oorspronkelijk geplaatst door dvcgraphics
      Hallo, misschien raar maar ik vroeg me af hoe andere fotografen op bebaalde situaties reageren.
      Toen ik naar Mallorca ging zag ik leuke dingen om te fotograferen, maar soms zijn er mensen die zo raar kijken, soms zeggen ze dat ik dat eerst moet vragen.. haar hoe kan je een natuurlijke foto maken van mensen als je het eerst moet vragen.
      Zijn er mensen die daar ook ervaring rond hebben?


      Daarom hebben ze telelenzen uitgevonden.
      Last edited by teddy-bear; 26 juli 2005, 14:41.

      Comment


      • #4
        Re: Rare vraag

        Oorspronkelijk geplaatst door teddy-bear
        Daarom hebben ze telelenzen uitgevonden.
        maar dan heb je nog geen model release als het wil doen zoals het hoort.
        dus, wat mij betreft een toch wel interessante probleemstelling van dvcgraphics. ik zie mij ook nog niet in mijn beste spaans (wat nul is) toestemming vragen

        Comment


        • #5
          Re: Rare vraag

          Eerst vragen, dan is het spontane er wel af. Als ze het merken en ze trekken zo'n gezicht van "zal ik eens op je smoel slaan" dan neem je toch automatisch iemand anders want mooie plaatjes kan je van dan af toch vergeten

          Even iets anders, op jou site zie ik staan dat je je foto's 120cm breed afdrukt en dit tegen 300dpi. Moet je me toch eens uitleggen hoe je dat doet terwijl je met een 8 megapixel werkt
          120cm = 47.24 inch x 300 dots per inch = ruim 14.000 pixels horizontaal

          Comment


          • #6
            Re: Rare vraag

            Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT
            Eerst vragen, dan is het spontane er wel af. Als ze het merken en ze trekken zo'n gezicht van "zal ik eens op je smoel slaan" dan neem je toch automatisch iemand anders want mooie plaatjes kan je van dan af toch vergeten

            Even iets anders, op jou site zie ik staan dat je je foto's 120cm breed afdrukt en dit tegen 300dpi. Moet je me toch eens uitleggen hoe je dat doet terwijl je met een 8 megapixel werkt
            120cm = 47.24 inch x 300 dots per inch = ruim 14.000 pixels horizontaal
            Wel ik heb speciale ripsoftware, die ript dat en de kwaliteit is heel mooi.
            als ik het bestand opendoe in PS dan zijn ze +/-120 breed, dus ik moet ze niet vergroten, de output van de machine is 1440 dpi, dus ja, kweetnie hoe da komt, maar het is net een foto hoor...
            http://www.busimatch.com

            Comment


            • #7
              Re: Rare vraag

              Heb je daar voorbeelden van hangen in de zaak? Kzal ne keer moeten komen piepen

              Comment


              • #8
                Re: Rare vraag

                Oorspronkelijk geplaatst door dvcgraphics
                Hallo, misschien raar maar ik vroeg me af hoe andere fotografen op bebaalde situaties reageren.
                Toen ik naar Mallorca ging zag ik leuke dingen om te fotograferen, maar soms zijn er mensen die zo raar kijken, soms zeggen ze dat ik dat eerst moet vragen.. haar hoe kan je een natuurlijke foto maken van mensen als je het eerst moet vragen.
                Zijn er mensen die daar ook ervaring rond hebben?
                Vragen? Als ze je richting uitkijken, even je toestel wegdraaien en daarna de foto nemen. Deze maakte ik vanop een 4-tal meter (70 mm) bij de start van één of andere mountainbikewedstrijd. De dame keek even boos naar mij toen ik aanstalten maakte om een foto te nemen. Ik richtte me dan maar een momentje op de renners, en toen ze weer wegkeek: terug kadreren en klik. Beide ogen openhouden is in zo'n geval handig

                Comment


                • #9
                  Re: Rare vraag

                  Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi
                  ik zie mij ook nog niet in mijn beste spaans (wat nul is) toestemming vragen
                  Op Mallorca geen probleem. Ben daar met Pasen enkele malen gaan trainen (fiets). Je komt er veel verder met Duits

                  Begrijp natuurlijk dat Duisters er niet op gesteld zijn dat je hen fotografeert wanneer ze uit de bierstube komen
                  Website: http://www.d-eye.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Rare vraag

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT
                    Heb je daar voorbeelden van hangen in de zaak? Kzal ne keer moeten komen piepen
                    Ja, kheb er wel enkele hangen hoor.
                    Ik druk zelfs op stickervinyl die je 2 jaar mag buitenhangen; zie maar naar mijn site ;-)

                    Voor de anderen....
                    Ik bedoelde ook in Belgie hé, ik zie mij nog niet vragen, sta eens stil want je hebt een mooie hond.
                    Of als ik een schoon meisje zie, mag ik een foto trekken van je?
                    Je hebt zo'n moooie ogen ;-)
                    Ze zien dan direct dat het een truk is, héhé
                    http://www.busimatch.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: Rare vraag

                      aim and shoot, that's it !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Rare vraag

                        Dat is hetzelfde als je met je camera buiten komt. Met een 50mm ,zwart lenske geen probleem. Dan kijken ze niet naar je om. Hetzelfde met een digitaaltje. Veel mensen hebben er tegenwoordig een, ze zijn er precies aan gewoon. Maar owee als men je met een 180 mm macro tegenkomt. Of nog erger met zo ne witte toeter. Dan zijn ze al van ver aan het kijken. Waarvoor dient dat? Was da? Ik ga mij nog een tele aanschaffen maar ik was graag bij canon gebleven, maar tele en canon ----WIT. Er zou speciaal verf moeten zijn om die lenzen te verven. Als je op evenementen zijt OK ,dan hoort dat erbij, maar als ik thuis op de fiets spring om eens 10 min verder op een braakliggend stuk grond macros te maken of in de bossen vogels probeer te trekken dan zijn er zelfs gasten die me achterna rijden om te kijken wat ik aan het doen ben. Zelfde met de politie. "En, wat is mijnheer aan het doen? " "Foto's trekken ." "Jaja, dat zeggen ze allemaal. " In japan hebben ze daar minder last van. Die worden geboren met een digitaaltje.

                        Ondertussen verberg ik zo goed mogelijk men toestel als ik ergens naartoe ga. Niet meer los aan de schouder maar in een tas voor in men winkelmandje aan de fiets samen met een monopod.

                        Groetjes

                        JO
                        Groetjes
                        ----JO

                        Comment


                        • #13
                          Re: Rare vraag

                          Dat heb je niet enkel met witte toeters hoor! Ik stond eens met m'n Fuji'ke op een brug over de autostrade om wat nachtfotografie te doen, je weet wel, zo met die strepen van de autolampen ... duurde geen 10 minuten of er stopte een combi achter mij

                          Comment


                          • #14
                            Re: Rare vraag

                            Ik vind het het handigste als je gewoon even de aandacht trekt, en NET voor dat men doorheeft dat er een foto gemaakt wordt op het knopje drukken.
                            Een fractie van een seconde later beginnen mensen dan uiteindelijk toch te 'poseren' en niet naturel te bewegen, ze zijn zich dan bewust dat er een foto gemaakt wordt en dan is het natuurlijk om zeep.

                            Bij deze foto bvb heb ik een of ander zinnetje gezegd a la 'schoon schilderijtje hee dames?' (ik roep meestal maar wat) en net dan moet je klikken. Een fractie later kwam er een van die geposeerde glimlachjes en die zou de foto een heel ander (volgens mij 'minder') gevoel gegeven hebben.

                            http://www.razziphoto.com/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Rare vraag

                              Niks van aantrekken van de zeveraars, en je fijne hobby niet laten bederven, da's mijn advies. Vorig jaar werd ik met een agressieve Deen geconfronteerd die bij quasi beschuldigde van zijn dochtertjes te fotograferen in 't zwembad. Terwijl ik compleet geen interesse had voor zijn dochtertjes die braafjes met hun speeltjes in 't water zaten, wel in mijn eigen twee varkens van zoons die met veel gespat met buddies aan 't stoeien waren in 't water.
                              Ik ga dikwijls foto's tonen die ik van mensen maakte zonder zij het wisten en krijg meestal heel positieve reacties. Mail ze ook de foto's door als ze dat willen. Hierbij een recent voorbeeldje.

                              http://pieterbie.skynetblogs.be

                              Comment

                              Working...
                              X