Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afbeeldingsrecht?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Afbeeldingsrecht?

    Wat is (hier / in 't algemeen) de gangbare regel(s) inzake het nemen/plaatsen van foto's van personen zonder hun toelating gevraagd te hebben?

    Ik merk op dat iemand die gefotografeerd wordt tijdens een interview schijnbaar niet mag, want foto weg en thread gesloten. Terwijl bijvoorbeeld twee dames in een bushokje ongemoeid worden gelaten. De talrijke foto's van zangers/artiesten vormen blijkbaar evenmin een probleem. De zogenaamde straatfoto's worden ook ongemoeid gelaten.

    Gelden er andere regels voor "jan modaal" dan wel voor bedrijfsleiders, artiesten...?
    | Nikon D70 | Nikkor 18-70 3.5-4.5GED | Nikkor 70-300 4-5.6G | SB800 | PD70X | Manfrotto 680B | Velbon VS3 | Minolta Dynax7xi | Minolta AF28-105xi | Minolta 3500xi | Cokin filters | lampjes, softbox, parapluutjes | Appeltjes om te verwerken |

  • #2
    Re: Afbeeldingsrecht?

    Goede vraag. Ik vond het ook een zeer vreemde gang van zaken...

    Groeten, Miriam

    Comment


    • #3
      Re: Afbeeldingsrecht?

      Over het portretrecht zijn hier al wat topics verschenen, de zoekfunctie zal je hier een tijdje leesplezier bezorgen.

      In dit specifieke geval zal de topicstarter Steven Crabbé de nodige toelichting moeten geven. Het zou me echter niet verwonderen dat het een interview is voor een tijdschrift waar bepaalde voorwaarden of afspraken aan verbonden zijn.
      Hombre

      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

      Comment


      • #4
        Re: Afbeeldingsrecht?

        Als artiesten hun job aan het uitvoeren zijn en toestemming aan de organisatie hebben gegeven kan je eigenlijk al the way gaan want dan hebben ze toestemming gegeven alleen de organisatie vermeld dit niet omdat er op geen enkel optreden een cam mee binnen mag.

        Comment


        • #5
          Re: Afbeeldingsrecht?

          Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

          Comment

          Working...
          X