Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nachtvlinders

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nachtvlinders

    Hallo,

    Ik heb een vraag, indirect met fotografie gelinkt, maar mss heeft er iemand ervaring mee.
    Ik zoek een kwikdamplamp om nachtvlinders te lokken ( om te fotograferen).
    Iemand enig idee waar je zoiets vindt?

    Bedankt

  • #2
    Re: nachtvlinders

    Gaat dat niet met een gewone lamp?

    Een kwikdamplamp heeft een speciaal voorschakelapparaat nodig, en de lampvoet zal ook niet standaard zijn. Dan moet je volgens mij een volledig armatuur kopen.

    Bij firma's die verlichting plaatsen zit misschien nog zo'n oud armatuur in de afvalcontainer, maar dan moet je daar wel iemand kennen om er aan te geraken.

    De meeste kwikdamplampen worden tegenwoordig vervangen door natrium-lampen (de 'gele' straatverlichting) omdat kwik veel te schadelijk is voor het milieu.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: nachtvlinders

      Beste,

      Ik ben vroeger eens meegeweest met een nachtvlinder jager :-)
      Mijn tip : Trek het bos in , en hang een groot wit laken tussen de bomen, zet er licht achter ( dacht dat dit uv licht was ) en ge zult niet weten wat eerst te zien :-)
      "Denk zelf. Kijk Zelf. Oordeel Zelf. Beslis zelf. "

      Comment


      • #4
        Re: nachtvlinders

        ge moet hier es zien ( of in de rest van dit forum ) ....

        is zeker te vinden, en veel maken dat zelf. Maar een laken is een goed alternatief ...

        Heb gisteren nog wat tabaksplanten verplant ... trekken hopelijk wat pijlstaarten deze zomer ...
        embee ::: nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: nachtvlinders

          Oorspronkelijk geplaatst door embee
          ge moet hier es zien ( of in de rest van dit forum ) ....

          is zeker te vinden, en veel maken dat zelf. Maar een laken is een goed alternatief ...

          Heb gisteren nog wat tabaksplanten verplant ... trekken hopelijk wat pijlstaarten deze zomer ...
          mmm na de wiet de tabak.........
          Groetjes,

          Rudi Petitjean

          NATURE GALLERY

          Comment

          Working...
          X