Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterijen laden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Batterijen laden

    Hoi iedereen,

    Hoe laden jullie je LI ION baterijen in de wagen als je op bijvoorbeeld op vakantie gaat? Zijn hier aparte laders voor die werken op 12V ?

    IK heb een lader in de wagen die Nicad en Nimh cellen kan opladen mag ik met deze ook de LI ION batterijen opladen van het fototoestel?

    Wie heeft hier ervaring mee of weet gewoon de oplossing ??

    Alvast bedankt.

  • #2
    Re: Batterijen laden

    Oorspronkelijk geplaatst door @peter@
    Hoi iedereen,

    Hoe laden jullie je LI ION baterijen in de wagen als je op bijvoorbeeld op vakantie gaat? Zijn hier aparte laders voor die werken op 12V ?

    IK heb een lader in de wagen die Nicad en Nimh cellen kan opladen mag ik met deze ook de LI ION batterijen opladen van het fototoestel?

    Wie heeft hier ervaring mee of weet gewoon de oplossing ??
    Alvast bedankt.
    Die lithium-ion akku's passen toch niet in een lader voor nikkel-cadmium/Nimh akku's .

    Kijk eens bij www.akkuinternational.de , daar hebben ze voor de meeste types lithium-ion akku's laders die op 230 en 12V werken.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Batterijen laden

      @ Black B@ndit

      Ze passen inderdaad niet in mijn lader !!! Het is een computergestuurde lader die zowel op 220v werkt als op 12 Loodbatterij. Het is een delta peak lader lader die je batterijen in optimale condities laad en ontlaad.

      Ik weet niet of er programma's inzitten om lion cellen op te laden. En de batterijen moeten niet passen want ik heb verschillende stekkers en klemmen om alle mogelijke batterijen in gelijk welke toestand op te laden.


      Toch heel erg bedankt voor de link. IK ga daar zeker 3 batterijen bestellen ( dat komt het voordeligste uit dan maar eentje te bestellen) voor de konika minolta a200 die ik overmorgen ga kopen want in de meeste revieuws wordt dit fototoestel als zeer goed beschouwd maar een minpunt was toch de kortere werkingduur van de batterij.

      Nogmaals bedankt voor de link.

      Comment


      • #4
        Re: Batterijen laden

        Koop gewoon een inverter, kost niet veel en maakt 220V van 12V. Ik heb een 150W exemplaar. Te koop in iedere electronika- of kampeerwinkel.

        Comment


        • #5
          Re: Batterijen laden

          Ik doe ook zoals hvr_oosterzele. Ik maak zelf mijn 220V in de auto, en daar passen dan weer alle huis laders in.
          Zo wordt mijn portable, GSM, GameBoy (als de kleine mee is) allemaal tegelijk geladen....
          natwork.be

          Comment


          • #6
            Re: Batterijen laden

            Bedankt voor de leuke tip van de omvormers. Ga dit zeker onthouden.

            Ondertussen ben ik te weten gekomen dat ik mijn lader kan upgraden met software voor lio ion cellen en tergelijkertijd voor lipo cellen en de prijs is hier van 40Euro. Zal allles nu even afwegen wat het beste voor mij uitkomt.


            Bedankt allemaal.

            Comment

            Working...
            X