Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lamineerapparaat Aldi

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lamineerapparaat Aldi

    Totaal onverwacht heb ik mij nog een lamineer apparaat bij Aldi kunnen aanschaffen (vandaag waren er terug -> vorige week waren ze op?)

    Nu heb ik daarmee fotoafdrukken proberen te lamineren in de combinatie:
    warm lamineren -> de folie die bij het apparaat was geleverd (80 micron) -> Aldi fotopapier -> afgedrukt met een Canon Pixma IP5000 (met nog originele inktcartridges). Dit lukt echter niet zonder blazen, vooral niet in de bedrukte zones.
    Wat is jullie ervaring daarmee? ligt het aan het papier en/of de inkt? Of moet ik hier gewoon opteren voor koud lamineren?

    (Het apparaat werkt wel perfect op gewoon papier.)

  • #2
    Re: Lamineerapparaat Aldi

    Geen idee....

    Vorige week ook dit toestel gehaald, en heb het toen ook met foto´s getest.
    Heb een foto op fotopaier afgedrukt en toen ook met bijgeleverde 80 mic. folie warm gelamineerd.

    Ging zowel op gewoon papier, foto papier, bedrukte als onbedrukte zones even goed en zonder blazen ....
    Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

    Comment


    • #3
      Re: Lamineerapparaat Aldi

      Heb je de foto tijd genoeg gegeven om goed te drogen nadat ze geprint was? Het is mogelijk dat bij het warm lamineren de nog niet verdampte oplosmiddelen van de inkt wel beginnen te verdampen door de warmte van het lamineerapparaat.

      Als ik afdrukken op sommige papiersoorten te snel in zo'n doorzichtig mapje steek, dan kleeft de inkt soms ook tegen de plastieklaag. Daarom ga ik gewoonlijk even met een haardroger over de afgedrukte foto, dan is die op een paar seconden goed droog.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Lamineerapparaat Aldi

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
        Heb je de foto tijd genoeg gegeven om goed te drogen nadat ze geprint was? Het is mogelijk dat bij het warm lamineren de nog niet verdampte oplosmiddelen van de inkt wel beginnen te verdampen door de warmte van het lamineerapparaat.

        Als ik afdrukken op sommige papiersoorten te snel in zo'n doorzichtig mapje steek, dan kleeft de inkt soms ook tegen de plastieklaag. Daarom ga ik gewoonlijk even met een haardroger over de afgedrukte foto, dan is die op een paar seconden goed droog.
        Dat kan het probleem niet geweest zijn, want de prints waren al enkele (3) dagen oud.

        Comment


        • #5
          Re: Lamineerapparaat Aldi

          Het lamineerapparaat 10 minuten laten opwarmen,toen ik het voor de eerste keer gebruikt heb had ik niet lang genoeg gewacht nochthans dat het groen lichtje brande,nu werkt het perfekt
          alfons

          Comment


          • #6
            Re: Lamineerapparaat Aldi

            Oorspronkelijk geplaatst door flap
            Het lamineerapparaat 10 minuten laten opwarmen,toen ik het voor de eerste keer gebruikt heb had ik niet lang genoeg gewacht nochthans dat het groen lichtje brande,nu werkt het perfekt
            Zal het vandaag nog eens proberen!
            Dank zij al die goeie tips hier, heb ik nu een "voordelige" voorraad fotopapier (aldi) - inkt (mvcd) - lamineerblaadjes (aldi) verzameld! Voor die prijzen kan ik nu naar hartelust testen!

            Comment


            • #7
              Re: Lamineerapparaat Aldi

              Euh een zeer late reactie maar ik had deze ook gekocht en heb nu pas mijn eerste foto gelamineerd, allee tis te zeggen dat was de bedoeling ...

              De twee vellen folie komen na het lamineren gewoon los van de foto ...
              Ik moet toch gewoon de foto tussen de twee plastic folies steken en dan in het apparaat hé? Gebruikshandleiding spreekt over een 'gesloten?' zijde?
              Waar is dat?

              Ik snap der niks van ... iemand hulp?


              greetz, RonnyE

              Comment


              • #8
                Re: Lamineerapparaat Aldi

                Hoi,


                Ben je er wel zeker van dat je niet in plaats van 1 vel folie, 2 vellen folie hebt gebruikt? De vellen folie durven al eens aan elkaar te "plakken" als je ze uit de verpakking haalt. Dat had ik de eerste keer ook aan de hand. Als je de folie hebt gekocht wat erbij lag in de aldi, deze heeft aan 1 kant een gesloten zijde, het is net een soort van kaftje waar je iets moet tussen steken.
                Ik hoop dat je wat hebt aan mijn antwoord.


                Groeten,

                Stijn
                BD0031BE

                Comment


                • #9
                  Re: Lamineerapparaat Aldi

                  Oei oei Stijn, nu zie je wat ik er van ken hé. Ik heb dus twee van die plastiekjes genomen en daartussen mijne foto gelegd en die twee derdoor gejaagd

                  Dus ik moet 1 zo een folie nemen en dat open 'frutselen'? en de foto erin steken?

                  Greetz, RonnyE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lamineerapparaat Aldi

                    Inderdaad, dat is de bedoeling.

                    Maar euh, je bent heus niet alleen hoor ...
                    BD0031BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lamineerapparaat Aldi

                      kieke dat ik ben, ik ga vanavond nog es proberen ben benieuwd of ik da plastieksken open krijg ...

                      Alvast bedankt voor de tip

                      Greetz, RonnyE
                      Last edited by RonnyE; 4 juli 2005, 12:02.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lamineerapparaat Aldi

                        De lamineerapparaten staan deze week (1 september) terug in aanbieding in de Aldi.
                        Ik zou mij het wel willen aanschaffen, maar ik heb eigenlijk in deze post nog geen positief resultaat hierover gelezen.

                        Zijn alle problemen inmiddels bij iedereen opgelost?
                        Werkt dit toestel naar behoren en "blaasvrij"?
                        Als je een stuk uit de gelamineerde foto zou snijden, blijft dan alles nog intact of valt de boel dan dooreen zoals bij koud lamineren?

                        Kortom is het een aanrader, moet ik dringend naar de Aldi, of is het resultaat maar zozo...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lamineerapparaat Aldi

                          Oorspronkelijk geplaatst door MDF
                          De lamineerapparaten staan deze week (1 september) terug in aanbieding in de Aldi.
                          Wat vragen ze ervoor? De huidige Aldi-folder staat niet meer online.
                          Hombre

                          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lamineerapparaat Aldi

                            Ik heb net het apparaat aangeschaft en ben er wel tevreden over Foto op fotopapier van Aldi afgedrukt met een HP-printer, enkele minuten laten drogen en voila... Perfect gelukt, zonder blazen
                            http://Tacha.Fotopic.net
                            Canon eos 400D, 2 kitlensjes, Canon EFS 60mm f/2.8 Macro USM, Canon 1.8/50 EF II & Canon Speedlite 430EX

                            Comment


                            • #15
                              Re: Lamineerapparaat Aldi

                              Wat vragen ze ervoor? De huidige Aldi-folder staat niet meer online
                              Ik dacht 15 Euro en "een sjiek"

                              /EDIT die sjiek was toch iets groter dan ik dacht, in totaal 17,99 EURO /EDIT


                              @Bengelke
                              Als je een stuk uit de gelamineerde foto zou snijden, blijft dan alles nog intact of valt de boel dan dooreen zoals bij koud lamineren?
                              Euh... ik wil je niet op kosten jagen hoor...
                              Last edited by MDF; 6 september 2005, 19:25.

                              Comment

                              Working...
                              X