Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Firmware update Powershot Pro1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Firmware update Powershot Pro1

    Eindelijk de langverwachte firmware update is er voor de Canon Powershot Pro1 http://web.canon.jp/Imaging/pspro1/firmware-e.html

    Ze beloven:
    -AF speed improvements (zou prachtig zijn)
    -Specification changes for the way images are displayed in Continuous AF Mode
    -Zoom ring responsiveness improvements

    Probeer vandaag nog de update uit en laat dan nog iets weten.
    Groetjes
    Fatje
    Last edited by Fatje; 1 december 2004, 11:31.
    Grtz Fatje

    - EOS + EF -

  • #2
    Re: Firmware update Powershot Pro1

    Vlekkeloos verlopen hier.
    Ik meen dat de AF snelheid wat is toegenomen, maar daarvoor moet ik meer testen. En dat van de zoomring meen ik ook te ondervinden, dat deze meer precieser is als je eraan draait.
    Misschien dat nog mensen hier de firmupdate installeren en dan hier even hun bevindingen posten.
    "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

    Comment


    • #3
      Re: Firmware update Powershot Pro1

      Eindelijk, snel even aan de gang, jullie horen nog.
      Groeten Omega.

      www.digiwaart.nl

      Comment


      • #4
        Re: Firmware update Powershot Pro1

        Bedankt Fatje !

        Zoomengaat veel natuurlijker nu. Vroeger deed ie dat meer "in stukjes"...nu gaat ie echt "smoothly"

        Focussen is ook merkbaar beter; het is natuurlijk nog geen DSLR, maar ik denk dat (vooral in het telezoomgebied ) de camera nu aangenamer zal werken, daar waar ie vroeger in het telezoomgebied nogal eens "weigerde" te focussen.
        Je moest dan wederom de ontspanknop lossen en opnieuw half indrukken.
        Nu werk ie van de eerste keer.
        ( enfin, zoals het zou moeten hé ... )
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #5
          Re: Firmware update Powershot Pro1

          Volledig akkoord "Marc" de zoom voelt "smoother" aan, je kan nu bovendien het volledige bereik van de zoom doen zonder te moeten "herpakken", maw in één beweging. Het scherpstellen in "single modus" gaat merkelijk rapper en de "EVF-freeze" is veel korter. Voor wie de continue scherpstelmode gebruikt is er nu helemaal geen "EVF-freeze" meer. Meer reacties op de firmware-udate vind je op het forum van dpreview onder "Canon Talk".
          http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=11269128
          Grtz Fatje

          - EOS + EF -

          Comment


          • #6
            Re: Firmware update Powershot Pro1

            Hoi,

            Ik ben helemaal onervaren met het installeren van firmware. Zijn hier risico's aan verbonden als het verkeerd mocht gaan en is het dan eventueel te herstellen.
            Wil natuurlijk graag deze firmware installeren als dit verbeteringen geeft.
            Wie kan me hier meer over vertellen.

            Chris

            Comment


            • #7
              Re: Firmware update Powershot Pro1

              Zojuist de firmware geinstalleerd en het is een zeer goede verbetering voor de
              camera.

              Nog wel een vraagje, hoe is het met jullie nummertelling? Bij mij is deze gewijzigd.

              @Mullie: Belangrijk is om de readme of pdf file van de installatie goed te volgen. Tevens kan je ook je zoombrowser updaten naar 5.0 (te vinden op www.powershot.com) als je het gebruikt (niet verplicht voor de firmware).
              Groeten Omega.

              www.digiwaart.nl

              Comment


              • #8
                Re: Firmware update Powershot Pro1

                Oorspronkelijk geplaatst door Mullie
                Hoi,

                Ik ben helemaal onervaren met het installeren van firmware. Zijn hier risico's aan verbonden als het verkeerd mocht gaan en is het dan eventueel te herstellen.
                Wil natuurlijk graag deze firmware installeren als dit verbeteringen geeft.
                Wie kan me hier meer over vertellen.

                Chris
                Het is echt niet zo moeilijk hoor. Wel goed de instructies die in pdf formaat staan volgen: volle batterij gebruiken, niet uitschakelen tijdens de procedure enz... Het is zeker de moeite waard om deze update te doen, je merkt een duidelijk verschil hoor.
                Veel succes
                Fatje
                Grtz Fatje

                - EOS + EF -

                Comment


                • #9
                  Re: Firmware update Powershot Pro1

                  Hallo,

                  Toch maar de firmware erop gezet. Lijkt moeilijker/spannender dan dat het in werkelijkheid is.
                  Wat het nu werkelijk oplevert weet ik nog niet, zoek ik morgen wel uit.

                  Chris

                  Comment


                  • #10
                    Re: Firmware update Powershot Pro1

                    Even wat aan het testen geweest met de nieuwe Pro1, want met de nieuwe firmware mag je dat toch wel zeggen.

                    De zoom om mee te beginnen, gladjes en een stuk sneller dan voorheen, ook bij het bekijken van een foto is dat inzoom verschil behoorlijk groot geen haperingen meer.

                    En dan het belangrijkste de AF, voorheen soms iritante freeze tijdens het scherpstellen, nu in Continius AF geen freeze meer en het volgen van het onderwerp weer volledig mogelijk.In de Single AF nog een kleine freeze maar zo weinig dat het geen probleem vormt.

                    De AF is in Low Light een wereld van verschil eerst moeilijk focussen en nu super snel, en net met daglicht getest en dat verschil is ook al zeer groot.

                    Mijn tevredenheid met de Pro 1 is alleen maar toegenomen en ik ben er van overtuigd dat hij nu de concurentie met de huidige 8MP camera's dik wint zeker ook door de zeer goede beeldkwaliteit.

                    (Canon nu nog wat doen aan de iso van prosumer camera's )
                    Groeten Omega.

                    www.digiwaart.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: Firmware update Powershot Pro1

                      Bij daarjuist nog eens wat foto's gaan nemen en inderdaad, die is pakken sneler geworden. Heb hem in Single AF staan en mijn freeze is gewoon weg. Gewonweg prachtig! Nog is het nog prettiger werken dan ervoor. Ik zou zeggen, zet allemaal zeker de laatste firmware op de Pro1 en geniet
                      "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

                      Comment


                      • #12
                        Re: Firmware update Powershot Pro1

                        Met een ongerust geweten begonnen aan de update, maar alles vlot voltooid.
                        De camera werkt zoals beloofd.
                        Fatje en anderen, bedankt !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Firmware update Powershot Pro1

                          omega

                          jij verwijst naar zoombrowser 5.0 versie. Ik vind die nergens. Kan je wat meer uitleg geven aub

                          Comment


                          • #14
                            Re: Firmware update Powershot Pro1

                            Hallo danhac,

                            Ja dat is een hele zoektocht maar ik heb hem even voor je uitgestippelt en dan moet het lukken, zoniet laat het me dan even weten.

                            www.powershot.com daarna klik je op "download library" helemaal bovenaan,
                            dan de camera soort en de camera selecteren (niet intypen,maar selectie knoppen gebruiken).
                            Klik dan op "download software applications and updates", dan "English", daarna "zoombrowser ex 5.0", voor Windows of Mac welke van de twee je nodig hebt.
                            Denk erom het is 36 mb groot, hij is op diverse punten verbeterd en ook een stuk sneller geworden. Succes.
                            Groeten Omega.

                            www.digiwaart.nl

                            Comment


                            • #15
                              Re: Firmware update Powershot Pro1

                              Bedankt voor de tip, ik heb hem daarnet ook gedownd (in 53 sec )

                              Cypho
                              Panasonic DMC-FZ1000, Sony RX100 M3

                              Comment

                              Working...
                              X