Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Modern Times

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Modern Times




    BALI - 02/01/2020
    Last edited by Fabrice Delahaye; 5 december 2021, 17:46.
    Groeten,
    Fabrice,
    Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

  • #2
    Re: Modern Times

    Spijtig genoeg wel ja... Persoonlijk hou ik meer van de ZW/W versie.
    Mooi beeld!
    www.erikthomas.be

    Comment


    • #3
      Re: Modern Times

      en ik zie nergens een stopcontact ?
      Beide versies hebben hun charme : de gekleurde legt meer de nadruk op de exotische locatie. Bij de Zw/W versie komt de (non)activiteit meer tot uiting.
      Ik vind ze beide interessant.
      mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
      nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
      https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

      Comment


      • #4
        Re: Modern Times

        Ga voor de zwart/wit uitvoering.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Modern Times

          Prachtig tafereeltje! Geef mij maar de kleurenversie.

          Comment


          • #6
            Re: Modern Times

            Ik zie ook liever de kleurenversie (het origineel) maar helaas zijn de kleuren wat flets wat je ook terug ziet in de zwart/wit versie. Duidelijk niet bewerkt, alleen is de kleuren informatie weggehaald.

            Comment


            • #7
              Re: Modern Times

              Aan verkiezing doe ik niet graag mee (sorry). Bij straatfotografie hou ik het meestal bij zwartwit.
              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

              Comment


              • #8
                Re: Modern Times

                Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                Aan verkiezing doe ik niet graag mee (sorry). Bij straatfotografie hou ik het meestal bij zwartwit.
                Dus u doet toch mee met de verkiezing

                Comment


                • #9
                  Re: Modern Times

                  De smartphone is overal!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Modern Times

                    Leuk beeld. Geef mij de kleurenversie maar.
                    https://www.instagram.com/tom.vdpoel/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Modern Times

                      Zo zie je maar dat smaken en meningen kunnen verschillen. (ongeveer 50/50 voor kleur of ZW/w).

                      Ik plaats bijna nooit foto's in deze rubriek omdat ik voornamelijk dieren fotografeer, maar vorige zondag was nogal een regendag, waardoor ik eens door mijn oudere foto's struinde (deze is van eind 2014/begin 2015).
                      Ik was toen reeds voor de 10de keer in Bali, maar besefte nu pas, dat slechts in een paar jaar tijd "de moderne technologie" had toegeslagen...
                      De jaren voordien speelden deze kinderen nog volop op straat en de modale Balinees had zelf geen smartphone...
                      Tot voor Covid bedroeg een "goed" maandloon er maximaal 150$, dus zelf een oud toestel kostte er pakken geld. En een kleine auto werd er door meerdere gezinnen gedeeld; er werd nooit een tank vol gegooid (max 10 liter per keer) en toch was er geld om hun kinderen van een "luxe" speelgoed te voorzien.
                      Anderzijds valt het wel op dat er twee kinderen op één toestel kijken.

                      Ik hoop maar dat deze technologie-omslag van de immer vriendelijke en vrolijke Balinezen geen norse wereldburgers maakt.

                      Ik had eerst de kleurenversie geplaatst (ook weeral omdat ik geen ervaring heb met Zw/w) maar nadien dacht ik dat ZW/W beter paste bij de titel (Charlie Chaplin) en vond ik zelf het een goed contract geven met de moderne toestellen. De kleurenversie hoort dan weer meer bij Bali, waar er geen vierkante cm zonder kleuren.


                      Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                      Ik zie ook liever de kleurenversie (het origineel) maar helaas zijn de kleuren wat flets wat je ook terug ziet in de zwart/wit versie. Duidelijk niet bewerkt, alleen is de kleuren informatie weggehaald.
                      Ik had eerst meer contrast in de kleurenversie gestoken, maar ik vond het zelf erover. In tegenstelling tot wat je beweert heb ik wel meer contrast in het ZW/W gestoken, maar waarschijnlijk niet genoeg voor jou smaak.

                      In ieder geval bedankt voor de opmerkingen, voor mij heeft deze foto weer veel mooie herinneringen opgeroepen, maar ook het besef dat ik Bali nog lang zal missen.
                      Groeten,
                      Fabrice,
                      Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Modern Times

                        Fabrice.
                        We hebben het nu over dat de weergave niet perfect is maar veel belangrijker is wat daar afspeelt met die kinderen en dat is boeiend en daar had ik beter eerst de nadruk op kunnen leggen, je blijft er naar kijken.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Modern Times

                          leuke foto
                          mijn website : klik

                          Comment


                          • #14
                            Re: Modern Times

                            Het beeld is interessant, of het nu technisch correct is of niet, dat maakt in dit geval niet zoveel uit.
                            Ik vind de zw sterker overkomen.
                            Groetjes,
                            Dominic

                            Comment

                            Working...
                            X