Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Websites 2e hands auto-onderdelen ? Iemand achterlicht stukgereden en vluchtmisdrijft

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Websites 2e hands auto-onderdelen ? Iemand achterlicht stukgereden en vluchtmisdrijft

    Ik kwam net vd Lidl/Action en merkte een gat in mijn rechter achterlicht en kras rechtsachter en zelfs bij het benzineklepje krassen en lichte deuk van één of andere botsing.
    Ergens iemand tegen mij gereden ofwel daar, ofwel was het al vroeger voor mijn deur geparkeerd en niet op gelet, maar zou raar zijn want is aan de binnenkant (kant voetpad als ik geparkeerd ben)
    Raar dat het zo hoog is en zowel achteraan een kras en rechts aan

    Weet niet of ik camerabeelden zou vragen aan de Lidl/Action, zouden jullie dit doen, of doen ze dit niet voor de wet op de privacy.







    Had er niet op gelet daar ik direct langs voor instap.
    Een ex-collega liep vroeger altijd rond zijn wagen op de parking van het werk voor hij instapte, leek wat paranoia

    Heb eens Auto 5 gebeld en enkel dat rood plastic kost €107, serieuze kost voor wat plastic... (Peugeot 307 SW 1.6D 66KW 5d 2007), online nieuw precies rond de €60.
    Is dit moeilijk zelf erin te krijgen, moet ik de rest van het rood plastic dan van buitenuit afkraken en het nieuwe stuk langs de binnenkant er terug induwen?
    Zijn er evt 2e hands websites met auto-onderdelen waar dit goedkoper zou zijn ?

    Is nodig om door de keuring te geraken volgend jaar en ook voor vocht, zal er alvast enkele lagen doorzichtige tape op kleven tegen de regen.
    Last edited by CanonYouCan; 23 oktober 2021, 15:47.

  • #2
    Re: Websites 2e hands auto-onderdelen ? Iemand achterlicht stukgereden en vluchtmisdr

    Ai ai. Het valt even tegen.

    Gelukkig is dit gemakkelijk te vervangen.
    Grofweg bestaan daar 2 systemen in voor zover ik weet.
    Het oude systeem is met vijzen in de kofferruimte. Meestal 2. Moet je even de bekleding weg trekken.
    Nieuw systeem is er gewoon in te klikken. Spant wel beetje.
    Je ziet al direct aan de nieuwe module welke van de twee systemen het is.

    Als je de module in de hand hebt volstaat het om de stekker er uit te trekken en in de nieuwe module te plaatsen.
    Let er wel op dat je een nieuwe module koopt met lampen en achterbouw inbegrepen. Anders heb je nog gezeik met niet goed passende stukken.

    Iets wat minder belangrijk is maar voor u wel een verschil kan maken is dat namaak modules meestal iets anders zijn van kleur en afwerking.
    Kan je dus eindigen met 2 verschillende lampen indien je er maar 1 gaat vervangen.

    Dat is het zowat ongeveer.
    PS: op internet zijn firmas te vinden die dit erg goedkoop aanbieden. Daarom niet minder van kwaliteit.

    Comment


    • #3
      Re: Websites 2e hands auto-onderdelen ? Iemand achterlicht stukgereden en vluchtmisdr

      Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
      Raar dat het zo hoog is en zowel achteraan een kras en rechts aan
      …/…
      Weet niet of ik camerabeelden zou vragen aan de Lidl/Action, zouden jullie dit doen, of doen ze dit niet voor de wet op de privacy.
      Het lijkt me eerder schade door een fietser.
      Beelden mag jij niet bekomen, enkel politie heeft het recht deze te vragen.
      Maar mocht ik u zijn, ik zou aangifte doen bij politie.
      Stel dat het een fietser was en die heeft zelf schade of verwondingen en die zegt nu dat jij hem aanreed en vluchtte, dan ben jij wel de pineut.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Websites 2e hands auto-onderdelen ? Iemand achterlicht stukgereden en vluchtmisdr

        Mogelijks ook schade door een winkelkar.
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment


        • #5
          Re: Websites 2e hands auto-onderdelen ? Iemand achterlicht stukgereden en vluchtmisdr

          203 zoekertjes voor peugeot 307 achterlicht in Auto-onderdelen. Kopen en verkopen op 2dehands

          Comment


          • #6
            Websites 2e hands auto-onderdelen ? Iemand achterlicht stukgereden en vluchtmisdrijft

            Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
            Mogelijks ook schade door een winkelkar.
            Zou wel moeten lukken dat het dan zowel achteraan als op zijkant is, er een deuk is op die hoogte en de krassen op zijkant niet verticaal lopen maar schuin.
            Ook dat licht is op een bizarre plaats stuk in vergelijking met de andere schade.
            Enfin, alles kan altijd natuurlijk maar de schade is nogal op veel verschil.ende plaatsen om van een kar te zijn. [emoji6]
            Tenzij er opzet in het spel zit en men er meermaals bewust tegen gereden is.

            Nu iets anders, er kon toch niets tegen kloppen met de storm in de week?
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Websites 2e hands auto-onderdelen ? Iemand achterlicht stukgereden en vluchtmisdr

              Volgens wat ik ervan kan maken is het een vandalen streek.
              Twee weken geleden, kan er ook drie zijn, iemand met een witte auto tegen de mijne gereden op de parking van de Aldi en de buffer achteraan is er lelijk aan toe.
              Die of deze moet er nogal hard tegen gereden hebben want er waren ook bandensporen op te zien.
              Natuurlijk heeft niemand iets gezien en heeft de dader vluchtmisdrijf gepleegd. (het super leuke bonus malus systeem hé )
              Bij de Aldi om beelden gevraagd en ik kreeg als antwoord dat hun bewakingscamera's niet naar deze plek gericht waren. Zo waren ze er gemakkelijk vanaf.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Websites 2e hands auto-onderdelen ? Iemand achterlicht stukgereden en vluchtmisdr

                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Bij de Aldi om beelden gevraagd en ik kreeg als antwoord dat hun bewakingscamera's niet naar deze plek gericht waren. Zo waren ze er gemakkelijk vanaf.
                De beelden mogen ze u sowieso niet geven … GDPR hé.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Websites 2e hands auto-onderdelen ? Iemand achterlicht stukgereden en vluchtmisdrijft

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Enfin, alles kan altijd natuurlijk maar de schade is nogal op veel verschil.ende plaatsen om van een kar te zijn. [emoji6]
                  Hier bij de Colruyt winkel in Hooglede zou ik daar totaal niet in verschieten hoor Freddy, de parking heeft daar zeker anderhalve meter niveau verschil op pakweg 40 meter, amai deze die dat uitgemeten heeft, je ziet er dan ook dat de meesten iets zwaars voor hun kar zetten om deze behoorlijk te kunnen uitladen, en anderen zie ook soms achter hun kar aanhollen, kortom steeds een gesukkel hier op die parking.
                  Als een kar daar aan het rollen gaat….
                  Ik weet natuurlijk niet hoe dat er bij TS uitziet, maar kan mij levendig voorstellen dat die dingen serieus wat schade kunnen aanrichten als ze met volle snelheid tegen je auto botsen en overslaan door de impact.
                  Last edited by Guest42; 24 oktober 2021, 22:30.

                  Comment

                  Working...
                  X