Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dijkje van het Eemmeer voor zonsopkomst.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Dijkje van het Eemmeer voor zonsopkomst.

    Een polderarchiefje.
    Dit is aan de rand/dijkje van het Eemmeer ongeveer 1 uur voor zonsopkomst met 25 seconden belichting, er is nog een maantje en een paar sterren te zien.






    Vanaf statief..
    Exif:
    Camera Model Canon EOS 40D
    Shooting Mode Aperture-Priority AE
    Tv(Shutter Speed) 25
    Av(Aperture Value) 5.6
    Exposure Compensation +1
    ISO Speed 100
    Lens EF17-40mm f/4L USM
    Focal Length 17.0mm



    Rob,

  • #2
    Re: Dijkje van het Eemmeer voor zonsopkomst.

    "Vlaanderen mijn vlakke land" (Jacques Brel) Ik moest daar aandenken op het moment dat ik deze mooie prent zag.
    Heel mooie gefotografeerd.
    De maan met een sterretje en daaronder die solitaire boom, einfach Super !
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Dijkje van het Eemmeer voor zonsopkomst.

      Rustgevende plaat. Mooi. De dijk leidt mij naar twee lichtpuntjes aan de einder. Is daar nog iemand thuis?

      Comment


      • #4
        Re: Dijkje van het Eemmeer voor zonsopkomst.

        Mooie opname Rob, zelf ga ik ook grotendeels voor dit soort beelden op die momenten

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Dijkje van het Eemmeer voor zonsopkomst.

          prachtige opname....

          Ik vraag me wel af (waarschijnlijk een domme vraag ) waarom je een belichtingscompensatie van + 1 gebruikte....heeft dit dan zin in dit soort lange sluitertijd opnames ...???

          Groeten
          Freddy
          https://fredor2.wixsite.com/my-site

          Comment


          • #6
            Re: Dijkje van het Eemmeer voor zonsopkomst.

            Mooie foto vind ik. Mooie kleuren.

            Comment


            • #7
              Re: Dijkje van het Eemmeer voor zonsopkomst.

              Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
              prachtige opname....

              Ik vraag me wel af (waarschijnlijk een domme vraag ) waarom je een belichtingscompensatie van + 1 gebruikte....heeft dit dan zin in dit soort lange sluitertijd opnames ...???

              Groeten
              Freddy
              Het kan best zijn dat ik betere instellingen had moeten nemen, zoveel ervaring had en heb ik niet met lange belichting, maar als ik mij goed herinner had ik ergens gelezen dat boven de 30 seconden de sterren, (en dan denk ik zelf, dus ook de maan) gaan bewegen... dus heb ik het zo ingesteld dat ik tegen de 30 seconden aanzit en toch een redelijke belichting heb die ik in de nabewerking nog wat kan verbeteren. Maar als ik het verkeerd heb aangepakt hoor ik het graag..


              Rob,

              Comment


              • #8
                Re: Dijkje van het Eemmeer voor zonsopkomst.

                Knap totaalbeeld
                Groeten Andre

                Comment


                • #9
                  Re: Dijkje van het Eemmeer voor zonsopkomst.

                  mooie sfeer eb belichting, de boom is wel zeer dominant. Wat kleiner en meer naar rechts

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dijkje van het Eemmeer voor zonsopkomst.

                    Een vastgelegde waarneming om even bij weg te dromen.
                    Je wordt zo meegenomen in het beeld.

                    Groetjes,
                    Dirk

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dijkje van het Eemmeer voor zonsopkomst.

                      hele mooie en de bomen leiden mooi naar de achtergrond !! mooie subtiele mist slierten ook! iets wat ik zou durven overwegen, is de maan wat naar links plaatsen voor wat meer evenwicht inj de foto, dan heb je een mooie kijklijn van links boven naar rechts onder.
                      ik weet dat het NOT DONE is voor een aantal collega's hier, en iedereen legt zijn eigen grenzen wat bewerking betreft natuurlijk, maar ik denk dat het deze foto zeker ten goede zou komen... en als je het vanaf het begin doet, heeft niemand er weet van
                      de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
                      Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

                      Comment

                      Working...
                      X