Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Patje12345 wint de oktober 2020 Challenge, thema: Opvallend gebouw. Proficiat!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Patje12345 wint de oktober 2020 Challenge, thema: Opvallend gebouw. Proficiat!

    Ik vermoed dat het voor de eerste keer is dat Patje12345 de BD-Challenge wint, hoewel het niet zijn eerste deelname is. Nogal wat z/w beelden deze maand, wat een beetje normaal is voor architectuur, en ook als er in de lucht niet al te veel kleur te bespeuren valt. Zowel zijn "Dark and Empty', als het MAS-gebouw van TomVdP op #2 zijn naar z/w geconverteerd, en hebben een dreigende wolkendek. Voor het MAS-gebouw is tevens een lange sluitertijd toegepast (en is er dus vermoedelijk van statief geschoten). Kleur wordt pas bekend bij de derde op het ereschavotje: ines49, en wat voor een kleurenpiramide, tegen een felle blauwe lucht!
    Ook avondfotografie is bij verschillende foto's toegepast: het havenhuis (in de buurt van het MAS-gebouw trouwens) van Robby steekt mooi af tegen de avondlucht.
    De eerste 'vroegere winnaar' (want zo hebben we toch een aantal) is fotisto-wim op #5 met 'opslagtonnen'.
    Mijn gelukwensen gaan uit naar de winnaar, naar zijn 'troonopvolgers' op plaatsjes #2 en #3, en tevens naar alle deelnemers. Ik heb het in een andere topic al gezegd: ik heb opvallend veel mooie foto's gezien van opvallende gebouwen, en dat doet me plezier.
    Patje12345 ontvangt van onze sponsor CeWe een kortingbon van €30,-, zijn foto wordt opgenomen bij de Winnende Foto's 2020 en wordt tevens door mij voorgedragen voor de Hall of Fame van Week #45 (dus niet diegene die morgen 2 november uitgaat, maar een week later: 9 november). Maar denk eraan: een nominatie is nog geen eindselectie. Tenslotte zal de winnende foto worden opgevraagd door de Shoot-redactie voor publicatie in het tijdschrift.

    In een andere topic heb ik ook gezegd dat ik de beruchte "eentjes"-uitdelers eens flink ging aanpakken. Heeft het geholpen? Ik vind van wel. Niemand heeft consequent alle concurrenten met een 1 'beloond', al komt het cijfer 1 nog steeds voor, wat voor mij even legitiem is als een 10. Maar het is belangrijk om een faire score te geven, want al te vaak leiden lage cijfers tot discussies (of PBs aan mij) en verzuring van de sfeer. En net dat kunnen we in deze bizarre tijden (weer een lockdown!) missen. Dergelijk scoregedrag ontneemt ook mij de nodige lust om nog even door te gaan met elke maand opnieuw een nieuwe Challenge op te zetten, en die in goede banen trachten te leiden. Maar de jaren beginnen te wegen. Misschien voelt er iemand zich geroepen om vroeg of laat het stuurwiel van mij over te nemen? Neem gerust contact op, mocht je interesse hebben.

    Ik wil iedereen danken die de Challenge elke maand opnieuw weer levendig houdt, nieuwe deelnemers, oude deelnemers, zelfs eentje (op z'n minst) die aan ALLE Challenges heeft deelgenomen. De mensen die de scores geven (buiten de deelnemers dan) verdienen op zijn minst een applausje; weet dat des te meer scores er gegeven worden, het eindresultaat meer en meer fair en betrouwbaar is.

    En nu gaan we het een maand lang héél rustig aan doen. Dood(stil) gaan we blijven!
    Stay safe!

    Ik zie alvast jullie inzendingen tegemoet.
    Last edited by LesC; 1 november 2020, 07:52.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: Patje12345 wint de november 2020 Challenge, thema: Opvallend gebouw. Proficiat!

    Hey juppekes.

    Proficiat aan de winnaar

    Maar moet dat niet oktober 2020 zijn?
    Bootjes

    Comment


    • #3
      Re: Patje12345 wint de oktober 2020 Challenge, thema: Opvallend gebouw. Proficiat!

      Dank je, Mriya. Ben er helemaal 'neffen' (=naast, maar bij ons in de Kempen zeggen ze 'neffen')
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Patje12345 wint de oktober 2020 Challenge, thema: Opvallend gebouw. Proficiat!

        Proficiat Patje, mooie foto.

        Inderdaad Les, de mijne is van statief geschoten. Zo'n vaste hand heb ik nu ook weer niet.
        https://www.instagram.com/tom.vdpoel/

        Comment


        • #5
          Re: Patje12345 wint de oktober 2020 Challenge, thema: Opvallend gebouw. Proficiat!

          Oorspronkelijk geplaatst door TomVdP Bekijk bericht
          Proficiat Patje, mooie foto.

          Inderdaad Les, de mijne is van statief geschoten. Zo'n vaste hand heb ik nu ook weer niet.
          Met een sluitertijd van 30s is dat (bijna) de enige optie. Een muurtje, of een rijstzak of... kunnen ook wel eens dienstdoen. Nu, vooraleer je een dergelijke foto maakt, moet je uiteraard nadenken, en heb je je statief bij je. In tegenstelling tot iemand die er voorbijwandelt met zijn fototoestel, en denkt: dat wordt een leuke foto.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment

          Working...
          X