Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

test dropb

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • test dropb

    test ok, topic mag weg.
    Last edited by erikthijs; 25 oktober 2020, 08:51.
    "De gustibus et coloribus non est disputandum"

  • #2
    Re: test dropb

    Je moet natuurlijk de foto wel verkleinen, want boven een bepaald maximum krijg je een rode balk te zien.
    Ideaal is eigenlijk 1024px langste zijde, enfin IMO, want meer dan dat (maar minder dan -ik dacht- 1980px) zal getoond worden met een gele balk, en je moet dan klikken om de grotere versie te zien.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: test dropb

      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Je moet natuurlijk de foto wel verkleinen, want boven een bepaald maximum krijg je een rode balk te zien.
      Ideaal is eigenlijk 1024px langste zijde, enfin IMO, want meer dan dat (maar minder dan -ik dacht- 1980px) zal getoond worden met een gele balk, en je moet dan klikken om de grotere versie te zien.
      Hoi, was even aan het testen want zag inderdaad een post met een gele balk ergens. Vandaar een experimentje hoe dat kon
      "De gustibus et coloribus non est disputandum"

      Comment


      • #4
        Re: test dropb

        Wat ik persoonlijk een nadeel van 'de gele balk' vind, is dat je de verkleining niet in de hand hebt. Zoals je weet, moet je eigenlijk eindverscherping toepassen na de laatste resize. Maar als je verscherpt op -zeg maar- 1800px, en de forumsoftware gaat dan verkleinen tot 1024px en een gele balk boven de afbeelding zetten, heb je die laatste automatische manipulatie niet in de hand.

        Maar nu heb je de geschikte afmetingen voor een gele balk.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: test dropb

          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          Wat ik persoonlijk een nadeel van 'de gele balk' vind, is dat je de verkleining niet in de hand hebt. Zoals je weet, moet je eigenlijk eindverscherping toepassen na de laatste resize. Maar als je verscherpt op -zeg maar- 1800px, en de forumsoftware gaat dan verkleinen tot 1024px en een gele balk boven de afbeelding zetten, heb je die laatste automatische manipulatie niet in de hand.
          Klopt, maar in dit geval was het maar om een SOOC foto ergens te posten, ter vergelijking met de bewerkte versie in de originele post. En met de gele balk kunnen ze nog altijd verder klikken naar het origineel dat dan wel in vol ornaat te bewonderen is
          Dank voor de info!

          E.T.
          "De gustibus et coloribus non est disputandum"

          Comment


          • #6
            Re: test dropb

            Met plezier gedaan! Dank om in het Testforum te oefenen. Ik sluit de topic nu af.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment

            Working...
            X