Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een goeie raad: check je cameradatum en uur!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een goeie raad: check je cameradatum en uur!

    Af en toe moet ik een inzending weigeren omwille van "archieffoto", wat betekent dat de foto gemaakt is vóór de Challenge begon (nl. de 1ste van de maand). In tegenstelling tot andere fotowedstrijden, waarbij je eventueel een foto van lang geleden mag inzenden, is de BD-Challenge een echte uitdaging: de uitdaging wordt bekend gemaakt (per 1ste vd maand) en dan pas: schieten maar!

    Nu kan het best zijn dat een foto gemaakt na bekendmaking van het thema toch GEWEIGERD meekrijgt in de validatie. Als tijdstip van opname zelfs maar 30 seconden in de vorige periode valt bv, al is dat uiteraard een extreem geval. Ik heb nochtans ook al foto's binnen gekregen die volgens tijdstip van opname nog moesten gemaakt worden!

    Eventueel even het instructieboekje van je camera erbij, maar zorg dat tijd en datum kloppen. Ik hang af en toe mijn 7D aan de Mac en regel dat via de Canon software. Vooral zomer- en winteruur kunnen hier meespelen!
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)
Working...
X