Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elektrische fiets trilt

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Elektrische fiets trilt

    nee is 37V wanneer ik de batterij gewoon neutraal meet. vind het wel gek dat ik dat niet op beide meetpunten zie, denk dat dit het probleem zal zijn van de verlichting

    Comment


    • #17
      Re: Elektrische fiets trilt

      Je kan zo een motor uit elkaar halen, maar dan moet je de rotor onmiddellijk met blik omwikkelen en er een spanband of ijzerdraad rond doen.
      Dikte van het blik speelt geen rol, maar als je een drankblik gebruikt moet je zien dat het een ijzeren blikje is en geen aluminium !

      Comment


      • #18
        Re: Elektrische fiets trilt

        Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
        Je kan zo een motor uit elkaar halen, maar dan moet je de rotor onmiddellijk met blik omwikkelen en er een spanband of ijzerdraad rond doen.
        Dikte van het blik speelt geen rol, maar als je een drankblik gebruikt moet je zien dat het een ijzeren blikje is en geen aluminium !
        Zou je ook kunnen notex, maar bij de meeste wielmotoren wordt de mantel als rotor gebruikt en hangen de magneten aan die mantel. Probleem is dat die magneten op een paar seconden tijd in onbalans kunnen raken omdat ze zo kort opeen zitten.
        Ons werd altijd aangeraden om er kapton tussen te steken tijdens het herstellen en het anker in de motor te laten zitten.
        Kapton tegen het schenden van de magneten, want die zijn enorm broos en een klein hoekje er af kan veel miserie kosten.
        Of gans die procedure ook voor fietsmotoren en RC motoren geldt durf ik bijna niet meer te zeggen,
        misschien zijn die tevreden met dat minder rendement, als ik hier lees dat die RC liefhebbers daar geen rekening mee houden en die dingen zo maar uit elkaar halen...
        Natuurlijk hebben wij er bij kapotte Indramat motoren nog het anker uit getrokken, ik kan je één ding zeggen,
        bij een kleine 1Kw motor krijg je dat er met al je macht bijna niet manueel uit, zo sterk trekt dat veld de rotor naar zijn positie.
        Die dingen zijn ook perfect bruikbaar als generator, ik heb er deze week nog een weg gegeven van 3,7 Kw, als je de drie fasen kort sluit
        krijg je de as al bijna niet meer rond, ik heb zelf zo een kleine windmolen op mijn werkplaats staan, (max. 100 watt) driefasen gelijkrichter er aan,
        en hangt hier met een spanningsregelaar van Ali reeds een paar jaar aan een Ni-Mh batterijpak, gewoon voor de fun maar altijd 12 volt DC ter beschikking.
        Zou ik eventueel kunnen gebruiken voor noodverlichting of een alarm oid. maar doe er eigenlijk niets mee buiten kijken uit welke richting de wind komt....
        Last edited by Guest42; 30 mei 2020, 07:19.

        Comment

        Working...
        X