Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

perskaart

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • perskaart

    Goedeavond,

    Weet iemand hoe je aan een perskaart geraakt?
    Ik heb dit weekend tijdens de 24 uren veel fotografen met een oranje band gezien.
    Ik heb gemaild naar het circuit. Ze zeggen dat je een perskaart moet hebben.
    Wie kan mij daar info over geven aub?

    Met vriendelijke groeten

    Pieter
    Nikon D7200 + Nikon D3000 + Canon TX

  • #2
    Re: perskaart

    Via de commisie
    http://www.cebj.be/node/32
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

    Comment


    • #3
      Re: perskaart

      Naast een perskaart, die ook niet overal en steeds toegang geeft. Dat je met een perskaart overal kan binnen lopen en ... is evenveel onzin als dat je die zomaar kan krijgen.
      Mensen met een perskaart kunnen wel een stapje voor hebben.
      Even belangrijk als het niet belangrijker is er voor te zorgen dat je
      1) een goede portfolio hebt
      2) een accrediatiekaart krijgt van de organisatie waar je naar toe wil. Het verkrijgen van een accreditatie is niet gebonden aan een perskaart-bezit, het kan wel helpen.
      De accreditatie verkrijg je dus op aanvraag en geeft je toegang tot het gebeuren van de organisatie. Eenmaal je die hebt is het heraanvragen (bij ieder ieder evenement van die organisatie) een must, tenzij ze je die automatisch toe sturen.
      En zo zijn er evenementen waar je met een perskaart er niet in komt, maar wel met de accreditatie van de organisator.
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

      Comment


      • #4
        Re: perskaart

        En geloof niet in websites die ze verkopen.

        Bestaat er wel zo iets van een perskaart erkend door België?

        Volgens deze nederlandse website bestaat dit in Nederland niet.
        Het zijn organisaties die een kaart verspreiden.

        En na een beetje googlen, lijkt me dit in België hetzelfde te zijn.
        Het is zoals Wim al zei, de accrediatie die telt, en sommige perskaarten maken dit gemakkelijker.

        Comment


        • #5
          Re: perskaart

          Zoals met alles hier in de benelux...

          een lange arm...
          nen kruiwagen..
          en de juiste man op de juiste plaats kennen...

          maw...complete bullshit...
          Je competentie speelt geen enkele rol wel je relaties..
          https://fredor2.wixsite.com/my-site

          Comment


          • #6
            Re: perskaart

            Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
            Naast een perskaart, die ook niet overal en steeds toegang geeft. Dat je met een perskaart overal kan binnen lopen en ... is evenveel onzin als dat je die zomaar kan krijgen.
            Mensen met een perskaart kunnen wel een stapje voor hebben.
            Even belangrijk als het niet belangrijker is er voor te zorgen dat je
            1) een goede portfolio hebt
            2) een accrediatiekaart krijgt van de organisatie waar je naar toe wil. Het verkrijgen van een accreditatie is niet gebonden aan een perskaart-bezit, het kan wel helpen.
            De accreditatie verkrijg je dus op aanvraag en geeft je toegang tot het gebeuren van de organisatie. Eenmaal je die hebt is het heraanvragen (bij ieder ieder evenement van die organisatie) een must, tenzij ze je die automatisch toe sturen.
            En zo zijn er evenementen waar je met een perskaart er niet in komt, maar wel met de accreditatie van de organisator.
            Ik volg Wim hier volledig in.

            Bvb. Vorig weekend heb ik 4 dagen het Tall Schips evenement in Harlingen proberen vastleggen omdat ik
            gevraagd was door de organisatie. Van hen had ik dan ook een perskaart enz. ontvangen zodat ik voor alle
            bezoekers zichtbaar was dat ik foto's nam voor commerciële doeleinden.
            Die mannen in Harlingen hebben mij gewoon gevonden via Google en zijn zo op mijn site terechtgekomen
            met de vraag of ze foto's van 2014 mochten gebruiken + als ik het evenement van 2018 wou fotograferen voor hen.
            Na onderhandelen met hen over mijn en hun voorwaarden tot een vergelijk gekomen.
            Zo eenvoudig gaat het om een perskaart te krijgen + vele andere privileges.

            Groetjes,

            Dirk

            Comment


            • #7
              Re: perskaart

              Oorspronkelijk geplaatst door fotosdirk Bekijk bericht
              Ik volg Wim hier volledig in.

              Bvb. Vorig weekend heb ik 4 dagen het Tall Schips evenement in Harlingen proberen vastleggen omdat ik
              gevraagd was door de organisatie. Van hen had ik dan ook een perskaart enz. ontvangen zodat ik voor alle
              bezoekers zichtbaar was dat ik foto's nam voor commerciële doeleinden.
              Die mannen in Harlingen hebben mij gewoon gevonden via Google en zijn zo op mijn site terechtgekomen
              met de vraag of ze foto's van 2014 mochten gebruiken + als ik het evenement van 2018 wou fotograferen voor hen.
              Na onderhandelen met hen over mijn en hun voorwaarden tot een vergelijk gekomen.
              Zo eenvoudig gaat het om een perskaart te krijgen + vele andere privileges.

              Groetjes,

              Dirk

              Dat is dan ook wel heel iets anders, Jij word gevraagd door de organisatie. Als je op grote evenementen aanwezig wilt zijn omdat je een opdracht voor een krant hebt of voor jezelf. dan moet je een perspas kunnen aantonen. Als ik mij bijv. wil aanmelden voor ajax - pec kan ik zonder een NSP kaart er niet in. Die kaart toont aan welke opdrachtgevers je hebt en bij te veel aanvragen van fotograferen word er nog naar 'grote' kranten gekeken, naar wie wel en wie niet binnen komt.
              1x Nikon D4s, 1x Nikon D4, Nikkor 14-24 F2.8, Nikkor 24-70 F2.8, Nikkor 70-200 F2.8 VRll, Nikkor 300 F2.8 VRll.

              Comment


              • #8
                Re: perskaart

                Oorspronkelijk geplaatst door fotosdirk Bekijk bericht
                Ik volg Wim hier volledig in.

                Bvb. Vorig weekend heb ik 4 dagen het Tall Schips evenement in Harlingen proberen vastleggen omdat ik
                gevraagd was door de organisatie. Van hen had ik dan ook een perskaart enz. ontvangen zodat ik voor alle
                bezoekers zichtbaar was dat ik foto's nam voor commerciële doeleinden.
                Die mannen in Harlingen hebben mij gewoon gevonden via Google en zijn zo op mijn site terechtgekomen
                met de vraag of ze foto's van 2014 mochten gebruiken + als ik het evenement van 2018 wou fotograferen voor hen.
                Na onderhandelen met hen over mijn en hun voorwaarden tot een vergelijk gekomen.
                Zo eenvoudig gaat het om een perskaart te krijgen + vele andere privileges.

                Groetjes,

                Dirk
                Dat noemt men een accreditering.
                Een Perskaart is een officiële (beroeps)kaart voor journalisten (je hebt daarvoor een erkenning als beroepsjournalist nodig)
                Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                Comment


                • #9
                  Re: perskaart

                  Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                  Dat noemt men een accreditering.
                  Een Perskaart is een officiële (beroeps)kaart voor journalisten (je hebt daarvoor een erkenning als beroepsjournalist nodig)
                  Klopt Zunoel, maar uiteindelijk krijg je een 'perskaart' van de organisator. Zij noemen dat niet accreditatiekaart wat het in feite wel is.
                  De perskaart waar jij het over hebt is een PRESSCARD en die wordt inderdaad enkel door de vakvereniging voor beroepsfotografen uit gegeven.

                  @Freddy69
                  Sorry, maar je competentie speelt wel degelijk een rol. Neemt niet weg dat als je een vriendje bent van de organisatie je geen stapje voor hebt.
                  Alle accreditaties die ik gekregen heb zijn steeds gebaseerd geweest op onderhandelen en het kunnen aantonen dat je de organisatie wel iets te bieden hebt.
                  Dus, neen geen bullshit en ik heb geen kruiwagen noch lange arm nodig.
                  Dergelijke uitingen neigen meer naar jaloezie.
                  Ik heb jaren nodig gehad om in Brussel een serieus niveau tot accreditatie te halen. En de lange arm of wat dan ook is niet nodig wanneer ik toegang aanvraag en onderhandel.
                  De mensen die indertijd mee gingen met de diverse SD's die ik er georganiseerd heb weten goed waarover ik het nu heb.
                  https://www.fotospotter.be
                  Je suis content d’être heureux

                  Comment


                  • #10
                    Re: perskaart

                    Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                    Dat noemt men een accreditering.
                    Een Perskaart is een officiële (beroeps)kaart voor journalisten (je hebt daarvoor een erkenning als beroepsjournalist nodig)
                    Yep, zoals wijlen mijn schoonbroer er een had bij de VRT en die was geen fotograaf maar wel "beroepsjournalist"

                    Comment

                    Working...
                    X