Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verzekering

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verzekering

    Allen,

    Ik zou graag mijn foto materiaal verzekeren (diefstal + schade).
    Heb hier al over gelezen op het forum, maar dit zijn vrij oude topics.

    Ook een zoektocht op Google vind vooral informatie voor Nederland, voor België bijzonder weinig.

    Wel kwam ik volgende sites tegen:

    https://www.vdhco.be/nl/project/foto...a-verzekering/ (dekt blijkbaar geen diefstal)

    Ook bij Fortis kan men een zogenaamde DigitalProtect polis afsluiten:



    Iemand die gebruik maakt van deze verzekeringen? Of nog andere mogelijkheden kent?

    Alvast bedankt.
    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
    Website - 500px - Instagram

  • #2
    Re: Verzekering

    De VDH dekt diefstal, maar er moet sprake zijn van inbraak. Dit is in veel polissen zo. Natuurlijk... snelle afschrijving en 250 euro eigen risico? Als (zelfs doorgedreven) hobbyist lijkt me dat geen oplossing.

    Ik heb er ooit voor gekeken en ik dacht dat een uitbreiding in de brandpolis toen de betere oplossing was. Heb het uiteindelijk niet genomen.
    | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

    Comment


    • #3
      Re: Verzekering

      Fortis Digital Protect polis is geen optie. Dekt max 1500 euro / jaar.

      De polis bij https://www.photo-equipment-insurance.eu/nl/ lijkt me het beste aan te sluiten bij mijn wensen.
      Dekt diefstal + schade.
      Eerste jaar 0% afschrijving... Daarna denkt men de marktwaarde.

      Om 10000 euro te verzekeren met 200 euro vrijstelling: 191 euro/jaar
      Om 10000 euro te verzekeren met 400 euro vrijstelling: 172 euro/jaar
      Om 10000 euro te verzekeren met 1000 euro vrijstelling: 153 euro/jaar
      Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
      Website - 500px - Instagram

      Comment


      • #4
        Re: Verzekering

        Tja, marktwaarde....
        En dan waarschijnlijk ook diefstal uit de auto en uit de rugzak uitgesloten.

        Comment

        Working...
        X