Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto opdracht kleurpsychologie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto opdracht kleurpsychologie

    Dag allemaal

    Voor een fotografie opdracht kleurpsychologie moet ik 5 foto's nemen van kleurkenmerken van zelf te kiezen kleuren. Ik moet de kenmerken verwerken in de foto's zonder dat de kleur duidelijk aanwezig is. Ook moet ik rekening houden met licht/schaduw – contrast – scherpte/onscherpte – structuur & vorm.

    Heeft iemand tips ivm die foto's? Inspiratie is op.

    Alvast bedankt,
    Dirk
    Bodies: Fujifilm x-t3
    Lenses: Fujifilm 18-55mm, Fujifilm 55-200mm, samyang 12mm

  • #2
    Re: Foto opdracht kleurpsychologie

    Oorspronkelijk geplaatst door thisisforlife Bekijk bericht
    Dag allemaal

    Voor een fotografie opdracht kleurpsychologie moet ik 5 foto's nemen van kleurkenmerken van zelf te kiezen kleuren. Ik moet de kenmerken verwerken in de foto's zonder dat de kleur duidelijk aanwezig is. Ook moet ik rekening houden met licht/schaduw – contrast – scherpte/onscherpte – structuur & vorm.

    Heeft iemand tips ivm die foto's? Inspiratie is op.

    Alvast bedankt,
    Dirk
    Fotosites genoeg. Ga naar de bibliotheek/boekhandel/museum en haal wat fotoboeken die je bevallen. Alles is al gedaan ...
    Deze oefening is een oefening om te leren 'zien'. Waarom volg je een opleiding als wij het moeten gaan doen.
    Belangrijkste woord in deze vraag is:

    ...Ook moet ik rekening houden....
    En als je dat niet kan <sorry> moet je stoppen...

    YMMV
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #3
      Re: Foto opdracht kleurpsychologie

      Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
      Fotosites genoeg. Ga naar de bibliotheek/boekhandel/museum en haal wat fotoboeken die je bevallen. Alles is al gedaan ...
      Deze oefening is een oefening om te leren 'zien'. Waarom volg je een opleiding als wij het moeten gaan doen.
      Belangrijkste woord in deze vraag is:



      En als je dat niet kan <sorry> moet je stoppen...

      YMMV
      is je inspiratie nu al op? je bent net begonnen.

      Wat ik van je uitleg begrijp is dat je geen foto's moet nemen van kleuren, maar waar 1 kleur de perceptie van de kijker beinvloed.
      Rood, oranje, geel, geeft warme beelden. Neem bvb rood....kleur van passie, van bloed, van gevaar. stoplicht, lipstick,lippen, seks....van indianen
      Oranje is impulsiever ,jonger. gekker. Geel neigt meer naar geluk en energie en zonlicht....'yellow' betekend ook 'laf' in het engels
      blauw is koel, kouderl...vers, diepvries en ijs. aardbeien (overwegend rood) met een foute witbalans fotograferen gaan er verser uitzien.
      groen.....ecologisch,energie, geweten,geld
      paars is religieuzer
      enzovoort enzovoort

      moet ik de fotos voor je maken?
      My Website : http://www.ineedair.org
      Music / Painting / Motion Graphics / Image
      Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

      Comment

      Working...
      X