Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 70-200 2.8 of 100-400 f4.5 - 5.6

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 70-200 2.8 of 100-400 f4.5 - 5.6

    Op een Canon 5D mk IV zou je daar een 70-200 2.8 op zetten en eventueel croppen of een 100-400 ?
    Bijkomend, is een converter 1.4 een optie ?

    Ik heb al veel tests gelezen maar ben er niet wijzer van geworden.

    De nieuwe 100-400 zou nog autofocus hebben icm de 1.4 extender. Of zou je ook hier beter croppen ?

    Hangt er natuurlijk ook vanaf welke afdruk je wenst te maken, als je al cropt moet je geen poster van 4 op 4 meter maken he

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

  • #2
    Re: Canon 70-200 2.8 of 100-400 f4.5 - 5.6

    Voor het beste resultaat gebruik je altijd best een lens met de juiste lengte zodat je geen deel van de foto moet wegwerpen tijdens de bewerking.
    De 70-200 f2,8 L IS II en de 100-400 L IS II zijn allebei heel erg goed, maar als je op de 70-200 een teleconverter zet, dan ben ik er vrij zeker van dat de beeldkwaliteit van de 100-400 beter is.
    Ik heb de 70-200 f2,8 L IS II ooit zelf geprobeerd met een 2x teleconverter, dat gaat redelijk zolang je niet teveel verwacht van de AF (snelheid vermindert merkbaar), en de beeldkwaliteit op 400mm is dan ongeveer vergelijkbaar met die van de oude 100-400.

    Voor een niet al te grote afdruk zal je al wel een redelijk stuk van de foto van een 5D MKIV mogen weggooien zonder dat het meteen opvalt, zolang de foto waar je het stuk uitsnijdt voldoende scherp is op het stuk dat je wil overhouden.
    Hoe groter de afdruk, hoe sneller het zichtbaar wordt dat je niet het hele beeld hebt gebruikt voor de afdruk.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Canon 70-200 2.8 of 100-400 f4.5 - 5.6

      Ik gebruik regelmatig de 70-200 f2,8 IS II samen met een 1,4x extender en die combinatie heeft totaal geen kwaliteitsverlies
      Met de 2x extender heb ik ze ook al gebruikt maar dan moet je het diafragma toch wat verder knijpen, maar de beelden die er dan uitkomen zijn nog altijd heel goed.
      De nieuwste versie van de 100-400 is daarentegen dan wel een heel klein beetje scherper op 400mm, maar vanaf je daar een extender opzet dan gaat die kwaliteit toch enorm achteruit.
      De snelheid van de focus is ook deels afhankelijk van welke body erop staat, met de 7DII is de combinatie een pak trager dan met een 1Dx erop, dit heeft waarschijnlijk te maken met de accu.
      Het zijn dus eigenlijk geen lenzen die je moet vergelijken maar naast elkaar gebruiken.

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment

      Working...
      X