Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijzen foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Prijzen foto's

    Mijn broer en schoonzus zijn met hun baby naar een babybeurs geweest waar een fotgraaf/fotografe gratis een paar foto's maakte.

    De foto's staan op FB en zijn in orde en daar kan je ook de foto's bestellen aan de volgende prijzen.

    Digitaal beeld hoge kwaliteit
    1 stuk €35
    2 stuks €60
    3 stuks €85

    Afprinten op prof fotopapier.

    10x15cm €7
    20x30cm €15
    30x45cm €45

    Mijn vraag is, wat vinden jullie van die prijzen.
    Life is beautiful, take pictures to remember

  • #2
    Re: Prijzen foto's

    Het is wel duur, maar je weet zelf waarschijnlijk ook wel dat de prijzen van fotospullen niet zo goedkoop meer is. Om eerlijk te zijn vind ik de 20x30 de beste prijs kwaliteit verhouding tellen.
    Mocht je 30x45 willen, dan druk je ze beter zelf af bij een goede fotolab.

    Maar lijsten ze ook de foto' s in of krijgen ze een Paspartoe voor die prijs?

    Vroeger vroeg de vader van een oud klasgenootje op de basisschool ook behoorlijk veel geld voor de musical film. Eigenlijk belachelijk, want ik kreeg geen percentje als acteur. Maar gevolg was wel dat geen een ouder de film kocht en hij had helemaal geen geld verdiend. En terecht vind ik eigenlijk
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #3
      Re: Prijzen foto's

      Fotomateriaal is inderdaad niet goedkoop.
      Er staat op de FB pagina niks van lijsten of paspartoe en evenmin een link naar een website.
      Maar sommige mensen vergeten dat ze door te hoge prijzen klanten weg jagen.
      Life is beautiful, take pictures to remember

      Comment


      • #4
        Re: Prijzen foto's

        Oorspronkelijk geplaatst door Viper11 Bekijk bericht
        Fotomateriaal is inderdaad niet goedkoop.
        Er staat op de FB pagina niks van lijsten of paspartoe en evenmin een link naar een website.
        Maar sommige mensen vergeten dat ze door te hoge prijzen klanten weg jagen.
        Goh ik ben de btw + uurloon vergeten. Dit maakt het nog duurder.
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

        Comment


        • #5
          Re: Prijzen foto's

          De foto's zijn gratis gemaakt, maar je bent niet verplicht om die te kopen.
          Een professionele fotograaf moet belastingen betalen, en hij (zij) moet er ook zijn (haar) kost mee verdienen.
          Bij de kostprijs van de afdruk zelf komt dus nog wat meer kijken voor die bij jou thuis wordt afgeleverd, daarom zijn die prijzen zeker niet overdreven.

          Als je met een baby naar een fotograaf gaat voor een echte fotoshoot, dan zullen de foto's nog een stuk duurder worden.
          Maar dan zal er ook veel meer tijd ingestoken worden om de foto's zo goed mogelijk te krijgen.
          Een goede professionele fotograaf zal in de studio ook meer originele foto's gemaakt krijgen dan de foto's die snel even op zo'n beurs worden gemaakt aan de lopende band... (maar daar betaal je dan ook voor)
          Last edited by Black B@ndit; 19 mei 2017, 20:35.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Prijzen foto's

            Een actiefoto in de efteling kost je nog meer en daar komt geen fotograaf aan te pas. Die mens moet ook van iets leven. Uurloon, apparatuur, huur standplaats.

            Linkje naar vb van prijzen voor het huren van een stand. Wel in NL maar dat gaat weinig verschillen met hier. http://www.negenmaandenbeurs.nl/exposeren/

            Comment


            • #7
              Re: Prijzen foto's

              Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
              Een actiefoto in de efteling kost je nog meer en daar komt geen fotograaf aan te pas. Die mens moet ook van iets leven. Uurloon, apparatuur, huur standplaats.

              Linkje naar vb van prijzen voor het huren van een stand. Wel in NL maar dat gaat weinig verschillen met hier. http://www.negenmaandenbeurs.nl/exposeren/
              Deelname is mogelijk vanaf 9 m². Beperkt aantal plaatsen en afmetingen beschikbaar! Tot 1 juni betaalt u € 238 per m² i.t.t. de reguliere prijs van € 256 per m².
              9*238= €2.142,--
              Waar een wil is, is een weg
              ---------------------------------

              Comment


              • #8
                Re: Prijzen foto's

                Normaal of niet maakt weinig uit.

                De fotograaf maakt een "gratis" foto, en biedt de rest aan.
                Hij vraagt wat hij wil, jij koopt alleen als je er zin in hebt.

                en wat de Efteling voor een slechte foto vraagt kan me niet boeien. Ik vind het veel erger dat ze echt zotte prijzen vragen voor een flesje water, een fabrieksijsje of slecht eten.
                Ik haat het om naar dergelijke parken te gaan en zelf eten en drank te moeten meesleuren, maar als de prjizen te gek zijn is de lol er ook snel af.

                Comment


                • #9
                  Re: Prijzen foto's

                  Vind de prijzen vrij normaal.
                  Ik zou gaan voor 1 of 2 digitale , als je ze heel goed vindt.
                  Wel zorgen dat je Tiffs krijgt natuurlijk.
                  Daarna laat je afdrukken wat en waar en zoveel je wil.

                  Dpaul
                  DPaul - A.FIAP
                  D810, nikkors and other stuff

                  Comment


                  • #10
                    Re: Prijzen foto's

                    Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
                    Vind de prijzen vrij normaal.
                    Ik zou gaan voor 1 of 2 digitale , als je ze heel goed vindt.
                    Wel zorgen dat je Tiffs krijgt natuurlijk.
                    Daarna laat je afdrukken wat en waar en zoveel je wil.

                    Dpaul
                    Waarom specifiek Tiffs? Wegens dat anders de compressie te zwaar kan zijn?
                    Waar een wil is, is een weg
                    ---------------------------------

                    Comment


                    • #11
                      Re: Prijzen foto's

                      Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                      Waarom specifiek Tiffs? Wegens dat anders de compressie te zwaar kan zijn?
                      Raw zal hij niet geven, want wschl zelf bewerkt.
                      Tiffs zijn lossless, dus geschikt om eventueel zelf een extra bewerking te doen.
                      Die "hoge kwaliteit" , betekent ook zoveel mogelijk pixels. (zoveel zijn toestel toelaat)
                      Met jpg is de bewegingsruimte beperkter.

                      DPaul
                      DPaul - A.FIAP
                      D810, nikkors and other stuff

                      Comment


                      • #12
                        Re: Prijzen foto's

                        Prijzen zijn normaal. Vergeet ook niet dat je NIET betaalt hebt voor de shoot zelf. Die mens moet ook zijn uurloon verdienen en dan probeert hij dat wat terug te verdienen door wat ze hoofdelijk omslaan noemen. Dat is een boekhoudkundige term dat wil zeggen dat alle kosten omvat zitten in de productprijs. Dus ook het afschrijven van zijn materiaal bv.

                        Je kan een paar prints vragen als je daar zin in hebt.
                        Ben je echter van plan om alles zelf af te drukken dan heb je de digitale bestanden nodig en dan heeft de fotograaf niets meer te verdienen. Daarom zijn die ook relatief duurder.

                        Met een hoge kwaliteit JPG heb je voldoende. Tiff is nergens voor nodig tenzij je de foto zelf verder gaat bewerken. En bij dat laatste gaat het ook weer zijn doel voorbij. Ook daar heeft de fotograaf niets aan verdient.

                        Comment

                        Working...
                        X