Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

't Was ongetwijfeld lèstig, voor MP61

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 't Was ongetwijfeld lèstig, voor MP61



    Goed gedaan!
    Vriendelijke groet,

    Jos

  • #2
    Re: 't Was ongetwijfeld lèstig, voor MP61

    Bedankt, Dataman, ik wist dat ik op jou kon rekenen om een mooi overzicht te leveren, ditmaal niet van de hele groep, maar van een individuele deelnemer, uiteraard in perspectief van andere deelnemers!
    Voor de rest kan ik alleen maar citeren wat ik hier reeds gezegd heb:

    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    ...
    Februari 2017 was een bijzondere maand. Nu kan ik het pas vertellen, maar niet ik heb de drie thema's voor februari voorgesteld, maar MP61.
    Twee redenen waren daarbij van belang: MP61 sluit met februari 2017 tien jaar onafgebroken deelname aan de Challenge af! En dat is toch wel een hele prestatie. Mijn persoonlijke hartelijke felicitaties voor MP61 hiervoor! Ik hoop dat je blijft meedoen, want je inzending van de afgelopen maand heeft het niet zo goed gedaan...
    De tweede reden is iets pijnlijker, nl. de reden waarom er uitsluitend voor binnenopnamen kon gekozen worden. MP61 heeft nog niet zolang geleden een flinke val met de fiets gemaakt, over glad ijs, als ik me niet vergis, en om zijn eigen woorden te gebruiken, hij is voor een tijdje "aan een rolstoel gekluisterd". Laat ons hopen dat hij snel weer op de been is (letterlijk!), want het beter weer komt eraan, en er zullen sowieso buitenfoto's moeten gemaakt worden...
    PS: het was MP61 zelf die me van dit heugelijk feit (10 jaar onafgebroken Challenge) in kennis gesteld had. Intussen ben ik al de tweede Challenge Moderator (als opvolger van Spooky), en houd ik me zelf niet met statistieken en feiten bezig. Gelukkig ken ik iemand op wie ik beroep kan doen. Maar ook mijn Dataman Jos houdt niet elke individuele deelnemer persoonlijk in de gaten.
    Dus mochten wij in het verleden iemand vergeten zijn die een lustrum gevierd heeft, onze verontschuldigingen daarvoor. En als er in de toekomst nog jubilarissen zijn, dan willen wij het van de persoon in kwestie horen. Na contact met MP61 is onze Dataman aan de slag gegaan, heeft idd bevestigd welk 'feest' er op til was, en heeft bovendien voor de nodige cijfertjes en grafiek gezorgd!
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: 't Was ongetwijfeld lèstig, voor MP61

      Wow, wat een data van Dataman, bedankt Jos

      Hmm lèstig. Vanwaar ik afkomstig ben wil dit zeggen “lastig” maar dat zou in andere streken ook “lustig” kunnen betekenen.

      In het geval lastig:
      Nee, niet echt. Alleen als ik in het buitenland verbleef was het soms lastig om ofwel de foto op tijd in te sturen of om hem überhaupt doorgestuurd te krijgen.
      Het was soms ook lastig als ik niet onmiddellijk een idee had van hoe het onderwerp te brengen.
      Of, als iemand met hetzelfde idee mij voor was. Dan mocht ik op zoek naar iets anders.

      In het geval lustig:
      Ja, het was vooral lustig voor de familieleden die mij bezig zagen. Tenzij ik te veel zaken overhoop durfde te zetten als het een binnenshuis foto werd. Dan werden ze soms lastig.

      Waarom zo volhardend meedoen?
      Simpel. Om tenminste 1x per maand met fotografie bezig te zijn en omdat het leuk is.
      Ik ga meestal, als de tijd het toelaat, voor een andere benadering.
      Het is dus niet mijn bedoeling om de meest gesmaakte foto af te leveren.
      Soms valt dat mee soms niet.

      Voor diegene die mijn challenge foto’s van de afgelopen 10 jaar wil zien:

      http://photo.marcpoelman.be/#!album-4
      Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
      M.v.g. Marc

      Comment


      • #4
        Re: 't Was ongetwijfeld lèstig, voor MP61

        Ik vind dat dit toch een blijk is van een enorme creativiteit en volharding.
        Bedankt om al jouw challengefoto's te groeperen.
        Proficiat Marc.

        Peter

        Comment


        • #5
          Re: 't Was ongetwijfeld lèstig, voor MP61

          Snel beterschap Marc ! En proficiat voor jouw lange knappe reeks !

          @dataman: er zijn er waarschijnlijk wel die later op bd kwamen die meer deelnames hebben dan een aantal van degenen die daar nu vermeld zijn
          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

          Comment


          • #6
            Re: 't Was ongetwijfeld lèstig, voor MP61

            Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
            ... @dataman: er zijn er waarschijnlijk wel die later op bd kwamen die meer deelnames hebben dan een aantal van degenen die daar nu vermeld zijn
            Dit zijn, in aflopende volgorde, de 10 deelnemers die het vaakst hebben deelgenomen (sinds januari 2005).
            Vriendelijke groet,

            Jos

            Comment


            • #7
              Re: 't Was ongetwijfeld lèstig, voor MP61

              Oorspronkelijk geplaatst door MP61 Bekijk bericht

              Voor diegene die mijn challenge foto’s van de afgelopen 10 jaar wil zien:

              http://photo.marcpoelman.be/#!album-4
              Sterke verzameling, met plezier doorgebladerd
              http://www.smuttynose.nl

              Comment


              • #8
                Re: 't Was ongetwijfeld lèstig, voor MP61

                Nogmaals gefeliciteerd met je constante deelname MP61. Mooi gevarieerde collectie heb je bij elkaar gechallenged.

                Heel leuk om dit eens te zien. Thx dataman Jos.
                Bij mij mag er voor 2017 alvast een blauw streepje bij... want in februari was ik weer eens van de partij.
                En ik zie in de grafiek dat er 2 ouwe rotten zijn die al sinds 2005 elk jaar minstens 2x meedoen

                @stampers : van wanneer dateert jouw allereerste deelname ? Ik vermoed dat jij al het langst deelneemt van alle deelnemers die elk jaar minstens 1x deelnemen...

                Mijn allereerste deelname dateert van februari 2003, alweer 14 jaar geleden... toen ik mijn eerste digitale camera had, een eenvoudige Canon Powershot A40...
                Mijn eerste overwinning volgde, tot mijn verbazing, enkele maanden later in juli 2003.
                Door tijdsgebrek helaas een stuk minder challenge-actief dan in de beginjaren.
                Maar veel bijgeleerd in al die jaren.

                Ik hou geen statistieken bij, maar ik had ook bvb een Erven of tantine in deze top verwacht maar die hebben misschien niet zo lang deelgenomen ?
                Last edited by filipo; 4 maart 2017, 19:42.
                Mijn fotowebsite : www.filover.be

                Comment


                • #9
                  Re: 't Was ongetwijfeld lèstig, voor MP61

                  Idd leuk om de gebundelde deelname foto's te zien MP61 ;-)
                  Ik zal ze ook eens allemaal samensprokkelen en op mijn website zetten- van zodra klaar zal ik de link hier posten, wellicht pas ergens begin april.

                  Snel even gaan terugbladeren in de history - en amaï - mijn eerste deelname dateert van januari 2003 (met mijn Canon G2 toestelleke) - schrik wel even van de tijdspanne - soms met ups en downs - goede en minder goede periodes/foto's - maar telkens een uitdaging - en inderdaad super veel bijgeleerd over al die jaren dankzij BD, julli en vooral ook indirect dankzij mijn uitdagers Filipo en Erven, later Tantine en MP61 en nog enkele toppers …………………


                  groeten,
                  St@mpers

                  Comment


                  • #10
                    Re: 't Was ongetwijfeld lèstig, voor MP61

                    Amai MP61 al zo lang bezig! Je moet het maar doen hé!

                    @ Stamper en Filipo, 14jaar...petje af hoor! Ik ben maar pas begonnen vanaf 02-2011 tot nu. Alleen in 2016 heb ik enkele malen niet mee gedaan maar nu weer volop actief
                    Eerlijkheid duurt het langst!!
                    Mijn website: http://www.degrafon.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: 't Was ongetwijfeld lèstig, voor MP61

                      Oorspronkelijk geplaatst door tantine Bekijk bericht
                      k ben maar pas begonnen vanaf 02-2011 tot nu. Alleen in 2016 heb ik enkele malen niet mee gedaan maar nu weer volop actief
                      Dan ben je wellicht door enkele niet-deelnames in 2016 net buiten de grafiek gevallen (net geen 60 deelnames).
                      Mijn fotowebsite : www.filover.be

                      Comment

                      Working...
                      X