Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vreemd verschijnsel in een foto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vreemd verschijnsel in een foto

    Dag, ik heb vandaag een reeks fotos gemaakt van ondergaande zon. Er zat wel een vreemde foto bij waarvoor ik geen verklaring heb. Kan mij iemand helpen wat de oorzaak kan zijn van het Uvormig teken op de foto??
    Groeten Sensor

  • #2
    Re: Vreemd verschijnsel in een foto

    Nog nooit gezien.
    Ik kan mij ook niet voorstellen wat er technisch tot dit fenomeen moet leiden. Dus ik zou dan eerder aan iets denken dat net toevallig voor de lens kwam. Een takje of zo zou dat wel kunnen.

    In Photoshop is het kinderspel om dit te doen maar ik denk niet dat er Photoshop in je camera zit.

    Comment


    • #3
      Re: Vreemd verschijnsel in een foto

      Takje begint links onder in beeld loopt tot in het midden van het beeld. Door de lange sluiter is het wazig in het midden door beweging. Omdat het linksonder allicht vast zit aan een dikkere tak is het daar meer scherp.
      ........

      Comment


      • #4
        Re: Vreemd verschijnsel in een foto

        Ik vind helaas geen exif-gegevens. Wat belangrijk is is om weten met welk diafragma dit werd gedaan. Een groot diafragma en een nabij tak en wat wind kan ervoor zorgen dat er een tak voor je toestel hing en bewoog zonder dat je er aandacht aan gaf.
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment


        • #5
          Re: Vreemd verschijnsel in een foto

          Oorspronkelijk geplaatst door IvoPhoto Bekijk bericht
          Takje begint links onder in beeld loopt tot in het midden van het beeld. Door de lange sluiter is het wazig in het midden door beweging. Omdat het linksonder allicht vast zit aan een dikkere tak is het daar meer scherp.
          ........
          Verwijderd
          Last edited by Guest17; 17 november 2016, 10:43.

          Comment


          • #6
            Re: Vreemd verschijnsel in een foto

            Dus toch geen U van Ufo ;-)
            https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

            Comment


            • #7
              Re: Vreemd verschijnsel in een foto

              Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
              Dus toch geen U van Ufo ;-)
              Wanneer je niet weet wat je waarneemt in de lucht, dan is het altijd een UFO.

              Comment


              • #8
                Re: Vreemd verschijnsel in een foto

                Ik heb vannacht de foto nog eens goed bekeken en ik ben tot de conclusie gekomen dat het inderdaad een takje moet zijn geweest wat voor mijn lens is komen dwarrelen net voor ik de ontspanknop afdrukte.
                Ik kwam erachter toen ik in de takken van de boom (linksboven) van die Uof V vormige blaadjes zag hangen. Ik post nog een andere foto waar de blaadjes beter te zien zijn ; Bedankt voor het meedenken, het mysterie van de UFO is weeral opgelost.




                De oplossing ligt eigenlijk in onderstaande foto. Dank je IvoPhoto!
                Last edited by sensor; 17 november 2016, 09:35.
                Groeten Sensor

                Comment


                • #9
                  Re: Vreemd verschijnsel in een foto

                  Klopt helemaal! @ IvoPhoto

                  Groeten Sensor

                  Comment

                  Working...
                  X