Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5 day deal: een bedenking

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 5 day deal: een bedenking

    Ook een aanbod gekregen van de 5-day deal : gedurende 5 dagen kan je een pakket met een waarde van meer dan 2.500 USD kopen voor 97 USD.

    Wat zou je zeggen moest Mediamarket met dergelijke actie komen of Carrefour ?
    Inderdaad te gek om los te lopen.
    Er zit een video tutorial van Lindsay Adler tussen die normalerwijze 138 USD kost, een portrait composites workflow tutorial van Serge Ramelli die normalerwijze 194 USD kost, een baby & kids posing guide for increasing portrait orders van Sarah Petty die normalerwijze 139 USD kost,...

    Een slim verstaander begrijpt dat de oorspronkelijke prijzen van deze producten veel te hoog zijn, maar de schrijvers hebben zich gebundeld en proberen er nu toch een kleine 100 usd voor te krijgen. Prachtig business model, dat meteen ook de echte financiële waarde duidelijk maakt van deze producten maar vooral mikt op de grote getallen. De actie wordt wereldwijd gevoerd en als ze 10.000 gegadigden vinden dan heb je 970.000 USD die je kan verdelen onder de auteurs. Niet slecht gevonden.

    Maar fotografen met dure toestellen en dito lenzen kijken niet op een 100 USD voor een pracht pakket (een goede lens kost al snel 1000 USD) of betalen grote bedragen voor unieke fotoreizen en dito workshops.
    Vandaag krijg je overal aanbiedingen van lightroom-cursussen, pairi-daiza en andere opaalkust workshops in alle prijscategoriën en iedereen is tevreden over de gevolgde cursus en gemaakte reis.

    Toch benieuwd hoe lang dit blijft duren. Ik denk dat het leven is voor de rappen.


    Peter

  • #2
    Re: 5 day deal: een bedenking

    Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht

    Toch benieuwd hoe lang dit blijft duren. Ik denk dat het leven is voor de rappen.


    Peter
    Er is 5 dagen tijd.
    ...leeg...

    Comment


    • #3
      Re: 5 day deal: een bedenking

      Ik heb het vorig jaar gedaan, en het was duurder denk ik,
      Denk dat ik het opnieuw ga doen, toch veel lesmateriaal ze, en presets...
      Pas op, ik vind het zijn geld waard, maar vind nu niet dat het goedkoop ofzo is é, you get what you pay

      Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
      portfolio en workshops:
      https://www.bennybulke.com/

      Comment


      • #4
        Re: 5 day deal: een bedenking

        ik heb het ook vorig jaar gedaan, nog nooit naar gekeken eigenlijk
        Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
        Our English website: www.kaichitravel.com
        Breng eens een bezoekje aan Siberie!

        Comment


        • #5
          Re: 5 day deal: een bedenking

          Ik heb het 2 jaar geleden dacht ik gedaan, ik ben eraan begonnen maar tijd vinden om overal eens goed door te gaan (en te proberen) ontbreekt me wat. Af en toe ga ik er eens door maar ik zit nog met veel inhaalwerk :-)

          Uiteraard is die 2500 USD fictief, en met het overdrijven van veel kleine prijzen waarbij het niet zo opvalt, valt de som wel enorm op, geen zot te vinden die er die prijs voor zou betalen. Het is gewoon een slim marketingsysteem. Stel dat dit pakket gans het jaar door aan deze prijs stond, er zou zo sterk niet opgesprongen worden als nu er 100 lampjes flikkeren: neem het nu (of de komende 4 dagen ) of nooit. Het geloven dat je een unieke deal doet is aantrekkelijk. Het trekt ook de aandacht.

          Los daarvan, ik geloof wel dat met die 97 dollar je je er daarom ook niet opgelegd hoeft te voelen. Eerder zoals Bulke41 zegt een faire prijs. Het is een groot pakket en er zit wel veel bruikbaars bij.

          Comment


          • #6
            Re: 5 day deal: een bedenking

            Het is gewoon marketing.
            Nargja, digitaal reproduceren kost dan ook bijna niets. Zelfs die 100 euro is niet zo goedkoop.

            Het toeval moet lukken dat ik net vandaag van canonroumors een email binnen krijg met exact die aanbieding ook in. En ik krijg ook 5 dagen LOL. Dus lijkt me meer een permanente aanbieding.

            Een hollander zou zeggen: je weet nooit hoe een koe een haas vangt.

            Comment

            Working...
            X