Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Downhill MTB Leogang

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Downhill MTB Leogang

    Mijn eerste filmpje hier ter beoordeling. Afgelopen zomer heb ik op vakantie een dagje downhillen gedaan met de MTB. Ik heb toen wel wat gefilmd met een GoPro en dit nu verwerkt tot dit filmpje. Het is een van mijn eerste pogingen tot het monteren van een filmpje dus voorstellen en commentaar zijn altijd welkom.

    I put the sexy in dyslexia


  • #2
    Re: Downhill MTB Leogang

    wel leuk al duurt het net effe te lang.
    volgende keer iemand voor je laten rijden.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Downhill MTB Leogang

      Voor mij duurt het ook te lang of is er te weinig verhaal/variatie in de video.
      Daarenboven zijn de rijsnelheden imho een beetje opgedreven in de film me dunkt.
      Dat is geen verwijt hoor. Maar dat kan je bvb opvangen door er af en toe een slow motion tussen te monteren.
      Die muziek is OK. Doch : als ik me andere, gelijkaardige, video's herinner hield ik van die knarsende rolgeluiden op die bergwegjes. OF het zou moeten zijn dat je vooral windgedruis had......

      Volgende keer iemand voor je laten rijden ? Ja hoor. Of aan je medereizgers vragen om jou te filmen.
      Als je valt bvb (4.20)
      Nog en idee : wat zou het geven als je de camera eens naar achter laat kijken ?
      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

      Comment


      • #4
        Re: Downhill MTB Leogang

        Houd het in gedachten om het volgende keer nog wat korter te maken. Ik heb anders nu ook al heel wat geknipt en heb geprobeerd van de verschillende parcours overal een stukjes te pakken.
        De snelheid is wel nergens opgedreven hoor. Het gaat gewoon zo snel en ik was trouwens een van de trage slakken daar. Dat is ook de reden waarom er niemand voor mij rijd, ik kon ze niet volgen ;-)
        Maar een slow motion ertussen is wel een goed idee.
        De muziek is vooral mijn persoonlijke smaak en past hier wel wel bij vind ik. Tussen de twee stukjes heb ik eventjes dat rolgeluid. Maar zo een hele video vind ik wat saai.
        Ik was alleen aan het rijden (mijn vrouw en kinderen zien dat niet zitten) dus daar had ik ook niet de mogelijkheid om iemand voor me te laten rijden. Helemaal op het einde staat een stukje als zij me gefilmd hebben maar dat is eerder een blooper.
        Verder was het ook helemaal niet makkelijk voor hun om ergens langs het parcour te gaan staan.
        Naar achter filmen is ook een optie maar heb er toen stomweg niet aan gedacht.
        I put the sexy in dyslexia

        Comment


        • #5
          Re: Downhill MTB Leogang

          Leuk, maar te lang...
          Mijn hoofd is precies ook wat door elkaar geschud .
          Probeer in het vervolg 50/60fps te filmen en gebruik een lichte ND-filter, dan heb je een tragere sluitertijd en zal het beeld veeeel rustiger en smoother zijn.
          Was ook niet echt een grote jumping bij of zo en niet echt een doel waar je naartoe gaat met het filmpje (een enorme jumping op het einde, passend bij de rest zou veel impressionanter zijn en het zou tenminste af zijn).
          Niet slecht voor een eerste poging. Misschien kan je in het vervolg eens proberen de gopro op een mountainbiker met veel ervaring te zetten (die wat wil schowen) en zelf kan je hem dan filmen terwijl hij onderweg is.

          Comment


          • #6
            Re: Downhill MTB Leogang

            Zal er proberen aan te denken in 50 fps te filmen. Maar ik ben niet zeker of er voor dat bakje van de gopro een ND filter is.
            Inderdaad een grote jump zit er niet in (alhoewel ik soms toch een stuk de lucht inging) maar het was zo al extreem genoeg voor mijn eerste keer.
            Ik had inderdaad ook wel zin om de meer ervaren mannen te filmen en foto's te trekken maar ik had er één dag te tijd voor en die heb ik liever besteed aan het zelf rijden.
            I put the sexy in dyslexia

            Comment


            • #7
              Re: Downhill MTB Leogang

              Er bestaan verschillende oplossingen voor een ND-filter voor de Gopro, DIY en Kant en klare oplossingen.
              Het beste van al is dat het niet zeer veel geld kost, voor toch een grote verbetering in kwaliteit.
              Amusement is inderdaad beter dan alles eraan doen om het beste resultaat te bekomen .

              Comment


              • #8
                Re: Downhill MTB Leogang

                Oorspronkelijk geplaatst door aerts_bert Bekijk bericht
                Zal er proberen aan te denken in 50 fps te filmen. Maar ik ben niet zeker of er voor dat bakje van de gopro een ND filter is.
                Inderdaad een grote jump zit er niet in (alhoewel ik soms toch een stuk de lucht inging) maar het was zo al extreem genoeg voor mijn eerste keer.
                Ik had inderdaad ook wel zin om de meer ervaren mannen te filmen en foto's te trekken maar ik had er één dag te tijd voor en die heb ik liever besteed aan het zelf rijden.
                Als je aan 50 fps filmt dan kan je drie kanten uit:
                1 Je videobewerkingssoftware kan het niet aan en gooit telkens, over ander beeld, een beeld weg. Je houd dus 25 beelden per seconde over.
                2 Je videobewerkingssoftware is van de betere soort en gebruikt van je 50 beelden per seconden telkens een half beeld. De ene keer de onpare lijnen, de ander keer de pare lijnen. Om dan een film samen te stellen in 50i of 25p. Waarbij 50i een beter kwaliteit geeft dan 25p. Dus 50 halve beelden interlaced (dat zijn dus 25 beelden) of 25 beelden progressief, dat zijn ook 25 beelden.
                3 Je hebt een super computer met een professioneel programma en maakt je film in 50p met extra zware bestanden en extra veel rekentijd om te renderen. Om dan uitijndelijk misschien toch in 50i of 25p terecht te komen bij het bekijken van je film.

                Besluit: als je aan 50 fps filmt en je moet daarvoor overgaan naar 1280*720 i.p.v. 1920*1080 dan verlies je kwaliteit bij het eindresultaat.
                OF : en dat is misschien belangrijk voor jou : je filmt in 50fps en in Première (om iets te zeggen) en je veranderd bij "interpret footage" bij het beoordelen van de shots de 50fps (of 60 fps) naar 25fps dan gebruik je al de beelden zonder dat er weggegooid worden. Maar dan wel aan halve snelheid, wat soms wenselijk is. Dat hangt van jou af.
                " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                Comment


                • #9
                  Re: Downhill MTB Leogang

                  Bedankt voor je uitleg.
                  Als ik eens wat meer tijd heb ga ik het eens wat meer in detail bekijken.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                  Als je aan 50 fps filmt dan kan je drie kanten uit:
                  1 Je videobewerkingssoftware kan het niet aan en gooit telkens, over ander beeld, een beeld weg. Je houd dus 25 beelden per seconde over.
                  2 Je videobewerkingssoftware is van de betere soort en gebruikt van je 50 beelden per seconden telkens een half beeld. De ene keer de onpare lijnen, de ander keer de pare lijnen. Om dan een film samen te stellen in 50i of 25p. Waarbij 50i een beter kwaliteit geeft dan 25p. Dus 50 halve beelden interlaced (dat zijn dus 25 beelden) of 25 beelden progressief, dat zijn ook 25 beelden.
                  3 Je hebt een super computer met een professioneel programma en maakt je film in 50p met extra zware bestanden en extra veel rekentijd om te renderen. Om dan uitijndelijk misschien toch in 50i of 25p terecht te komen bij het bekijken van je film.

                  Besluit: als je aan 50 fps filmt en je moet daarvoor overgaan naar 1280*720 i.p.v. 1920*1080 dan verlies je kwaliteit bij het eindresultaat.
                  OF : en dat is misschien belangrijk voor jou : je filmt in 50fps en in Première (om iets te zeggen) en je veranderd bij "interpret footage" bij het beoordelen van de shots de 50fps (of 60 fps) naar 25fps dan gebruik je al de beelden zonder dat er weggegooid worden. Maar dan wel aan halve snelheid, wat soms wenselijk is. Dat hangt van jou af.
                  I put the sexy in dyslexia

                  Comment


                  • #10
                    Re: Downhill MTB Leogang

                    Oorspronkelijk geplaatst door aerts_bert Bekijk bericht
                    Bedankt voor je uitleg.
                    Als ik eens wat meer tijd heb ga ik het eens wat meer in detail bekijken.
                    Krijg een beetje de kriebels in me buik

                    Comment

                    Working...
                    X