Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Weinig animo in de lopende Challenge (de 4 elementen)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Weinig animo in de lopende Challenge (de 4 elementen)

    Het is opvallend stil rond de Challenge, met verrassend weinig inzendingen totnogtoe. Er is natuurlijk nog vier dagen de tijd (t.e.m. 24 juni 23:59) om in te sturen, maar ik had meer inzendingen verwacht.
    Wat zou het probleem zijn? Te moelijk? Niet "in je element" omwille van de warmte van de afgelopen dagen? Of gewoon met vakantie?
    Er zijn wel enkele inzendingen geweigerd; geen enkele (meen ik me te herinneren) omwille van "archieffoto" (foto gemaakt vóór 1 juni 2013), wel omwille van toevoegingen zoals een kadertje. Iemand had daarbij dezelfde foto ook op het forum geplaatst, zodat hij/zij niet langer anoniem was.
    Ik heb er ook enkele teruggefloten omwille van ontbrekende exif-gegevens. Eén inzender wist dan weer niet wat exif-data waren, en dat heb ik dan weer op de volgende manier uitgelegd:

    de exif-data van een foto kun je eigenlijk vergelijken met de gegevens die op jouw identiteitskaart staan, maar dan specifiek voor een welbepaalde foto: merk en type camera/lens, alle belichtingsgegevens, enz.
    Dit zijn bijvoorbeeld de exif-data van de foto waarmee ik maandagavond nog in de Hall of Fame stond:

    Voor de BD-Challenge zijn deze gegevens nodig, niet zozeer om alle instellingen te kennen, maar wel om te weten wanneer de foto precies gemaakt werd.
    Waarschijnlijk zijn jouw exif-gegevens verloren gegaan bij de bewerking. Meestal kun je instellen of de exif bewaard blijven of niet.
    Nu, in het verleden zijn er verschillende inzenders geweest die de exif verwijderden, omdat ze bang waren dat hun naam zou blijven staan (zoals je in de bovengegeven illustratie ziet).
    Wel, voor zover ik weet worden die gegevens automatisch door de software gestript. Je mag uiteraard de foto zelf jouw naam (of nick) niet meegeven.

    Voor degenen die een weigering gekregen hebben, nog even dit:
    1. Lees, en beantwoord aub de mail of PB dat ik je toegestuurd heb;
    2. Zorg ervoor (tenminste als het om een kadertje gaat) die correctie uit te voeren en je foto opnieuw op te laden;
    3. Als het om ontbrekende exif gaat: laad een foto met exif op, of stuur op mijn Mod-adres een origineel, zodat ik een en ander kan verifiëren.

    Aan alle deelnemers: succes. Weet dat je de inzendingen nog kunt scoren tot het einde van de maand, en dat je vanaf 25 juni hier in dit subforum kunt kiezen tussen drie nieuwe thema's voor de maand augustus.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: Weinig animo in de lopende Challenge (de 4 elementen)

    Vind het hier ook opvallend stil, had ook verwacht dat er hier meer inzendingen zouden zijn. Maar er zijn nog 2 dagen te gaan....benieuwd!
    Succes iedereen!
    Gr Pascale
    Eerlijkheid duurt het langst!!
    Mijn website: http://www.degrafon.be/

    Comment


    • #3
      Re: Weinig animo in de lopende Challenge (de 4 elementen)

      Eigenlijk verbaast het mij niet echt want ik vind het een heel moeilijk thema. Zeker wanneer je de 4 elementen in 1 foto wilt brengen, en nog meer als je niet voor een ondergaande zon kiest. Ik las wel dat men mocht kiezen voor 1 element maar persoonlijk vind ik dat niet echt het opgegeven thema. Ik zit wel een ( fantastisch ) idee zonder zon, maar de tijd en motivatie ontbreekt om het uit te voeren. Alhoewel het toch weer begon te kriebelen om terug eens mee te doen, nu ik afgelopen week eens wat "oude" challengefoto's heb laten afdrukken. Het goede weer van afgelopen maand speelt misschien ook wel een rol.
      Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

      Comment


      • #4
        Re: Weinig animo in de lopende Challenge (de 4 elementen)

        denk je niet dat er nogal wat mensen op verlof zijn en vooral vakantie-familie kiekjes aan het maken zijn :-)
        En met dat goeie weer laat men nogal eens z'n thuis-pc uitstaan... Alé ik heb toch m'n best gedaan, maar niet zonder moeite...

        grtz

        Luc
        verlang niet tot morgen, geniet van vandaag...

        Comment


        • #5
          Re: Weinig animo in de lopende Challenge (de 4 elementen)

          Oorspronkelijk geplaatst door tantine Bekijk bericht
          Vind het hier ook opvallend stil, had ook verwacht dat er hier meer inzendingen zouden zijn. Maar er zijn nog 2 dagen te gaan....benieuwd!
          Succes iedereen!
          Gr Pascale
          Ik had het reeds geschreven hé Pascale.
          Het is gewoon omdat de winnaar toch reeds gekend is .

          Grapje hoor ! Ik denk dat het vooral met het thema te maken heeft. De vier samen in beeld brengen is niet zo eenvoudig en doet direct zo gekunsteld aan. Slechts één van de vier in beeld brengen, en je denkt niet direct aan één van de elementen........ moeilijk dus, maar het kan ook aan mij liggen hoor.

          Mvrgr.

          Comment


          • #6
            Re: Weinig animo in de lopende Challenge (de 4 elementen)

            Intussen is de BD Challenge van juni-juli 2013 afgesloten met 28 deelnemers. Da's al met al nog niet zo slecht. Stemmen kan tot het einde van de maand, en tot de voorlaatste dag van de maand voor het nieuwe thema. Maak ik het echt zo moeilijk?
            Last edited by LesC; 25 juli 2013, 09:04.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Weinig animo in de lopende Challenge (de 4 elementen)

              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              ...... Maak ik het echt zo moeilijk?
              nee hoor.
              heb ook deze keer weer flink mijn best gedaan met stemmen.
              al was het stemmen/beoordelen dit keer wel wat moeilijker dan de andere keren vanwege het toch wel moeilijke thema.
              lang niet iedereen kon de vier elementen in 1 shot vangen.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Weinig animo in de lopende Challenge (de 4 elementen)

                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                nee hoor.
                heb ook deze keer weer flink mijn best gedaan met stemmen.
                al was het stemmen/beoordelen dit keer wel wat moeilijker dan de andere keren vanwege het toch wel moeilijke thema.
                lang niet iedereen kon de vier elementen in 1 shot vangen.
                grt,bouk.
                Het was volgens mij toch niet echt de bedoeling alle vier de elementen in 1 shot te vangen .
                Ik meen het zelfs gelezen te hebben in een ander topic (ik ga ze wel niet allemaal meer herlezen om te zien in welk door wie of waar).
                Mvrgr.

                Ben toch eens gaan zoeken, het was LesC zelf die het aangaf in het topic 'juni-juli Challenge' #20
                Last edited by kriba; 25 juli 2013, 14:57.

                Comment


                • #9
                  Re: Weinig animo in de lopende Challenge (de 4 elementen)

                  Oorspronkelijk geplaatst door kriba Bekijk bericht
                  Ik had het reeds geschreven hé Pascale.
                  Het is gewoon omdat de winnaar toch reeds gekend is .

                  Grapje hoor ! Ik denk dat het vooral met het thema te maken heeft. De vier samen in beeld brengen is niet zo eenvoudig en doet direct zo gekunsteld aan. Slechts één van de vier in beeld brengen, en je denkt niet direct aan één van de elementen........ moeilijk dus, maar het kan ook aan mij liggen hoor.

                  Mvrgr.
                  Wees maar gerust ...deze keer zal ik niet bij de eerste 3 behoren...laat staan zelfs niet bij de eerste 12
                  Ben niet tevreden met mijn foto en velen zullen die ook niet goed vinden...belangrijkste is dat je er aan deelneemt ....is altijd leuk om iets anders te fotograferen al vond ik het deze maand ook niet echt gemakkelijk!

                  Neen Les...zo moeilijk is het niet maar we maken het onszelf soms wel moeilijk

                  Gr Pascale
                  Eerlijkheid duurt het langst!!
                  Mijn website: http://www.degrafon.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Weinig animo in de lopende Challenge (de 4 elementen)

                    Klopt hoor. Je moest de elementen niet allemaal weergeven.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Weinig animo in de lopende Challenge (de 4 elementen)

                      Waar kan ik de inzendingen bekijken? Waarschijnlijk makkelijk te vinden, maar heb me reeds onnozel gezocht.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Weinig animo in de lopende Challenge (de 4 elementen)

                        Bovenaan in de zwarte balk vind je BD Challenge. Daarop klikken brengt je naar de juiste plaats.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Weinig animo in de lopende Challenge (de 4 elementen)

                          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                          Bovenaan in de zwarte balk vind je BD Challenge. Daarop klikken brengt je naar de juiste plaats.
                          Bedankt!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Weinig animo in de lopende Challenge (de 4 elementen)

                            Als je toch naar daar gaat, kun je meteen één of alle foto's een score geven of becommentariëren. Inzendingen en commentaar blijven anoniem tot het einde van de maand, 31 juli, 23:59.
                            Je kunt ook, maar da's dan weer hier in dit subforum, een keuze maken voor het thema van augustus.
                            Last edited by LesC; 27 juli 2013, 12:31. Reden: Link toegevoegd
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Weinig animo in de lopende Challenge (de 4 elementen)

                              Ik heb mijn carbuur stenen niet snel genoeg gevonden om mijn idee uit te werken... Ik vond het thema best wel goed. Het zet een mens een beetje tot denken. Kan nooit kwaad.
                              Dat de schoonste (foto) moge winnen!

                              V.
                              http://www.catchlight.be
                              Like mijn page, als je iets aan mijn commentaar hebt/had.
                              https://www.facebook.com/CatchlightPhotographyBelgium

                              Comment

                              Working...
                              X