Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

proficiat Tantine

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • proficiat Tantine

    Een dikke proficiat aan Tantine en de rest van de deelnemers. Tantine, wat een mooie, orginele foto heb je daar gemaakt. Ben benieuwd naar de making-off. Wat me wel weer opvalt is dar deze foto drie eentjes krijgt. Voor mij persoonlijk is deze foto de challengefoto van 2012
    Voor iedereen een gezond en gelukkig 2013. Nu op naar de opdracht glas
    Last edited by dirkfotografie; 1 januari 2013, 09:12.
    Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

  • #2
    Re: proficiat Tantine

    Een dikke proficiat Pascale
    The quickest way to make money at photography is to sell your camera

    Comment


    • #3
      Re: proficiat Tantine

      Van harte proficiat Tantine, dubbel en dik verdiend .
      Succes iedereen met de volgende challenge en de beste wensen voor 2013!

      Grtjs,
      Edje C
      Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

      Comment


      • #4
        Re: proficiat Tantine

        Proficiat aan alle deelnemers, maar in het bijzonder de vijf eerste, die alle werkelijk "in de smaak" gevallen zijn.
        Toen ik de bijdrage van Tantine binnenkreeg, wist ik: "We have a winner" en toch bleef het nog een hele tijd spannend.
        Chocolade was weer geen gemakkelijke opdracht; enfin, hier kon je het verschil (s)maken tussen een registratie en een originele foto met meerwaarde.

        Wat die eentjes betreft: ik ben er zeker van dat daar vergissingen tussen zitten. Ik lees namelijk verschillende keren uitstekende, lovende commentaren, en vind daarbij een zeer laag cijfer van dezelfde persoon, dus iets klopt er niet. Ik kan alleen maar vragen om fair te spelen en, mocht je een vergissing gemaakt hebben met je score, mij even te contacteren. Misschien kan ik er wat aan doen (al heb ik dit nog nooit gedaan, en weet niet eens wat de mogelijkheden zijn van de software).

        Op naar een nieuw jaar en een nieuwe Challenge.
        Benieuwd wat jullie met 'glas' gaan doen.
        Last edited by LesC; 1 januari 2013, 10:18.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: proficiat Tantine

          Van harte gefeliciteerd tantine
          En zoals reeds vooraf voorspeld bij je foto : ik ben benieuwd om de uitleg te lezen (in de Shoot), zeker als er een sluitertijd van 10 sec gebruikt is...

          Heel veel mooie inzendingen trouwens.

          @LesC : Als er idd zo'n tegenstrijdigheid is tussen commentaar en punten dan is er effectief een probleem....
          Mijn fotowebsite : www.filover.be

          Comment


          • #6
            Re: proficiat Tantine

            Iemand heeft ooit wel eens gemeld dat eens punten zijn toegekend (en dat gebeurt door één muisklik), dat je niet meer kunt aanpassen. Op zich is dat correct, maar dat betekent ook dat je dubbel voorzichtig moet zijn met klikken. Maar mocht er echt iets mis zijn: gelieve het mij te melden, en ik zal zien wat ik kan doen.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: proficiat Tantine

              Bedankt voor jullie felicitaties!
              Ook een dikke proficiat aan Edje C en Boris 165 maar ook aan alle andere deelnemers!

              Hier wat uitleg hoe ik mijn "zee" landschap heb vastgelegd!

              Eerst ging ik iets heel anders fotograferen...had willen een chocolademanneke fotograferen die aan het smelten was...maar het lukte mij niet...te moeilijk om zoiets in beeld te brengen.
              Toen ik de volgende dag naar de winkel ging zag ik toevallig die mikado's tussen de chocolade...en ja...ik wist toen wel wat ik zou gaan fotograferen......paaltjes in het water...misschien weten jullie wel dat de "zee" mij enorm veel inspiratie geeft.
              En dan ben ik verder gaan denken....en dit was het resultaat.

              Eerst heb ik een groot dienblad genomen van ongeveer 2 cm hoog en daarin heb ik chocolademelk (zo'n 4 liters) in gegoten.
              Daarin heb ik een strookje brooddeeg(zout en bloem met wat water erbij) in gelegd om zo die micadostokje in te fixeren.
              Als achtergrond heb ik een groot oranje blad genomen die aan een draad hing met wasknijpers. De onderkant van het blad heb ik gekleefd met doorzichtig kleefband zodat die niet nat werd (1 cm lag in de chocomelk)
              Het zand op de voorgrond is geraspte chocolade die ik op de chocomelk gestrooid heb.

              En ja...waarom 10 sec belicht?
              Ik wou wat spelen met licht.
              Met een groot zaklamp heb ik dan wat schaduw gegeven aan de paaltjes en wat licht op het papier zodat je haast zou denken dat het de zon was.

              Ik heb dit wel verschillende malen moeten herdoen...in het begin was de chocomelk veel te licht van kleur...heb dan nog veel koffie (maakt het donkerder) en cacaopoeder moeten bij mengen.
              En dit was uiteindelijk het resultaat!

              Gr Pascale
              Last edited by tantine; 1 januari 2013, 12:41.
              Eerlijkheid duurt het langst!!
              Mijn website: http://www.degrafon.be/

              Comment


              • #8
                Re: proficiat Tantine

                Bedankt voor de toelichting
                Lekker creatief bezig geweest.
                De mikado's had ik herkend, de rest was een beetje gissen....
                Mijn fotowebsite : www.filover.be

                Comment


                • #9
                  Re: proficiat Tantine

                  Ook van mij een dikke proficiat, een proficiat die alle foto's die meer dan gewoon een registratie waren van mij verdienen en zo waren er verschillende

                  Verder iedereen van harte bedankt om mee te doen, te kijken en te beoordelen ... of zeker niet te vergeten, te modereren
                  bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                  Comment


                  • #10
                    Re: proficiat Tantine

                    Proficiat aan tantine met de overwinning. Enerzijds een échte tantinefoto (zee) en anderzijds ook niet (studiowerk). Maar hoe dan ook knap gedaan. Ook aan EdjeC en Boris165 met de tweede en derde stek. Ook aan alle deelnemers al waren er niet zo veel. Maar ik zie dat er terug enkele "oude bekenden" in de top 10 staan . (filipo, stampers).

                    Zelf had ik enkele ideeën (Eén ervan was paaltjes van chocolade in de zee, een ander aardbei met slagroom, en ook een olifant in tegenlicht) maar kreeg ze niet goed uitgewerkt. En na het zien van de inzendingen heb ik dan maar mijn chocolade opgegeten.

                    Aan iedereen nog een gezond en gelukkig fotojaar.
                    Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

                    Comment


                    • #11
                      Re: proficiat Tantine

                      een dikke proficiat......mooie opname
                      groetjes aline

                      Comment


                      • #12
                        Re: proficiat Tantine

                        Van harte gefeliciteerd Tantinne met je overwinning.
                        Dikke proficiat ook aan Edje C en Boris 165.

                        @Tantinne
                        Thx voor je uitleg.
                        Moet nogal een bedoeling geweest zijn, maar je wist goed wat je wilde.
                        En achteraf lekker smullen...

                        groetjes

                        moniq
                        groetjes, moniq (BD1321BE)

                        A picture paints a thousand words

                        Comment


                        • #13
                          Re: proficiat Tantine

                          Ik wist het

                          Prachtige foto Tantine !!! Proficiat . . . en ik was "bijna zeker" dat het jouw foto was . . . héél herkenbaar zeetje

                          Sorry, maar wegens omstandigheden heb ik geen punten kunnen geven

                          ( pas terug van een heel lang verlof )

                          En natuurlijk heb ik goede BD voornemens voor 2013 !!!

                          Hé yuppekes



                          Grts Maddy
                          zero

                          Comment


                          • #14
                            Re: proficiat Tantine

                            Laat ons samen een glas heffen, Maddy! Welcome back!
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                            Comment


                            • #15
                              Re: proficiat Tantine

                              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                              Laat ons samen een glas heffen, Maddy! Welcome back!
                              Santé LesC
                              Gaat lukken hoor
                              Grts Maddy
                              zero

                              Comment

                              Working...
                              X