Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ballonvlucht - welke lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ballonvlucht - welke lens

    Binnen 2 weken ga ik een ballonvlucht maken met het gezin.
    Omdat we met 6 zijn is de mand helemaal voor ons.
    Natuurlijk neem ik een fototoestel mee, maar welke lens zouden jullie aanraden:

    17-50 F2.8
    70-210 F4
    Toestel is een Sony A300

  • #2
    Re: Ballonvlucht - welke lens

    Ik heb gevlogen in maart met de vlinderballon van Nick Vermeulen (ook mand vol van ons alleen), PRACHTIGE ervaring Voor beneden voor het opstellen van de ballon zorg je best voor een lens waarmee je goed details kan vast leggen, zeker doen dat process van uitladen, opstellen, volblazen enz ... vastleggen. Het moment van vertrek is hectisch, zorg dus als de ballon vol omhoog komt te staan dat je je wijdste lens op je toestel hebt staan (in jouw geval 17-50), je wil de wijdsheid vastleggen en de passagiers in de mand waardoor de breedte daar heel goed vanpas komt!

    Vlieg je s'ochtends of s'avonds?
    Webstek in opbouw

    Comment


    • #3
      Re: Ballonvlucht - welke lens

      Bijkomende tips : het is daar warm boven, je hoeft je niet in te duffelen, de vlam zorgt zelfs dat je hoofd het beetje erg warm kan krijgen
      Hoogtevrees is niet aanwezig in een ballon
      De mand is bekleed met rubber, zeg de dames dus handige schoenen aan te doen want anders staat dat niet lekker
      Cliché maar zorg dat je toestel goed vastzit, steek een arm erdoor én je hoofd door de riem en check benenden op voorhand als die nog goed stevig vastzit voor als je over de mandrand gaat fotograferen!
      Neem tijdens de vlucht ook details van de instrumenten e.d. - erg intressant (ik heb die piloot helemaal bevraagd )
      Als je fotografeerd naar beneden neem dan af en toe de mand mee in je beeld zodat je de diepte meer kan inschatten.
      De kans zit erin dat je mist of nevelvorming hebt, dan kan je beter kiezen minder hoog te vliegen als je de keuze hebt.
      Voor de landing neem een tas mee om je toestel in te steken, zorg dat je achteraan staat van de groep met je rug vanwaar je komt en hang je toestel op je rug of over de schouder. Een goede piloot kan inschatten welke landing je gaat krijgen, ik heb zelfs tijdens de landing gefotografeerd Soms kan je ook vragen dat de piloot je rugzak aan een gasflesriem vastmaakt
      En vooral ... Vergeet niet te genieten ... Door de lens is het prachtig, maar kijk ook 's gewoon rond en geniet ... t'is zo stil daar en sereen ... Wat je nog best hoort zijn mensen die roepen of kindjes "balllllonnnnn" en honden ... voor de rest rust ...
      Last edited by Sonjabelgium; 21 juni 2012, 08:49.
      Webstek in opbouw

      Comment


      • #4
        Re: Ballonvlucht - welke lens

        Ik heb ook een ballonvlucht gedaan, en het is een belevenis, persoonlijk koos ik voor de opnames te laten doen van beneden, dus een volger fotografeert de ballon, waar wij inzitten. Opnames van het landschap gezien van uit de mand lijken me héél erg boeiend als je over je eigen streek vliegt en er bepaalde herkenningspunten zijn. Luchtopnames van een vreemde omgeving konden mij niet echt bekoren.

        MVG, Jeff C.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Re: Ballonvlucht - welke lens

          Dan moet je geluk hebben met je volgers en een gezappige vlucht hebben en het team die rustig kan volgen en een mooie aanhoudrichting hebben en en en ... , in ons geval zijn er enkele beelden vanop de grond maar het team had moeite om ons te volgen ... Beiden is natuurlijk het ideale (en dat hadden wij dus, zo heb ik Sardi51 van op het forum leren kennen, hij is komen fotograferen dan voor ons vanop de grond ). Het op de grond gebeuren is blijkbaar ook best spannend en leuk voor de volgers ... misschien voelt iemand zich wel geroepen van in je regio?
          Webstek in opbouw

          Comment

          Working...
          X