Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

NIKKOR 35mm-1,8 een zinvolle aanvulling voor D90?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • NIKKOR 35mm-1,8 een zinvolle aanvulling voor D90?

    ik heb me laten verleiden tot een Nikon kit (D90 - 18-105 mmm + MACRO-TELE VAN SIGMA 70-300) .. ik vraag me af of een bijkomende aanschaf van een Nikkor objectief 35mm-1,8 een zinvolle aanvulling is? Iemand ervaring of voorstel?

  • #2
    Re: NIKKOR 35mm-1,8 een zinvolle aanvulling voor D90?

    Is zeker een goede aanvulling. Ideaal voor binnenhuisfotografie dankzij de grote diafragmaopening.

    Comment


    • #3
      Re: NIKKOR 35mm-1,8 een zinvolle aanvulling voor D90?

      Het zal zeker een goede lens zijn maar ik vind het geen echte zinvolle aanvulling. Je kitlens is in hetzelfde bereik en als je niet direct weet waarvoor je zo'n lichtsterkte nodig hebt wat moet je er dan mee?
      Groeten Remco.

      Comment


      • #4
        Re: NIKKOR 35mm-1,8 een zinvolle aanvulling voor D90?

        Ik heb die 35 mm f/1.8 ook. Vol open al heel goed en op f/4 razendscherp.

        Heel duur is de lens niet en je zal ervan verschieten hoeveel je dat grote diafragma uiteindelijk nodig zal hebben.
        The Knight That Says Ni...kon

        Comment


        • #5
          Re: NIKKOR 35mm-1,8 een zinvolle aanvulling voor D90?

          Oorspronkelijk geplaatst door Remco_RC Bekijk bericht
          als je niet direct weet waarvoor je zo'n lichtsterkte nodig hebt wat moet je er dan mee?
          dringend een cursus fotografie volgen
          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

          IMac/IPad/Mac Air 
          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

          Comment


          • #6
            Re: NIKKOR 35mm-1,8 een zinvolle aanvulling voor D90?

            Oorspronkelijk geplaatst door Remco_RC Bekijk bericht
            Het zal zeker een goede lens zijn maar ik vind het geen echte zinvolle aanvulling. Je kitlens is in hetzelfde bereik en als je niet direct weet waarvoor je zo'n lichtsterkte nodig hebt wat moet je er dan mee?
            als beginnend amateur dank ik voor de reactie,
            vOOr de nikon had ik een sony bridge (maar gestolen)... en die gaf redelijk scherpe beelden ... mijn verwachting bij de volgende camera lagen op z'n minst op het zelfde niveau ...

            voor die nikon en de 35mm ...akkoord voor het bereik .... maar ik mis in die 18-105 scherpte ... (houd het daarom steeds in de buurt van de 50mm) en ik fotografeer redelijk veel in huis ...

            ik ben trouwens op zoek naar een school, organisatie of instelling waar een goede (avond/weekend) cursus fotografie (aangepast aan die dslr) wordt gegeven in de buurt van Antwerpen

            Nogmaals dank,
            Last edited by leonard.leenders; 15 november 2010, 16:34.

            Comment


            • #7
              Re: NIKKOR 35mm-1,8 een zinvolle aanvulling voor D90?

              dank voor alle andere tussenkomsten - cursus dslr in de buurt van Antwerpen?

              Comment


              • #8
                Re: NIKKOR 35mm-1,8 een zinvolle aanvulling voor D90?

                Ik heb die 35 mm 1.8 ook en ik kan ze alleen maar aan iedereen aanraden: ongelofelijke scherpte voor die prijs, een zalig lenske!!!!
                En die commentaar van niet weten wat te doen met zo een lichtsterke lens trekt op niks!!


                Groeten,


                Luc

                Comment


                • #9
                  Re: NIKKOR 35mm-1,8 een zinvolle aanvulling voor D90?

                  Volgens mij kan je dan beter eerst een cursus volgen. Dan weet je ook wat je kan verbeteren aan je techniek. Ik zou het niet gelijk in je spullen zoeken maar ook in jezelf. Niet negatief bedoeld hoor.
                  Groeten Remco.

                  Comment


                  • #10
                    Re: NIKKOR 35mm-1,8 een zinvolle aanvulling voor D90?

                    Of een objectief een zinvolle aanvulling is hangt ook af van het onderwerp dat je wil gaan fotograferen. Een groothoek is zeker interessant voor landschapsfotografie. Maar ik kan aannemen dat voor een sportfotograaf dit niet een lens is die op de eerste plaats komt.
                    https://waltertalboom.be-
                    Medewerker RvB - belgiumdigital vzw

                    Comment


                    • #11
                      Re: NIKKOR 35mm-1,8 een zinvolle aanvulling voor D90?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Walt Bekijk bericht
                      Of een objectief een zinvolle aanvulling is hangt ook af van het onderwerp dat je wil gaan fotograferen. Een groothoek is zeker interessant voor landschapsfotografie. Maar ik kan aannemen dat voor een sportfotograaf dit niet een lens is die op de eerste plaats komt.
                      klopt, en hierboven zeg je al dat je vooral rond de 50mm fotografeert, dus misschien is de 50mm f1.8 al interessanter (ook nog goedkoper én FF)
                      zeker als je cursus wilt gaan volgen, zou ik nog wat wachten tot je wat beter weet waar je naartoe wilt.
                      hoe meer f**k hoe meer vreugd

                      **=ol

                      Comment


                      • #12
                        Re: NIKKOR 35mm-1,8 een zinvolle aanvulling voor D90?

                        Een 35 mm op ff geeft - van alle groothoek-objectieven - de minste vervormingen
                        Altijd het overwegen waard dus...

                        mvg,

                        Roland

                        Comment


                        • #13
                          Re: NIKKOR 35mm-1,8 een zinvolle aanvulling voor D90?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Walt Bekijk bericht
                          Maar ik kan aannemen dat voor een sportfotograaf dit niet een lens is die op de eerste plaats komt.
                          Er worden zulke mooie sportfoto's gemaakt met groothoek en zelfs met UWA en FE. Met fietsen op de piste, skiën, halfpipe enz..
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #14
                            Re: NIKKOR 35mm-1,8 een zinvolle aanvulling voor D90?

                            Oorspronkelijk geplaatst door leonard.leenders Bekijk bericht
                            ik mis in die 18-105 scherpte ... (houd het daarom steeds in de buurt van de 50mm) en ik fotografeer redelijk veel in huis ...
                            Op basis van jouw input denk ik: eenmaal je gewoon bent aan het gebruik van prime ipv zoom en de mogelijkheden van f/1.8 hebt leren kennen, dan kan het best wel eens je meest gebruikte lens gaan worden .

                            In sommige gevallen is ze wellicht soms iets kort, gewoon omdat het niet altijd even leuk is om mensen dicht op de huid te zitten, maar daarvoor bestaat bij Nikon dan weer een 85/1.8 dacht ik, niet ?

                            Ik zou er niet aan twijfelen, gezien de kost, en je zal er ook zonder lessen te volgen zeker wel wat van leren, gewoon door ze te gebruiken.

                            Succes !
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                            Comment


                            • #15
                              Re: NIKKOR 35mm-1,8 een zinvolle aanvulling voor D90?

                              Oorspronkelijk geplaatst door leonard.leenders Bekijk bericht
                              maar ik mis in die 18-105 scherpte ... (houd het daarom steeds in de buurt van de 50mm) en ik fotografeer redelijk veel in huis ...
                              Ligt denk ik eerder aan jouw dan aan de lens of er moet iets mis mee zijn.
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                              Comment

                              Working...
                              X