Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke welke welke toch een lens voor alles advies

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke welke welke toch een lens voor alles advies

    Hoi,
    Tijd niet meer gefotografeerd maar wil toch weer beginnen. Ik heb een nikon D50 wat voor de rest een goed ding is. Ik heb een kitlens 18-55 en een 70-210. Een groot nadeel (omdat ik eigenlijk alles fotografeer van dichtbij tot veraf) was dat ik de lensen moest verwisselen als ik een mooi moment zag.... en daar ging het moment Daarom wil ik nu een meer allround lens kopen waar ik het fotograferen weer mee op wil pakket. Het is puur voor de fun en hoef daarom echt geen peperdure lens te hebben.
    Nu wil ik er ook niet teveel geld voor uitgeven +- 150 euro.
    Ik kan nu een Sigma 28-200mm 1:3.5-5.6 DG Macro voor 90 euro kopen. Lijkt niet vekeerd maar doe ik hier goed aan ?
    Of kan ik beter een 18-200 tamron nemen ?! of sigma... !? of nikon !? Graag advies, ik zie even door de bomen de lenzen niet meer.
    Nikon D50 + 18-55mm kitlens, 70-210 AF NIKOR lens. kijk eens op mijn HOMEPAGE voor veel meer foto's e.d.

  • #2
    Re: Welke welke welke toch een lens voor alles advies

    Als je echt een alroundlens wil kopen, koop dan de nikon 18-105VR of de 18-200VR van nikon.
    De tamron 18-270 VC valt volgens de reviews ook nog mee.

    Maar 1 goede raad, hoe meer zoom, hoe minder de optische kwaliteit
    Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
    Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

    Comment


    • #3
      Re: Welke welke welke toch een lens voor alles advies

      Nikin 18 200 VR, maar als je veel makro maakt is een aparte makrolens wel onmisbaar.
      Maar de 18-200 Nikon is wel veel "all-round" en een vrij goed objectief.
      ALLES in 1 objectief gaat wel niet

      Comment


      • #4
        Re: Welke welke welke toch een lens voor alles advies

        Zelfs met één lens voor alles ga je nog meer missen dan je wel schiet, gewoon omdat je het niet ziet, met je rug er naar toe stond. Fotograferen is ook vooruit kijken, dan een situatie inschatten en zorgen dat de juiste lens erop zit. Gebeurd er dan iets onverwachts dichtbij oof veraf(afhankelijke welke lens erop zit), dan wordt gewoon improviseren.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Welke welke welke toch een lens voor alles advies

          THX voor jullie snelle reacties alvast. de 18-200VR ligt buiten mijn budget. Die gaan voor rond de 300 weg en laat ik nu krap de helft hebben. Het gaat er mij om dat ik gewoon weer een beetje in mijn vrije tijd wat lopen met de honden en hier en daar wat schieten het weer een beetje oppakken. Als ik het dan echt weer te gek begin te vinden kan ik altijd nog overstappen.
          Ik hoor jullie niet over de tamron 18-200 of sigma 18-200 of de aangeboden 28-200 sigma lens. En ja hjansen je hebt gelijk het is voorruit kijken. Maar ik ben vaak met de auto onderweg voor mijn werk en dan was het mijn idee mijn D50 mee te nemen met 1 lens zodat ik niet hoef te switchen.
          Nikon D50 + 18-55mm kitlens, 70-210 AF NIKOR lens. kijk eens op mijn HOMEPAGE voor veel meer foto's e.d.

          Comment


          • #6
            Re: Welke welke welke toch een lens voor alles advies

            Ik vind de Tamron 18-200mm een slechte lens...dan geef je beter iets meer uit voor de Nikon 18-200 VR in mijn ogen.

            Grtz Templar
            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

            Comment

            Working...
            X