Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS of Tamron 18-270mm F3.5-6.3 DI II VC LD Can

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS of Tamron 18-270mm F3.5-6.3 DI II VC LD Can

    Ik ben een beginnend fotograaf die een paar maanden terug een Canon EOS 500 D gekocht heeft met standaard kitlens EF-S 18-55 IS.

    Ondertussen ben ik met avondschool gestart en zou ik graag een lens aanschaffen met een groter zoombereik. Bedoeling is om een beetje all-round foto's te kunnen nemen.

    Ik twijfel tussen 2 lenzen: Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS of Tamron 18-270mm F3.5-6.3 DI II VC LD Can.

    Welke lens zouden jullie aanschaffen en waarom? Raden jullie eventueel nog een andere aan (in dezelfde prijsklasse)?

    Ik was aan het denken om in de toekomst ook een Tamron 28-75mm F2.8 XR DI aan te schaffen voor portretfotografie. Is de andere lens dan een goede aanvulling voor all-round gebruik?

    Alle tips zijn welkom.

    Alvast bedankt

    Tim
    Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

  • #2
    Re: Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS of Tamron 18-270mm F3.5-6.3 DI II VC LD Can

    Heb voor dezelfde keuze gestaan en heb uiteindelijk voor de Tamron gekozen. Nog geen moment spijt van gehad.

    Misschien deze threads eens doornemen, kan helpen

    Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

    Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...
    Canon EOS 7D met Sigma 18-50mm f/2.8 EX DC, Canon 17-55mm f/2.8 IS USM, Canon 50mm f/1.8 II, Canon 70-200mm f2.8 L USM

    Comment


    • #3
      Re: Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS of Tamron 18-270mm F3.5-6.3 DI II VC LD Can

      Ik stond ook voor die keuze...
      Bij mij was er nog een derde speler ... sigma 18-200 OS

      Heb uiteindelijk ook voor de Tamron 18-270 VC gekozen.
      Voorlopig nog geen spijt...
      Maar ik kan natuurlijk met niks vergelijken.
      Canon eos 50D - tamron 17-50mm f/2.8 sp di ii vc - Sony RX100 (eerste generatie)

      Comment


      • #4
        Re: Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS of Tamron 18-270mm F3.5-6.3 DI II VC LD Can

        Dag Tim,

        ik denk dat je er beter aan doet om een canon 55-250 IS te kopen,
        deze sluit mooi aan bij je kitlens 18-55 IS. En het is ook geen slechte lens,
        ik heb hem zelf ook, en ik vind hem erg scherp.
        Maar goed, dit is mijn opinie.

        Met vr. groet,
        Paul

        Comment


        • #5
          Re: Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS of Tamron 18-270mm F3.5-6.3 DI II VC LD Can

          Er is hier al dikwijls gesteld dat dergelijke superzooms een matige beeldkwaliteit hebben

          Voor minder dan de prijs van een Canon EF-S 18-200 (ong 400 EUR) koop je een tweedehands EF 70-200L f:4
          Geen IS, akkoord, maar stevig, snelle AF en veel betere scherpte, contrast en kleuren

          Zet er een Kenko 300 DG Pro 1.4 extender achter (ong 100 EUR op eBay) en je hebt een 280mm waar de Tamron niet aan kan tippen

          Zo'n lens heb je voor lang

          De EF-S 55-250 heeft ook een goede beeldkwaliteit, maar mist de snelle AF en de stevigheid
          Last edited by palombian; 5 oktober 2010, 11:31. Reden: f:4

          Comment


          • #6
            Re: Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS of Tamron 18-270mm F3.5-6.3 DI II VC LD Can

            Toegegeven ,
            die Canon 55-250 lens , met IS , Keigoed voor zijn geld ! Prijsbewuste scherpte !
            mvg ,
            Bob

            Comment


            • #7
              Re: Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS of Tamron 18-270mm F3.5-6.3 DI II VC LD Can

              Als het één van deze wordt dan kan ik blijkbaar best opteren voor de Tamron.
              Maar nu twijfel ik tussen de Tamron of de EF-S 55-250.

              De reden dat ik niet over de EF-S 55-250 nagedacht heb is dat ik dacht dat het makkelijk was om één all-round lens te hebben zonder dat je telkens moet wisselen van lens.

              Anderzijds als een foto met de 55-250 gevoelig beter is dan met de Tamron dan begin ik weer gaan te twijfelen.

              Kan er iemand wat toelichting wat het verschil gaat zijn tussen beide lenzen en vanaf welk moment een foto slechter gaat worden.

              Nog een klein vraagje is de 55-250 beter dan de 75-300?

              Alvast bedankt!
              Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

              Comment


              • #8
                Re: Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS of Tamron 18-270mm F3.5-6.3 DI II VC LD Can

                Hallo Tim,

                Ik heb de tamron 18- 270 nu zo'n jaar en 10 maanden, en ben daar meer dan tevreden over. Als je voor een lens kiest om niet meer te moeten wisselen, overweeg dan zeker maar de tamron 18-270. Mooi scherp, niet de lichtsterkste maar die VC ( die perfect werkt) maakt dan weer veel goed. Wel opletten wanneer je boven de 200 mm gaat schieten dat je uw sluitersnelheid toch wat mee omhoogdrijft om scherpe beelden te houden.
                Na heel wat reviews en vergelijkende testen gelezen te hebben en meningen + beelden uitgewisseld te hebben met collega's op het werk, die er een 18-200 mm hebben van andere merken, heb ik de juiste keuze gemaakt denk ik.


                MAAR.. ik was ook van plan om niet van lens te wisselen, maar heb ondertussen al de canon 10-22 aangeschaft en overweeg nu nog een de 150-500 telezoom van sigma mede aan te shaffen en zo een totaal bereik van 10-500 mm te hebben. ( nooit gedacht dat alles zo'n vaart ging lopen na mijn cursus fotografie ..........)
                Maar de tamron 18- 270 VC zal voor zeker 75 % op mijn body blijven zitten, een goede keuze voor een superzoom me dunkt !)

                Een keuze maken is soms erg moeilijk hé.

                Groeten.
                Last edited by shuuto; 5 oktober 2010, 18:27.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS of Tamron 18-270mm F3.5-6.3 DI II VC LD Can

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tim76 Bekijk bericht

                  Ik twijfel tussen 2 lenzen: Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS of Tamron 18-270mm F3.5-6.3 DI II VC LD Can.


                  Alle tips zijn welkom.

                  Alvast bedankt

                  Tim
                  Als het telebereik belangrijk is , dan de Canon, die is aan de lange kant significant beter, voor de rest is het amper van belang.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS of Tamron 18-270mm F3.5-6.3 DI II VC LD Can

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tim76 Bekijk bericht
                    Als het één van deze wordt dan kan ik blijkbaar best opteren voor de Tamron.
                    Maar nu twijfel ik tussen de Tamron of de EF-S 55-250.

                    De reden dat ik niet over de EF-S 55-250 nagedacht heb is dat ik dacht dat het makkelijk was om één all-round lens te hebben zonder dat je telkens moet wisselen van lens.

                    Anderzijds als een foto met de 55-250 gevoelig beter is dan met de Tamron dan begin ik weer gaan te twijfelen.

                    Kan er iemand wat toelichting wat het verschil gaat zijn tussen beide lenzen en vanaf welk moment een foto slechter gaat worden.

                    Nog een klein vraagje is de 55-250 beter dan de 75-300?

                    Alvast bedankt!
                    Wat wisselen betreft, als je naar mijn handtekening kijkt zie je dat ik slechts twee lenzen heb. Ik weet natuurlijk niet wat je gaat fotograferen, maar bij mij is de verhouding ongeveer 1.000 foto's met de 17-55 /10 foto's met de 55-250. Wisselen gebeurt dus niet zo dikwijls bij mij. Ik fotografeer in hoofdzaak landschap- en architectuurfoto's.
                    Ik ben dus heel tevreden met mijn combinatie. Voor het objectief dat ik dus voor 99 % van mijn foto's gebruik heb ik veel geld uitgegeven, voor de tele heel wat minder. Als ik iets dichtbij wil, dan gebruik in toch de 17-55 en maak later een crop, die nog héél scherp is. Het is een keuze.
                    Groetjes

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS of Tamron 18-270mm F3.5-6.3 DI II VC LD Can

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tim76 Bekijk bericht

                      1-De reden dat ik niet over de EF-S 55-250 nagedacht heb is dat ik dacht dat het makkelijk was om één all-round lens te hebben zonder dat je telkens moet wisselen van lens.


                      2-Nog een klein vraagje is de 55-250 beter dan de 75-300?

                      Alvast bedankt!
                      1-Gemak weegt niet op (voor de meesten...) tegen ergernis over mindere optiek, overigens is dat ook maar relatief.
                      Mocht het verre bereik niet zo belangrijk zijn en bekijk je je foto's hoofdzakelijk op een computerscherm dan KAN de Tamron voldoen

                      2-Veel beter.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS of Tamron 18-270mm F3.5-6.3 DI II VC LD Can

                        ben de discussie aan het mee volgen, daar ik ook voor het "probleem" heb gestaan
                        telezoom EF-S 55-250 of EF 75-300 of EF 70-300
                        heb uiteindelijk voor de EF 70-300 IS-USM gekozen, aangekocht in tweedehands
                        tot hiertoe nog geen spijt , misschien toen bij gebrek aan niet beter weten

                        Comment

                        Working...
                        X