Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aankopen tijdens photokina

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aankopen tijdens photokina

    Hallo,

    Ik ben dit jaar gestart met een cursus fotografie.
    Mijn toestel is een pentax k20d met kit-lenzen (18-55mm F3.5-5.6 & 50-200mm F/4-5.6).
    Volgende week ga ik naar photokina om hopelijk een paar lenzen te kunnen kopen.
    Aangezien mijn budget beperkt is moet ik (helaas) een keuze maken.

    Welke soort lens koop ik beste want ik wordt bijna gek.

    Ik had gedacht aan iets uit het onderstaande

    Sigma 17-50mm F2.8 EX DC OS HSM 77mm (585€)
    Sigma 24-70mm F2.8 EX DG Macro (Pentax) 82mmm (399€)
    Sigma 24-70mm F2.8 IF EX DG HSM 82mm (720€)

    Sigma 100-300mm F4.0 EX DG APO IF (Pentax) 82 mm (899€)
    Sigma 120-400mm F4.5-5.6 DG APO OS HSM 77 mm (630€)
    Sigma 150-500mm F5-6.3 APO DG HSM (Pentax) 86mm (749€)

    Iemand nog tips hoe ik dit het beste doe op de beurs ?

    Alvast 1000x bedankt

  • #2
    Re: aankopen tijdens photokina

    Oorspronkelijk geplaatst door debondtb Bekijk bericht
    Hallo,

    Ik ben dit jaar gestart met een cursus fotografie.
    Mijn toestel is een pentax k20d met kit-lenzen (18-55mm F3.5-5.6 & 50-200mm F/4-5.6).
    Volgende week ga ik naar photokina om hopelijk een paar lenzen te kunnen kopen.
    Aangezien mijn budget beperkt is moet ik (helaas) een keuze maken.

    Welke soort lens koop ik beste want ik wordt bijna gek.

    Ik had gedacht aan iets uit het onderstaande

    Sigma 17-50mm F2.8 EX DC OS HSM 77mm (585€)
    Sigma 24-70mm F2.8 EX DG Macro (Pentax) 82mmm (399€)
    Sigma 24-70mm F2.8 IF EX DG HSM 82mm (720€)

    Sigma 100-300mm F4.0 EX DG APO IF (Pentax) 82 mm (899€)
    Sigma 120-400mm F4.5-5.6 DG APO OS HSM 77 mm (630€)
    Sigma 150-500mm F5-6.3 APO DG HSM (Pentax) 86mm (749€)

    Iemand nog tips hoe ik dit het beste doe op de beurs ?

    Alvast 1000x bedankt

    Koop in ieder geval geen Sigma lenzen. Ik heb hier enkele klanten die erstige problemen hebben met Sigma lenzen op hun Pentax toestellen en de firma Sigma weet weer eens van niets.
    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

    Comment


    • #3
      Re: aankopen tijdens photokina

      Photokina is geen koopbeurs, maar de perfecte plaats om alle nieuwigheden eens van dichtbij te zien, en daarvoor ga ik er ook heen. Het is een beurs van fabrikanten, niet van verdelers.

      Kopen ga je er volgens mij niet veel kunnen doen, tenzij links of rechts wat accessoires... Ik heb er ooit eens een polo-shirt gekocht met het logo van m'n cameramerk (tja... enthousiasme zeker?) maar dat was het enige dat ze te koop aanboden...

      Mogelijk zou je op 't einde van de beurs wel wat kunnen op de kop tikken dat de exposanten niet mee naar huis willen sleuren, maar dan betreft het eerder de goedkopere accessoires. Zeker niet het glas dat je lijst.

      Tenzij er ergens een hal is die specifiek op kleinhandel gericht is, maar die heb ik nog niet gevonden...

      Wim
      Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

      Comment


      • #4
        Re: aankopen tijdens photokina

        Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap Bekijk bericht
        Koop in ieder geval geen Sigma lenzen. Ik heb hier enkele klanten die erstige problemen hebben met Sigma lenzen op hun Pentax toestellen en de firma Sigma weet weer eens van niets.
        't Valt naar 't schijnt een stuk beter mee met de recentste modellen. Maar ik moet bevestigen dat ikzelf nog geen Sigma zoom-objectief in handen had dat geen problemen gaf... De vaste Sigma EX180/3.5 die ik heb is daarentegen onberispelijk.

        Als je dan toch een Sigma zoom wil kopen, test 'm dan zeker goed voor de aankoop te finaliseren. Vooral de AF is problematisch. Hoe te testen? Op een onderwerp dichtbij scherpstellen op de uitersten van het scherpstelbereik en met volledig open diafragma een opname maken. Dan moet het onderwerp zelf scherper zijn dan wat er net voor of achter ligt in beeld. Als dat het geval is, is het objectief allicht OK. Mijn Sigma EX70-200/2.8 (oudere versie) zat er zo ruim 10cm naast.

        Wim
        Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

        Comment


        • #5
          Re: aankopen tijdens photokina

          Kijk ook eens naar Tamron

          Ik heb zojuist de 28-75 f2.8 van Tamron besteld (328 euro) en die moet toch echt een stuk beter zijn dan de Sigma 24-70 f2.8 welke ik nu heb op mijn andere camera (en die is inderdaad niet "super" maar gewoon ok...)
          Mijn objectieven zijn all round...

          Comment


          • #6
            Re: aankopen tijdens photokina

            Oorspronkelijk geplaatst door debondtb Bekijk bericht
            Ik had gedacht aan iets uit het onderstaande

            Sigma 17-50mm F2.8 EX DC OS HSM 77mm (585€)
            Sigma 24-70mm F2.8 EX DG Macro (Pentax) 82mmm (399€)
            Sigma 24-70mm F2.8 IF EX DG HSM 82mm (720€)
            ik vermoed dat de camera die je hebt geen fullframe, doch een crop camera is?
            Dan zou ik een 17-50mm nemen en geen 24-70mm

            een 24-70mm is een ideale lens op een fullframecamera doch nogal beperkt op crop.
            Als't voor portret is, dan neem je beter een 85mm 1.4 of 1.8...
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment

            Working...
            X