Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

7D en 24-105 of 24-70 en 70-200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 7D en 24-105 of 24-70 en 70-200

    Besten, ik had deze dacht ik al gepost maar ik zie hem niet meer. Sorry ik ben een Hollander dus heb moeite om bij te blijven met ingwikkelde technologie

    Ik wil geruisloos fotograferen (uitvaartfotografie) en denk aan de Canon 7D en objectieven 24-105 of 24-70, en 70-200.

    Kan ik nog iets doen om extra geruisloosheid te bewerkstelligen? Denk je dat ik met deze combi zowel de close ups (bloemstukken) als de mensen (wat meer op afstand uiteraard om niet in de weg te staan) kan vatten?

    Dank voor input en idee-en! Marinus

  • #2
    Re: 7D en 24-105 of 24-70 en 70-200

    Oorspronkelijk geplaatst door marinuszwart Bekijk bericht
    Besten, ik had deze dacht ik al gepost maar ik zie hem niet meer. Sorry ik ben een Hollander dus heb moeite om bij te blijven met ingwikkelde technologie

    Ik wil geruisloos fotograferen (uitvaartfotografie) en denk aan de Canon 7D en objectieven 24-105 of 24-70, en 70-200.

    Kan ik nog iets doen om extra geruisloosheid te bewerkstelligen? Denk je dat ik met deze combi zowel de close ups (bloemstukken) als de mensen (wat meer op afstand uiteraard om niet in de weg te staan) kan vatten?

    Dank voor input en idee-en! Marinus
    Ik zou gaan voor 24-70 f2.8 ... zo heb je minder licht nodig om uw fotowerk te doen versus 24-105 F4
    (qua geruisloosheid, uiteraard al dat gebiep afzetten is een eerste ding, maar verder is de 7D +24-70 een vrij combinatie lijkt me :-)
    Imagination is more important than knowledge...
    http://www.kiekje.be

    Comment


    • #3
      Re: 7D en 24-105 of 24-70 en 70-200

      Hmm goeie tip b-@rt, dank je. Ik vergeet helemaal te vermelden dat flitsen ook niet zo op prijs gesteld wordt natuurlijk. Dat zou idd voor de 24-70 f2.8 pleiten.

      Comment


      • #4
        Re: 7D en 24-105 of 24-70 en 70-200

        In dit geval zou ik kiezen voor iets zonder of zonder bewegende spiegel.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: 7D en 24-105 of 24-70 en 70-200

          Ok, Ok, iets specifieks in gedachten wat zeg maar vergelijkbaar resultaat zou moeten kunnen opleveren? (als ik er ervaring mee opdoe, ik ben wel iemand die me er goed in kan bijten).

          Marinus

          Comment


          • #6
            Re: 7D en 24-105 of 24-70 en 70-200

            Ik denk dat je voor dit soort fotografie serieus een stuk groothoek gaat missen met 24mm op een 7D. Op die camera zou ik eerder denken aan een 17-55 F2.8. Maar als je doel is om zo min mogelijk ruis in je foto's te krijgen kun je misschien beter kijken naar een 5D mk2. Op deze full-frame is 24-70 en 70-200 dan weer wel een erg mooi bereik
            http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

            http://rouwkema.smugmug.com/

            Comment


            • #7
              Re: 7D en 24-105 of 24-70 en 70-200

              Dank Rouwkema, even voor de zekerheid, ik wil geruisloos fotograferen dus geen lawaai maken bij de uitvaartceremonie. Uiteraard moeten de foto's ook mooi zijn maar in eerste instantie wil ik *NIET* aanwezig zijn.

              Marinus

              Comment


              • #8
                Re: 7D en 24-105 of 24-70 en 70-200

                Ah, mijn excuses. Ik zat te denken in ruisloosheid in plaats van geruisloosheid. De 5D is qua geluid wel aanwezig. Misschien is een spiegelloze camera dan inderdaad een betere optie. Ik heb daar zelf echter geen ervaring mee, dus kan je daarover geen advies geven
                http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

                http://rouwkema.smugmug.com/

                Comment


                • #9
                  Re: 7D en 24-105 of 24-70 en 70-200

                  Heb even ingelezen over spiegelloos. Ik blijf toch bij spiegel. Zonder een nieuwe discussie te willen opstarten, het is voor mij een gevoelskwestie :-)

                  Marinus

                  Comment


                  • #10
                    Re: 7D en 24-105 of 24-70 en 70-200

                    De nieuwe Sony's met een vbaste spiegel dan?
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: 7D en 24-105 of 24-70 en 70-200

                      Hmm Hans, hoewel ik echt geen pro ben (nog vind ik deze camera's toch iets te laag presterend. De innovatie is mooi, die zie je volgend jaar wel bij andere producenten voorbij komen...

                      Comment


                      • #12
                        Re: 7D en 24-105 of 24-70 en 70-200

                        een kameraad van mij is regisseur en hij vertelde me eens dat fotografen die tijdens opnames op de set foto's maken, hun reflexcamera in een soort behuizing staken om alle klik & biepgeluidjes van de camera te dempen zodat deze niet op de opnames te horen zijn...

                        Ik heb er zelf geen ervaring mee maar lijkt dat je misschien die richting in moet gaan? Camera & lenscombinatie zijn goede keuze ongetwijfeld
                        With Canon, I can (or at least try)
                        Photastic.be ~ Passion for the picture
                        Nieuwe site

                        Comment


                        • #13
                          Re: 7D en 24-105 of 24-70 en 70-200

                          Een spiegelreflex zul je altijd blijven horen (hoewel bijv.de Nikon D300s een quiet-mode kent), dus kun je er beter voor zorgen dat je een beetje afstand neemt van de ceremonie....kies in dit geval de 70-200 mm.
                          Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

                          Comment


                          • #14
                            Re: 7D en 24-105 of 24-70 en 70-200

                            Bedankt Hans, ik zoek me suf (had die tip al eens gekregen) maar vind dat niet. Als ik dat wel vind zal ik het hier doorposten!

                            Marinus

                            Comment


                            • #15
                              Re: 7D en 24-105 of 24-70 en 70-200

                              Die kastjes voor een DSLR zijn ongelofelojk duur, echt Hollywood prijzen.
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                              Comment

                              Working...
                              X