Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

LED - kluslamp Aldi

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • LED - kluslamp Aldi

    Ik zie hier net een kluslamp in de folder van Aldi.
    Op de foto lijkt het zo een beetje op een halogeenstraler; er zitten blijkbaar 60 "lensjes" op en het ding verbruikt 3 watt

    Niet dat ik zo'n ding wil kopen, maar ik had de volgende bedenking: aan ons huis hebben we een aantal halogeen-stralers van elk 500 watt die voorzien zijn van een bewegingssensor. Nu worden die soms al wel es ongewild geactiveerd door een kat of zo, en dat is telkens 500 watt die er door wordt gejaagd. ( niet door die kat hé ! )

    Bestaan er nu zo al geen gelijkwaardige alternatieven met LED lampen ???

    Maar om het licht van een halogeenstraler van 500 wat te evenaren moet het toch al iets krachtigs zijn. Enfin, ik stel me hier maar de vraag....
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: LED - kluslamp Aldi

    Die 500W worden er door gejaagd als die lampen een gans uur aan een stuk branden.

    Per minuut dat ze branden geeft dat dan 8,3 Watt.

    Die LED straler zal waarschijnlijk goed zijn om een werkplek van op een centimeter of 10 te verlichten.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #3
      Re: LED - kluslamp Aldi

      Ja die bestaan reeds :



      hier oa te verkrijgen:


      mir
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

      Comment


      • #4
        Re: LED - kluslamp Aldi

        Bij den Hubo hebben ze zo'n ledlampen met een sensor (voor buitenverlichting), maar die geven wel veel minder licht dan een 500W halogeenlamp.

        De beste powerleds geven tegenwoordig zo'n 139 lumen per Watt (Cree XP-G R5), maar die Nichialedjes hebben een veel lager rendement.
        Als die voor een totaalverbruik van 3W al even veel licht geven als een 40W gloeilamp, dan is het héél veel.
        Een spaarlamp heeft een hoger rendement dan die ledjes.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: LED - kluslamp Aldi

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Die 500W worden er door gejaagd als die lampen een gans uur aan een stuk branden.

          Per minuut dat ze branden geeft dat dan 8,3 Watt.

          Die LED straler zal waarschijnlijk goed zijn om een werkplek van op een centimeter of 10 te verlichten.
          Die 500W is het vermogen dat continu verbruikt wordt als die lamp op de correcte spanning is aangesloten zoals ze bedoeld is (waar berekening op gemaakt werd), per uur is dat uitgedrukt in kWu. In dit geval zal die lamp 0,5 kW verbruiken per uur of 0,5 kWu.

          1kWu = 1000W gedurende 1 uur.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: LED - kluslamp Aldi

            ik ken een paar mensen met die aldi werklamp, geeft behoorlijk wat licht voor een "plastieken ding" (het weegt ook haast niks) maar ik vind het licht behoorlijk gefocust, het geeft een spot licht...
            je kan het echt niet vergelijken met een halogeen straler die dient om heel je bouw te verlichten.
            ideaal als hobby lamp voor hier en daar wat bij te lichten (als je 220 hebt) maar voor de rest eerder beperkt in gebruik...

            voor je huis, MOET je 500W licht hebben? ook een 100W halogeenbuisje geeft behoorlijk wat licht hoor. plots verbruikt die dan maar 1/5 meer
            Last edited by TomStr; 14 september 2010, 10:45. Reden: schrijffaut
            De gustibus et coloribus non est disputandum
            Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

            Comment


            • #7
              Re: LED - kluslamp Aldi

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              In dit geval zal die lamp 0,5 kW verbruiken per uur of 0,5 kWu.
              Het blijft toch moeilijk he. Een lamp van 500w verbruikt 0,5 kWh per uur

              Comment


              • #8
                Re: LED - kluslamp Aldi

                Ha ha, ik ben zo gene techneut hé mannen.

                Maar zoals ik reeds vermoedde: zeer goed om iets van dichtbij te verlichten, maar niet vergelijkbaar met die halogeen-stralers.

                Nu, die hangen rondom het huis, gewoon ter beveiliging/afschrikking.

                Kost heel wat minder dan een alarm, en dat gaat toch maar af wanneer ze al binnen zijn.
                Een dief staat imho toch niet graag in the spotlight.
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • #9
                  Re: LED - kluslamp Aldi

                  Weet er trouwens iemand hoeveel Lumen een 500 Watt bouwlamp geeft ???

                  Dit is de lamp uit de link van Mir:

                  Q-LITE buitenlamp met bewegingssensor. De bewegingssensor heeft een detectie hoek van 120°. Het bereik van de lamp is ongeveer 12 meter.

                  • Materiaal: aluminium
                  • Energie: 220-240V~50Hz
                  • Licht: 117 LED / 367 lumen
                  • Kleur: zwart
                  • IP44

                  Lamptype Sensor lampen
                  Lamp Type LED
                  Voltage 220 - 240 V
                  Voltage Type AC
                  Aantal LEDs 117
                  Kleur van behuizing Zwart
                  Sensor PIR
                  Behuizing IP44
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • #10
                    Re: LED - kluslamp Aldi

                    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                    Ha ha, ik ben zo gene techneut hé mannen.

                    Maar zoals ik reeds vermoedde: zeer goed om iets van dichtbij te verlichten, maar niet vergelijkbaar met die halogeen-stralers.

                    Nu, die hangen rondom het huis, gewoon ter beveiliging/afschrikking.

                    Kost heel wat minder dan een alarm, en dat gaat toch maar af wanneer ze al binnen zijn.
                    Een dief staat imho toch niet graag in the spotlight.
                    Is altijd leuk voor een inbreker... maakt kortsluiting in één lamp, dan valt onmiddellijk een deel van de hele verlichting uit...
                    Tenzijn iedere lamp op een afzonderlijk circuit zit...
                    De sensor met verf afspuiten, valt ook voor...
                    Geeft een vals gevoel van veiligheid...tenzij de lamp/sensor boven de 3 meter hangt...

                    Comment


                    • #11
                      Re: LED - kluslamp Aldi

                      Een paar jaar geleden kon je nog overal fatsoenlijk grote spots kopen maar tegenwoordig verkopen ze van die dingen met leds of spaar lampen in maar de lichtopbrengst is wel een heeeeeeeeeeeeeeeel stuk minder als een halogeenspot.
                      Zelf heb ik twee spots met censor buiten hangen waarvan de ene kapot is (blijft soms gewoon branden) ik heb hem dan ook afgekoppeld.
                      Nu zou ik ze willen vervangen door ofwel 1 lamp met hoge opbrengst ofwel 2 lampen met 1 (losse) censor zodat beide gelijk aan en uit gaan.
                      Ik kan 3 kanten op denk ik, of weet iemand nog iets beter?
                      1 twee halogeenspots met 1 losse censor.
                      2 een kwikdamp lamp, met een minder verbruik dan halogeen met als nadeel dat die eigenlijk niet werken met een censor, ze gaan traag op volle kracht werken en als je ze uitschakeld moeten ze eerst geruime tijd afkoelen voor ze terug aan gaan.
                      Dit soort licht dient eigenlijk om zeer veel licht te geven voor langere tijd en bediend door een timer of schakelaar.
                      3 er zou ook een lamp bestaan die zeer veel licht geeft en weinig verbruikt vergelijkbaar met de vorige die niet eerst moet afkoelen voor je ze terug aan kan doen. Ze geeft wel geel licht.
                      Zo een lampen vind je wel niet in een Hubo enz.
                      Dus ik wil veel licht, minder verbruik als halogeen, en niet te groot, (dacht aan iets van 30cm X 40cm) indien je iets weet mag je het altijd laten weten.
                      Wat die kluslampen betreft verblinden die niet door de ledjes die alle kanten op lichten.
                      Last edited by Sus; 14 september 2010, 21:03.
                      D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                      Comment


                      • #12
                        Re: LED - kluslamp Aldi

                        Wat de prijs betreft:
                        voorbeeld: Iedere dag branden alle spotten samen 5 minuten.
                        365 dagen x 5 minuten= 1825 minuten of +- 31 uur
                        31 uur x 0,5 kwh = 15,5 kwh * € 0,25 prijs per kwh, transport inbegrepen) = €3,9 aan stroom per jaar...

                        Ge je echt besparen als je geld uitgeeft aan een led-lamp als je oude lamp dat je vervangt nogt werkt ?
                        voorbeeld: 1 led lamp kost €15 * 5 stuks= €75 (als je per jaar €7,5 stroom zou besparen, dan heb je na 10jaar pas je geld terug...)


                        berekening led: 31 uur x 0,003kwh = 0,093kwh* €0,25 = €0,024 aan stroom per jaar... Dus je bespaart €3,9-€0,024= €3,88 per jaar (En dit is tevens ook het bedrag dat je mag spenderen aan de afschrijving van de 5 lampen) Stel ze gaan 10 jaar mee: €3,88*10 jaar= €38,8/ 5 lampen= € 7,76 mag de led lamp dan kosten... anders maak je verlies.

                        Wanneer de lampen samen 1 uur per dag branden, dan kan de berekening misschien omslaan. Maar dat kan je zelf berekenen...
                        Een zuiniger type sensor gaat je meer opleveren dan een nieuwe lamp... deze werkt 24 op 24....
                        Wanneer de lamp de hele nacht zal branden dan kunnen onderstaande lampen nuttig zijn... en rendabel door de lange levensduur.
                        tip: kijk ook naar de ip aanduiding !!!


                        Ter info:

                        LED verstraler 50W natural wit industrie en tuin
                        LED Floodlight 50W POWER LED, een super efficiënte lichtspreiding. Uitermate geschikt voor het uitlichten van reclame, tuinen, objecten en wanden.
                        Ter vervanging van 500Watt

                        Prijs : 378 € | Lees meer

                        LED verstraler industrie en tuin helder wit
                        LED Floodlight 2 super power LED van 70W, een efficiënte lichtspreiding. Uitermate geschikt voor het uitlichten van Tunnels, brede objecten, tuinen en wanden.
                        Ter vervanging van 1500Watt

                        Prijs : 882 € | Lees meer

                        LED verstraler 30W warm wit
                        LED Floodlight 1 super power LED van 30W, een efficiënte lichtspreiding. Uitermate geschikt voor het uitlichten van reclame, objecten, tuin en wanden.
                        Ter vervanging van 250Watt

                        Prijs : 296 € | Lees meer
                        Last edited by Dirk007; 14 september 2010, 21:20.

                        Comment


                        • #13
                          Re: LED - kluslamp Aldi

                          Kwikdamplampen en natriumlampen zijn geschikt voor verlichting die uren moet blijven branden.
                          Spaarlampen hebben ook een opwarmtijd, als je die schakelt met een sensor, dan duurt het een tijd voor ze op volle sterkte branden. Zeker in de winter kan dat problemen geven. Voor lampen die langere tijd blijven branden is dat niet zo'n probleem, je kan die ook automatisch laten inschakelen als het donker wordt.

                          Die goedkope led-lampen met veel kleine ledjes geven voldoende licht om in het donker niet over allerhande voorwerpen te struikelen, maar als je buiten de krant wil lezen, dan zal je toch iets anders moeten gebruiken.

                          Hoeveel licht heb je nodig in de tuin?
                          Daarvan hangt het af welke soort lichtbron de beste keuze is...
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: LED - kluslamp Aldi

                            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                            Spaarlampen hebben ook een opwarmtijd, als je die schakelt met een sensor, dan duurt het een tijd voor ze op volle sterkte branden.
                            Op het werk hebben ze in de gangen pas overal spaarlampen gezet met een sensor.
                            Niemand aanwezig en licht uit, ge komt er aan en licht aan. Hoe ze het doen weet ik niet maar die lampen branden van de eerste seconde op volle kracht. Er is dus toch wel een mogelijkheid om spaarlampen ook direct op volle lichtsterkte te laten branden.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: LED - kluslamp Aldi

                              Veel licht, ik heb een koer van 4m op 10m afgespannen door afsluiting voor mijn honden.
                              De honden leven bij ons binnen het betreft een cavalier King Charles Spaniel en een Engelse Setter (nog maar ene).
                              De koer dient eigenlijk als buitenloop zodat ze als het nat is niet heel mijn hof door crossen en ze vervolgens binnen komen in ons huis.
                              Nu is het bij ons gewoonte dat telkens er een ******je ligt dat ogenblikkelijk op te kuisen maar daar heb je wel licht voor nodig en zeker als het regent of sneeuwt (warme ****** zakt in sneeuw weet je) moet je fatsoenlijk zien.
                              Ik zit er niet mee in dat het 400 of 500w verbruikt en ook niet dat het niet vanaf de eerste minuut wat minder licht geeft en vervolgens 20 minuten brand.
                              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                              Comment

                              Working...
                              X