Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kitlens D90

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kitlens D90

    Wat vinden jullie van deze kitlens van de D90?
    AF-S DX 18-200 3.5 - 5.6 VRII?
    Of is er een beter alternatief?
    Momenteel staat deze 588€ bij konijnenberg.
    Ergens goedkoper?

    Alleszins bedankt voor uw mening!
    D90 - D70 - F80 + glas

  • #2
    Re: Kitlens D90

    Ik ben anderhalf jaar geleden begonnen met deze combinatie (weliswaar nog de vorige versie van de 18-200) en ik heb er een jaartje mee gewerkt voor ik andere lenzen bij kocht. Is een goeie allround combinatie waar je voldoende breedhoek hebt en toch ook flink wat tele zonder dat je van lens moet wisselen. Het is ten andere nog altijd de combinatie die ik meeneem op reis. Ook over de scherpte heb ik geen klagen. Lichtsterk? Hangt natuurlijk af van wat je wil ... De prijzen bij Konijn zijn meestal erg scherp maar je moet vergelijken op internet ... (bijvoorbeeld ook in Nederland)
    groetjes,
    nolfinarium, Nikon D90 + glaswerk (Nikkor 18-200/35/60 macro/70-300 + Tokina 11-16)
    fotosite: www.nolfinarium.be

    Comment


    • #3
      Re: Kitlens D90

      momenteel staat er een AF-S18~70 3.5-4.5G ED DX op van nikon. Die zou ik willen vervangen door die 18-200. is dat een goed idee volgens jullie, of hebben jullie betere alternatieven?
      De lens is bedoeld voor een D90.
      D90 - D70 - F80 + glas

      Comment


      • #4
        Re: Kitlens D90

        Persoonlijk zegt een super zoom me niets ook al is het gemakkelijk omdat je niet van lens moet wisselen.
        Ik hou het zoveel mogelijk bij een 3X zoom omdat die kwalitatief beter zijn, een super zoom is altijd een alternatief.
        D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

        Comment


        • #5
          Re: Kitlens D90

          Zelf opteer ik voor de 18-70 in combi met de AF-S VR 70-300 mm.

          Ben het namelijk eens met Sus en loop niet hoog op met superzooms.

          Bovendien is de 70-300 AFS ook FX compatibel en heeft ze haar degelijkheid al uitgebreid bewezen

          Snel / scherp / handig formaat / niet te zwaar en prijs-kwaliteit een topper
          Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

          BD1614BE

          Comment


          • #6
            Re: Kitlens D90

            Anders de 18-105mm VR kitlens opteren is beter dan de 18-200mm...en ook redelijk wat zoom. daar kun je dan de heel goede en prijselijke 70-300mmVR bijnemen later.

            Grtz Templar
            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

            Comment


            • #7
              Re: Kitlens D90fffff

              Een AF28-105 heb ik, weliswaar zonder VR, maar Ken rockwell zegt dan weer in zijn review over de 28-105 dat de 18-200 een betere lens is en als zodanig ook beter presteert.. . Met de 70-300 kom ik dan weer in het segment van mijn sigma 80-400, waar ik overigens zeer tevreden over ben. Moeilijk.... Pffff
              D90 - D70 - F80 + glas

              Comment


              • #8
                Re: Kitlens D90

                Ik heb ook een tijdje gewerkt met de combinatie 18-70 + 70-300VR. Ik heb nu toch 2weken geleden de 18-200 VR gekocht omdat dit een stuk handiger is op reis.Ik ben er zeer tevreden over .

                mvg Yves.
                What you see is what you get

                Comment


                • #9
                  Re: Kitlens D90

                  Ik zou ook gaan voor minstens 2 lenzen.. zou nooit een zoom kopen die meer dan x3 is. Heb liever een zak met lenzen (ook op reis), de kwaliteit van mijn beelden is 100keer belangrijker dan comfort :P En geloof mij, moest je met bv(!) een 70-200 op 200 een foto maken en met 18-200 een foto maken zou je het verschil wel zien, maar anders, valt er geen verschil te zien als je niet van betere weet.. t'is kwestie van weten wat men wilt en beseffen van de voor en na delen.
                  Canon - Youtube slideshow: https://www.youtube.com/watch?v=XtytfbVcV0s

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kitlens D90

                    Behalve meeneemgemak zie ik verder geen vooruitgang.
                    Als je de 80-400 te zwaar vind (1,9 kg) zou je er de 70-300VR (800gr) naast kunnen nemen.
                    Sony en Olympus
                    Fotoseries

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kitlens D90

                      Of 2de hands kopen

                      http://forum.belgiumdigital.com/f11/...ii-312746.html
                      Groeten,
                      Noel.
                      Nikon D90, Nikkor 18-200 VRII, Nikkor 80-200 2.8 ED, Tamron 18-50 2.8 , SB900.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kitlens D90

                        Ik heb de eerste versie van de 18-200VR. Goeie lens, zonder schitterend te zijn. Op F8-F11-F16 zelfs goed scherp. Het voordeel van deze lens is tegelijk het nadeel. Heel veel zoom, heel veel glas van binnen, dat langs alle kanten moet kunnen rekken en strekken, en als gevolg heel veel vervorming. Het grote voordeel is het gebruiksgemak. Het grote nadeel, is heel veel vervorming die je veel minder gaat hebben met de 18-70. Dus zeker die lens niet wegdoen.
                        Ik zou eerder opteren om er een 70-300VR bij te kopen, dan de 18-200VR. Veel is wel afhankelijk van wat je nodig hebt, en waarvoor je het nodig hebt, maar uiteindelijk heb je dan wel 100mm meer, in praktijk zelfs 150.

                        Mvg
                        Chris

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kitlens D90

                          De Nikkor 18-200 mm blijft een fijn objectief om mee te werken. Dit objectief wordt nog wel eens verguisd, maar levert voldoende voordelen als je op bepaalde momenten geen objectieven wil/kan wisselen, en wanneer je zo licht mogelijk met goed materiaal (dus geen compact camera) op pad wil gaan.
                          Tuurlijk....op pad gaan met de lichtsterke beesten van Nikon is helemaal super, maar je sjouwt je een breuk en niet elk fotografisch uitje hoeft te resulteren in foto's die er uit zien als optische juweeltjes...
                          Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kitlens D90

                            Een beter alternatief is de
                            AF-S DX 16-85mm f/3.5-5.6 G ED VR
                            AF-S DX 18-70 f/3,5-4,5 G ED

                            en wat te denken van de AF-S 24-70mm f/2,8 G ED
                            Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kitlens D90

                              Oorspronkelijk geplaatst door Endorfine Bekijk bericht
                              Tuurlijk....op pad gaan met de lichtsterke beesten van Nikon is helemaal super, maar je sjouwt je een breuk en niet elk fotografisch uitje hoeft te resulteren in foto's die er uit zien als optische juweeltjes...
                              Niets belet iemand om met de 18-200VR optische juweeltjes te maken. Het is trouwens perfect mogelijk. Ik heb hier leuke foto's genoeg online gezet die er mee gemaakt zijn.
                              vb1
                              vb2
                              vb3 (foto1 en 3)
                              vb4
                              vb5 (foto1 en 3, alsook 1 en 3 van de link die bovenaan staat)
                              Is gewoon een gebruiksvriendelijke, toch wel stevige lens, die ik graag mee op een buitenreportage neem.
                              Enige nadeel vind ik toch wel de groothoekvervorming, waarbij ik ze voor architectuur net iets minder geschikt vind.
                              De VR werkt zeer goed bij deze lens, maar met de VR af, tussen F8-F16 heb ik de indruk dat ze iets scherper is.
                              Als ik voor mezelf een balans maak, tussen voor- en nadelen, zou ik ze toch opnieuw kopen.

                              Mvg
                              Chris

                              Comment

                              Working...
                              X