Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon eos 1000d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon eos 1000d

    geachte allen,
    onlangs heb ik mij als beginnend fotograaf de canon eos 1000d aangekocht.
    nu zou ik mij willen focussen op sportfotografie (hockey, voetbal, rope-skipping enz..).
    welke specifieke lenzen raden jullie mij aan te gebruiken? en wat zijn de kostprijzen hiervan?
    ik had enkele lenzen gevonden, maar ik ken er ook de prijs niet van, misschien dat jullie mij hierbij kunnen helpen...
    EF 200f/2.8 II USM
    EF 300f/4L IS USM
    EF 400f/2.8 IS USM
    EF 500f/4L IS USM
    EF 600f/4L IS USM
    EF 800f/5.6 IS USM
    raden jullie deze aan?
    bedankt in ieder geval voor de reacties
    H

  • #2
    Re: canon eos 1000d

    Geef aub ook een budget op. Als het veel al buiten sporten zijn dan is een licht sterk objectief niet altijd noodzakelijk.

    Je kunt bijvoorbeeld kijken naar de 55-250IS ligt rond de 200 euro. Dit is één van de betere objectieven in haar prijs klassen. Nadeel voor sportfotografie is de wat trage AF.

    Je kunt bijvoorbeeld kijken na een 70-200 f/4 deze is ongeveer 500 euro en de IS variant ervan is ongeveer 950 euro. Gaat het om binnen sport dan is er de f/2.8 Deze starten bij de 1000 euro. Sigma heeft een betaalbare f/2.8 variant.

    Wat de exacte prijzen zijn kun je bijvoorbeeld vinden via http://tweakers.net/pricewatch/

    Beste kun je een budget opgeven. prijzen variëren nogal van objectieven paar euro tot duizenden euro's.

    Comment


    • #3
      Re: canon eos 1000d

      Het zijn allemaal toppers qua beeldkwaliteit, maar voor sport is een prime te weinig flexibel, dus de 70-200 (welke dan ook) of 100-400 gaan beter voldoen.

      Comment


      • #4
        Re: canon eos 1000d

        Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
        Geef aub ook een budget op. Als het veel al buiten sporten zijn dan is een licht sterk objectief niet altijd noodzakelijk.

        Je kunt bijvoorbeeld kijken naar de 55-250IS ligt rond de 200 euro. Dit is één van de betere objectieven in haar prijs klassen. Nadeel voor sportfotografie is de wat trage AF.

        Je kunt bijvoorbeeld kijken na een 70-200 f/4 deze is ongeveer 500 euro en de IS variant ervan is ongeveer 950 euro. Gaat het om binnen sport dan is er de f/2.8 Deze starten bij de 1000 euro. Sigma heeft een betaalbare f/2.8 variant.

        Wat de exacte prijzen zijn kun je bijvoorbeeld vinden via http://tweakers.net/pricewatch/

        Beste kun je een budget opgeven. prijzen variëren nogal van objectieven paar euro tot duizenden euro's.
        wel ik zoek in het bedragklasse rond 500euro...

        Comment


        • #5
          Re: canon eos 1000d

          Oorspronkelijk geplaatst door henryt Bekijk bericht
          wel ik zoek in het bedragklasse rond 500euro...
          You must be kidding!
          Even voor de aardigheid de prijzen voor jou opgelijst (prijzen zijn van Fotokonijnenberg België) zoals vermeld op de website:

          EF 200f/2.8 II USM: €720,92
          EF 300f/4L IS USM: €1280,16
          EF 400f/2.8 IS USM: €7065,79
          EF 500f/4L IS USM: €6197,44
          EF 600f/4L IS USM: €7980,92
          EF 800f/5.6 IS USM: €11479,75
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: canon eos 1000d

            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            You must be kidding!
            Even voor de aardigheid de prijzen voor jou opgelijst (prijzen zijn van Fotokonijnenberg België) zoals vermeld op de website:

            EF 200f/2.8 II USM: €720,92
            EF 300f/4L IS USM: €1280,16
            EF 400f/2.8 IS USM: €7065,79
            EF 500f/4L IS USM: €6197,44
            EF 600f/4L IS USM: €7980,92
            EF 800f/5.6 IS USM: €11479,75
            Dan maakt hij toch voor een slordige 34.723 euro een fantastisch entree in de wereld
            van de sportfotografie.

            Comment


            • #7
              Re: canon eos 1000d

              Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
              Dan maakt hij toch voor een slordige 34.723 euro een fantastisch entree in de wereld
              van de sportfotografie.
              In plaats van de TS belachelijk maken zou je hem ook advies kunnen geven.

              De Canon 70-200 F4 past in het budget en lijkt me een goede keuze voor de TS.
              Ik moet zeggen dat ik niet echt op de hoogte ben over wat andere merken (Sigma etc.) te bieden hebben.
              Dat mogen anderen aanvullen.

              Comment


              • #8
                Re: canon eos 1000d

                Ik vind niet dat doudeke de TS belachelijk maakt, hoor. Hij maakt gewoon de realistische optelling van het lijstje dat ik gemaakt had. Verschil tussen droom en werkelijkheid, weet je wel.

                Het klopt dat de 70-200 f/4 in het budget past, maar totnogtoe heeft TS enkel de dure, vaak lichtsterke primes vermeld in z'n eerste post, en zijn budget vermeld in z'n tweede.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: canon eos 1000d

                  Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                  In plaats van de TS belachelijk maken zou je hem ook advies kunnen geven.
                  70-200 f4.
                  Maar als je hier zo'n prachtige mand primes plaatst, en LesC doet zich de moeite om ze
                  van prijzen te voorzien, dan was mijn optelsommetje alleen maar een mild ironisch idee
                  van wat je dromen kunnen kosten.
                  Belachelijk is wie zich belachelijk voelt.

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon eos 1000d

                    Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                    70-200 f4.
                    Maar als je hier zo'n prachtige mand primes plaatst, en LesC doet zich de moeite om ze
                    van prijzen te voorzien, dan was mijn optelsommetje alleen maar een mild ironisch idee
                    van wat je dromen kunnen kosten.
                    Belachelijk is wie zich belachelijk voelt.
                    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    Ik vind niet dat doudeke de TS belachelijk maakt, hoor. Hij maakt gewoon de realistische optelling van het lijstje dat ik gemaakt had. Verschil tussen droom en werkelijkheid, weet je wel.

                    Het klopt dat de 70-200 f/4 in het budget past, maar totnogtoe heeft TS enkel de dure, vaak lichtsterke primes vermeld in z'n eerste post, en zijn budget vermeld in z'n tweede.
                    Rond de 500 € of minder hebben we niet veel degelijks in de glaswinkel vrees ik ..
                    Ben vannacht naar de 24u van zolder geweest en daar is me duidelijk geworden dat een 2.8 geen overbodige luxe is ..
                    Maar dit soort sport was waarschijnlijk TS zijn ding niet (dacht ik)

                    Grts Peter
                    grts Peter
                    BD1754BE / Body & glass

                    Comment


                    • #11
                      Re: canon eos 1000d

                      Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                      In plaats van de TS belachelijk maken zou je hem ook advies kunnen geven. .
                      TS had ook even de prijzen kunnen opzoeken en had er waarschijnlijk dan een paar weggelaten.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: canon eos 1000d

                        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                        You must be kidding!
                        Even voor de aardigheid de prijzen voor jou opgelijst (prijzen zijn van Fotokonijnenberg België) zoals vermeld op de website:

                        EF 200f/2.8 II USM: €720,92
                        EF 300f/4L IS USM: €1280,16
                        EF 400f/2.8 IS USM: €7065,79
                        EF 500f/4L IS USM: €6197,44
                        EF 600f/4L IS USM: €7980,92
                        EF 800f/5.6 IS USM: €11479,75
                        ik zei dan ook dat ik maar een amateur fotograaf ben e...

                        Comment


                        • #13
                          Re: canon eos 1000d

                          Oorspronkelijk geplaatst door henryt Bekijk bericht
                          ik zei dan ook dat ik maar een amateur fotograaf ben e...
                          Ik ook. Ik hoop trouwens dat je mijn lijstje niet als een belediging zag (ik zie namelijk niet graag dat icoontje met duimpje omlaag). Ik heb dat enkel ter informatie gemaakt, hoor, om je op weg te helpen.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment


                          • #14
                            Re: canon eos 1000d

                            Ook amateur internetter?

                            Ik bedoel....kom aan zeg...je hebt de specs van de lenzen helemaal opgezocht, die intikken in google zal je al laten schrikken van de eerste prijzen die je tegenkomt....toch?


                            Voor sport wil je in jouw geval geen lens met vaste brandpuntafstand, maar wil je flexibel kunnen werken (ook wel zoomen genoemd in de volksmond).

                            Canon heeft een leuk en uitgebreid gamma aan 70-200 lenzen, wat een goed bereik is voor langs het voetbal, hockey, korfbal of ander sportveld.

                            De versie waar IS bij staat heeft stabilisatie, welke je voor sport niet direct nodig zal hebben.

                            De F2.8 versies zijn lichtsterker en (daardoor) sneller dan de F4 versies, maar daar is de prijs ook naar. In jouw geval zal een 70-200 f4 non IS moeten voldoen lijkt me.
                            Mijn objectieven zijn all round...

                            Comment


                            • #15
                              Re: canon eos 1000d

                              Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                              In plaats van de TS belachelijk maken zou je hem ook advies kunnen geven.
                              .
                              TS maakt zichzelf belachelijk door op een internetforum prijzen te vragen die via een muisklik op 2sec toegankelijk zijn voor het kleinste kind. En zeker als het over objectieven gaat van >5000,- (en dan nog doodleuk verkondigen dat zijn budget 500,- is ).

                              @TS: ga je eerst een beetje inlezen in het onderwerp en kom dan eens terug met realistische vragen, luiheid is geen bewonderenswaardige eigenschap
                              Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
                              - Isaac Asimov-

                              Comment

                              Working...
                              X