Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cam in water gevallen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Cam in water gevallen

    ben van vandaag terug van vakantie, eergisteren echter mij digicam (v3) in t water laten vallen, wist niet echt goed wat doen, heb kaart en batt eruit genomen en hem te drogen gelegd, de dag erna deed hij nog iets, ging gewoon aan en viel naar paar seconden terug uit, de dag erna ging hij helemaal niet meer. heb gelukkig nog een cardreader en de kaart/fotos zijn niet beschadigd en kunnen dus nog gebruikt worden. Ben vandaag naar verdeler van digicams geweest en deze zei me dat het de moeite niet is om deze nog te laten herstellen, volgens hem koop ik beter een nieuwe.
    Is er hier iemand die dit probleem ook al eens heeft voorgehad en hem toch nog laten herstellen.
    de ixus 400 gaat vanaf oktober zakken in prijs en ben dus aan t twijfelen wat ik moet doen.

    alvast bedankt voor uw reactie

  • #2
    Heb hier ooit iets over gelezen. Volgens mij moest je de camera enkele uren in gecondenseerd water laten liggen, goed afspoelen en dan goed laten drogen voor enkele dagen.
    Zal eens zoeken of ik dit nog terug vind.
    http://www.vannecke.be
    Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
    Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

    Comment


    • #3
      damn, snel antwoord
      heb juist op 'water' gezocht maar niet veel gevonden

      Comment


      • #4
        Oei, oei... het zal je maar overkomen.

        Comment


        • #5
          Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.



          Iemand die knappe foto's maakt nadat zijn camera is verdronken. Klikken op de link : Magic camera
          http://www.vannecke.be
          Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
          Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

          Comment


          • #6
            Originally posted by Wunjo
            Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.

            thx, gaat wel een klus worden om dat spel open te draaien

            Comment


            • #7
              Originally posted by Wunjo

              Iemand die knappe foto's maakt nadat zijn camera is verdronken. Klikken op de link : Magic camera

              lol, fotos van san miguel, ben juist terug van dan eiland

              Comment


              • #8
                Hopelijk lukt het je, en misschien maak jij dan ook zulke "magische" foto's
                http://www.vannecke.be
                Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
                Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

                Comment


                • #9
                  heb voor de zekerheid een mail naar canon gestuurd, ik hoop dat ze me kunnen verderhelpen

                  Comment


                  • #10
                    heb dit met een PMR ook voorgehad .. onherstelbaar ondanks spatwaterdicht

                    Comment


                    • #11
                      Hallo,

                      "Onze" Jaco heeft dat ook aan de hand gehad met zijn Oly E-10.
                      Dadelijk zorgvuldig "nagespoeld" met zuiver water en dan lang laten drogen ...
                      Tevergeefs .
                      Dus ik vrees dat je beter naar een andere camera kan uitkijken ...

                      Jaja
                      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                      Comment


                      • #12
                        Water is funest voor printbanen...al na enkele uren aantasting........enige evt. remedie direct de hele zooi uit elkaar
                        goed afdrogen/drogen laten en controle.

                        mvg,
                        Z900
                        Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

                        Comment


                        • #13
                          Denk dat je inderdaad een nieuwe cam zal mogen aanschaffen.
                          De reparatiekosten zullen waarschijnlijk te hoog uitdraaien... Laat ons natuurlijk hopen van niet.

                          Nick
                          Nikon D300 & een beetje glas...
                          Iets kleiners als carry everywhere

                          Comment


                          • #14
                            t zal dan een nieuwe worden
                            zal terug dezelfde moeten kopen, wou eerst de nieuwe v2 maar die heeft andere geheugenkaarten en de ixus400 heeft denk ik andere batterijen, vanaf 1/10 gaan ze normaal terug in prijzen zakken, das toch al positief

                            Comment


                            • #15
                              Ik denk dat er nog wel wat te redden valt. Ik heb mij telefoon (siemens m35) eens in een bakje water gelegd om te kijken hoe goed waterdicht die was (spatwaterdicht valt best tegen ) dus die deed niks meer. Na de volgende dingen gedaan te hebben, doet hij het weer perfect:

                              1] Niet aanzetten

                              2] Helemaal uit elkaar schroeven en laten drogen, een dag ofzo.

                              3] de printplaten (alleeen de prints, dus niet de onderdelen als lcd's, die kan je losklikken) in een sterke alcoholoplossing leggen.
                              De alcohol trekt alle waterrestjes uit de onderdelen. Laat het een paar dagen zo liggen. Sommige onderdelen, zoals lcd schermpjes kunnen niet tegen alchohol.
                              Zo'n oplossing kan je bij de drogist halen en kost nog geen 2 euro per flesje. Haal er dus maar meteen 2.

                              4] Spoel het dan af, met verse alcoholoplossing

                              5] Laat het zootje weer een paar dagen drogen.

                              6] Gebruik een hele lichte soort schuurpapier (waterschuutpapier) om alle contactpuntjes met accu's, geheugenkaarten en andere aansluitingen schoon te maken, de corrosie moet eraf. Dat laagje kan onzichtbaar toch voor storingen zorgen. Als het weer mooi glimt is het goed.

                              7] Een gsm kan je nu weer in elkaar zetten, maar bij een camera zal je de lenzen nog schoon moeten maken en waarschijnlijk nog wat dingen. Alle motortjes bijvoorbeeld, ik denk dat je die gewoon moet laten drogen en dat alcohol daar niet schadelijk bij is.

                              Succes ermee! Ik geef je een goede kans dat het zo lukt. Je hebt er wel wat geduld voor nodig.

                              (dat van dat gecondenseerde water klinkt een beetje raar, bedoel je soms gedestilleerd water, wunjo?)

                              edit: hmm alleen die ccd, wat je daar mee moet zou ik echt niet weten.

                              Comment

                              Working...
                              X