Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een warm nest

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een warm nest

    .....en wachtend op een lekker hapje van pa en ma, meestal wat kikkers, of andere diertjes die in het water te vinden zijn
    4 ooievaarsjongen vorige week in Mertola, Portugal (Alentejo)
    Met mijn kromme Tamronnetje 70-300 genomen.
    Het was snikheet (40 graden) en ik vroeg me af waarom deze ooievaars geen zonnensteek oplopen zo in de zinderende zon.


    Last edited by Monica; 11 juli 2009, 23:24.

  • #2
    Re: Een warm nest

    Spijtig heel spijtig dat er geen wolkje aan de lucht was. Dit soort lucht is niet mijn ding.
    Te saai. Al maakt het gegeven dat deze in portugal is gemaakt veel goed. Vind daar op dit tijdstip maar een wolk. Daarom heb ik het hier in hofstade,tegen Plankendael het centrum van de ooievaars in België, gemakkelijker wat betreft de wolken. Bij mij vliegen de ooievaars rond zoals op een ander de mussen rondvliegen.
    Je hebt hier een goede ballans tussen het zwart en het wit. In allebei blijven de details zichtbaar. Het wit komt natuurlijk over en is niet spierwit.
    Je handtekenig verstoordt een beetje het sfeerbeeld. Probeer eens een kleur die in de takken voorkomt. Op dat gebied vind ik dat Lena Shoot goed scoort. Maar het is natuurlijk een kwestie van smaak.
    Scherpte zit goed.
    Robby
    Minder tijd achter de computer
    Is meer tijd achter de camera

    Comment


    • #3
      Re: Een warm nest

      lekker warm in portugal, een mooi plaatje Monica

      grtjs,

      jeannot

      Comment


      • #4
        Re: Een warm nest

        Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
        Spijtig heel spijtig dat er geen wolkje aan de lucht was. Dit soort lucht is niet mijn ding.
        Te saai. Al maakt het gegeven dat deze in portugal is gemaakt veel goed. Vind daar op dit tijdstip maar een wolk. Daarom heb ik het hier in hofstade,tegen Plankendael het centrum van de ooievaars in België, gemakkelijker wat betreft de wolken. Bij mij vliegen de ooievaars rond zoals op een ander de mussen rondvliegen.
        Je hebt hier een goede ballans tussen het zwart en het wit. In allebei blijven de details zichtbaar. Het wit komt natuurlijk over en is niet spierwit.
        Je handtekenig verstoordt een beetje het sfeerbeeld. Probeer eens een kleur die in de takken voorkomt. Op dat gebied vind ik dat Lena Shoot goed scoort. Maar het is natuurlijk een kwestie van smaak.
        Scherpte zit goed.
        Robby
        Akkoord met Robby, op de lucht na. 'k vind het heerlijk kijken tegen die straalblauwe lucht.

        Héél ver kun je er niet vanaf hebben gezeten, als dit "maar" 300mm is.
        2xZ6, 1xD7500, glas, licht :)

        Comment


        • #5
          Re: Een warm nest

          heel mooi shot en gelukkig geen wolken, die hier alleen maar zouden afleiden.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Een warm nest

            Moest je niet gezegd hebben dat deze in Portugal genomen is, ik had gevraagd waar je die mooie blauwe lucht gehaald had

            Mooi kwartetje... aangenaam kijken. De hele linkse houdt zich wat op de achtergrond, zijn kop mocht ietsje lichter.
            Al doende leert men...

            Flickr

            Comment


            • #7
              Re: Een warm nest

              Helemaal mooi zoals hij is, geen overbelichting ondanks de felle zon, mooie BG ook !
              'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
              Grtjs, Jacky

              Comment


              • #8
                Re: Een warm nest

                Mooi hoor.
                Dit soort gelegenheden doet zich niet vaak voor.
                Mijn foto´s zijn hier te bekijken: http://www.pbase.com/marga_dd
                en hier http://www.als-kat-en-hond.nl
                Ik fotografeer met Olympus E3 en E 510

                Comment


                • #9
                  Re: Een warm nest

                  @ Robby: Ik ben ook gesteld op een wolkje in de lucht....ik heb er echter geen gezien, in de 8 dagen dat ik daar was De diepblauwe lucht die Portugal in de zomer kent vind ik ook prachtig, de aandacht gaat zo volledig naar de jonkies. Ik vrees dat het eerste wolkje zich daar pas weer in November laat zien
                  Handtekening is idd niet okay Robby....dat zie ik nu ook. Ik wou dat ik de grafische kennis had van Lena....want haar handtekeningen op zich al, zijn een lust voor het oog

                  @ Baviaantje: idd...ik stond er zo'n 30 meter vanaf. De volwassen ooienvaars laten zich niet van zo dichtbij benaderen, maar deze "ukkies" zijn nog niet zo schuw en waren meer geinteresseerd in het avondmaal.

                  @Nena: Ik zal voortaan aan ze vragen of ze allemaal dezelfde kant op willen kijken Ik snap je punt (belichting linker ooievaar) maar als je 4 dieren bij elkaar fotografeert is het ondoenlijk om ze allemaal goed te belichten....zeker onder deze extreme omstandigheden.

                  @ Jackske: Dat was precies waar ik nog wat mee aan het stoeien was.....het zonlicht is daar ZO fel, dat wit vrij snel uitbrandt. Ik ben er blij mee dat de details nog mooi in hun verenkleed zit en het wit "zacht" is gebleven. Thanks voor het complimtent.

                  @Hawkie: De ooienvaar heeft het in Europa heel zwaar gehad....in Portugal en Spanje vond men het een sport om ze uit de lucht te knallen (dat is daar de nationale sport: jagen....op alles wat maar beweegt en vliegt) Gelukkig zijn ze de laatste 7/8 jaar beschermd en is het jagen aan banden gelegd. Hun aantal groeit weer gestaag. Er is echter een tijd geweest dat ze nauwlijks nog te vinden waren. (net als de wolf in Spanje en Portugal)

                  Thanks allemaal voor de reakties!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Een warm nest

                    Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht

                    ...ik stond er zo'n 30 meter vanaf.
                    dus net geen nestfotografie)(.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Een warm nest

                      Het is een foto van een nest ooienvaars...van zo'n 30 meter afstand. Letterlijk gezien dus nestfotografie lijkt me.
                      Dat begrip zegt me niets meer, uitgemolken....zolang de dieren zich niet bedreigd voelen en je als fotograaf een gepaste afstand houdt is daar niets mis mee. Ooienvaars die in alle stilte leven zou ik nooit zo dichtbij benaderen....dit nest staat aan de kant van een redelijk drukke weg.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Een warm nest

                        Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                        Het is een foto van een nest ooienvaars...van zo'n 30 meter afstand. Letterlijk gezien dus nestfotografie lijkt me.
                        Dat begrip zegt me niets meer, uitgemolken....zolang de dieren zich niet bedreigd voelen en je als fotograaf een gepaste afstand houdt is daar niets mis mee. Ooienvaars die in alle stilte leven zou ik nooit zo dichtbij benaderen....dit nest staat aan de kant van een redelijk drukke weg.
                        De meeste ooievaars vind je tegenwoordig dicht bij de steden omdat daar veel te rapen is. En als je over storen begint. Je moet maar eens langs de Leuvense vaart in mechelen aan het vissen zijn. Daar wordt je niet gestoord door de ooievaars maar geteroriseerd.
                        Alles wat eetbaar is komen ze stelen en ze kunnen toch zo stil komen aansluipen dat je het gewoon niet merkt. Maar deze tol betaal ik graag, want dat is en teken dat ze inderdaad niet meer uit de lucht worden geschoten in spanje.
                        Maar het zou een goed topic zijn over hoe ver men als fotograaf mag gaan in het benaderen van dieren.
                        Maar de manier waarop Monica het doet bij haar dierenfotografie is wel ok volgens mij en dat er dan af en toe ééntje overleeft met de hulp van de fotograaf is dan mooi meegenomen
                        Robby
                        Minder tijd achter de computer
                        Is meer tijd achter de camera

                        Comment


                        • #13
                          Re: Een warm nest

                          mooi resultaat in moeilijke omstandigheden.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Een warm nest

                            een zeer mooi plaatje Monica wat je daar geschoten hebt in Portugal



                            groetjes,

                            Sam

                            Comment


                            • #15
                              Re: Een warm nest

                              Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                              De meeste ooievaars vind je tegenwoordig dicht bij de steden omdat daar veel te rapen is. En als je over storen begint. Je moet maar eens langs de Leuvense vaart in mechelen aan het vissen zijn. Daar wordt je niet gestoord door de ooievaars maar geteroriseerd.
                              Alles wat eetbaar is komen ze stelen en ze kunnen toch zo stil komen aansluipen dat je het gewoon niet merkt. Maar deze tol betaal ik graag, want dat is en teken dat ze inderdaad niet meer uit de lucht worden geschoten in spanje.
                              Maar het zou een goed topic zijn over hoe ver men als fotograaf mag gaan in het benaderen van dieren.
                              Maar de manier waarop Monica het doet bij haar dierenfotografie is wel ok volgens mij en dat er dan af en toe ééntje overleeft met de hulp van de fotograaf is dan mooi meegenomen
                              Robby

                              tx voor de opsteker Robby
                              En ook Sam en DKW.

                              Comment

                              Working...
                              X