Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotografferen te Doel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotografferen te Doel

    Nu Doel nog niet volledig van de kaart is geveegd, zou ik dit dorpje graag eens gaan fotografferen. Mensen die dit ook eens willen doen, mogen altijd een pm sturen Is het nog de moeite om daar plaatjes te gaan schieten, of is zo goed als alles al met de grond gelijk?
    Jochenvde Photography
    Flickr

  • #2
    Re: Fotografferen te Doel

    Doel is nog niet helemaal van de kaart geveegd, maar het scheelt niet veel...

    Ik ben er twee jaar geleden nog geweest, en begin vorige maand ben ik er nog eens gaan kijken. Ondertussen is zijn er heel veel woningen afgebroken.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Fotografferen te Doel

      Mja... jammer. Het is nochtans een dorpje met een rijke geschiedenis en een uniek stratenpatroon. Over 't laatst was de laatst overgebleven winkel nog in "de zwarte doos" te zien op vtm. Ik heb ergens gelezen dat ze 't hooghuis en de kerk zouden sparen, maar of dit waar is...
      Jochenvde Photography
      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Fotografferen te Doel

        Ja, op de manier zoals ze de kerk van Wilmarsdonk (beschermd monument!) hebben gespaard

        Comment


        • #5
          Re: Fotografferen te Doel

          Oorspronkelijk geplaatst door jochenvde Bekijk bericht
          Mja... jammer. Het is nochtans een dorpje met een rijke geschiedenis en een uniek stratenpatroon. Over 't laatst was de laatst overgebleven winkel nog in "de zwarte doos" te zien op vtm. Ik heb ergens gelezen dat ze 't hooghuis en de kerk zouden sparen, maar of dit waar is...

          Als alles volgens plan verloopt blijft er niks staan,
          alles plat want er komt een getijdedok dat tot tegen de gemeente Kieldrecht zou komen.
          Dus een put met water daar kan men de kerk niet laten instaan he.
          Enige dat er is dat er nog steeds mensen wonen die nog niet onteigend zijn en dus blijven waar ze zijn.
          Een 12 tal en 1 bedrijf zijn nog niet onteigend maar dat zou komen ten laatste tegen september
          Want dan is er een verplichte onteigening en kan men niet meer weigeren.
          De gemeente Beveren moet dan wel zorgen dat de mensen een woonst ter beschikking hebben.
          Het is nu een kunst dorp geworden met hier en daar wat graffiti en andere dingen.

          Comment


          • #6
            Re: Fotografferen te Doel

            Ik ben er onlangs nog naartoe getrokken, speciaal om wat foto's te maken (nu het nog kan) en ik moet zeggen: ik ben serieus verschoten. Vroeger maakten we af en toe een familie-uitstap naar Doel dus ik herinnerde me het als een levendig dorpje, klein, gezellig en vooral erg mooi. Hier schiet haast niets meer van over, wat toch wel jammer is.

            Toch heb ik er nog enkele mooie foto's kunnen nemen. Sommige krotten staan met de deur open waardoor ik niet anders kon dan even naar binnen te gaan om foto's te nemen, het levert mooie plaatjes op maar ook soms wereldvreemde taferelen. Sommige binnenplaatsen (je moet goed zoeken) zien eruit alsof er jaren geleden een bom is gevallen. Overwoekerd door onkruid vind je dan oude machines terug. Prachtige zaken om te fotograferen.

            Ik kan je alleen maar aanraden om er een dagje te gaan rondwandelen met je toestel. Je zal er zeker geen spijt van krijgen.
            || Canon EOS 1000D + 18-55mm IS + 55-250mm IS + Sigma 50mm f1.4 + Canon EFS 17-55mm IS + Walimex Pro 8mm + Metz Mecablitz 48 af-1 ||
            ~Nothing is true, everything is permitted~

            Comment


            • #7
              Re: Fotografferen te Doel

              Best op zondag gaan; dan komen er veel dagjesmensen en is de sfeer leuker. In de week schijnt het niet altijd even veillig te zijn voor fotografen.
              α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
              Flickr____No place to be

              Comment


              • #8
                Re: Fotografferen te Doel

                Ok, bedankt om jullie bevindingen te delen Ik kijk er alvast naar uit er eens naar toe te trekken. Ik moet enkel nog iemand overtuigen nu die mee wil gaan
                Jochenvde Photography
                Flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Fotografferen te Doel

                  Weet er iemand wanneer m'n er een groot buurtfeest gaat geven, heb ergens gelezen dat het zou plaats hebben ergens in augustus.... 2009 hé....

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fotografferen te Doel

                    Ben er onlangs nog geweest en heb mijn fototoestel in mijn motortas laten liggen en er snel weer vandaan gereden zonder mijn helm zelfs af te zetten. Het heeft wat van een kijkfile vol mensen die nieuwsgierig naar de teloorgang van anderen komen kijken. Het aantal fotografen was ook ver boven het landelijk gemiddelde en dat werkt steeds op mijn zenuwen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fotografferen te Doel

                      als ik het goed heb, was dat feest vorig jaar samen met dranouter (duimen voor Doel), of het dit jaar is, zal ik meteen eens checken
                      hoe meer f**k hoe meer vreugd

                      **=ol

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fotografferen te Doel

                        niet meer te vinden, dus ik vermoed dat het niet meer doorgaat of onder een andere naam.
                        hoe meer f**k hoe meer vreugd

                        **=ol

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fotografferen te Doel

                          Volgens het nieuws was dit feest vandaag...
                          Sony α7ii
                          5OOpx

                          Comment

                          Working...
                          X